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What a Excessive-Threat Being pregnant Appears Like After Dobbs

Eine Schwangerschaft kann sowohl für Frauen als auch für die Föten, die sie zu gebären hoffen, gefährlich – gelegentlich tödlich – sein. Fötale Zustände, wie ein nicht lebensfähiger Zwilling, der die Gesundheit seines Geschwisters bedroht, können auch die Mutter gefährden. Dasselbe gilt für Erkrankungen wie Krebs, Herzkrankheiten, Nierenfunktionsstörungen, Diabetes und Lupus. Sogar etwas so Einfaches wie das Alter – schwanger zu werden, wenn man jünger als 17 oder älter als 35 ist – oder Zwillinge zu tragen oder mehrere Fehlgeburten in der Vorgeschichte zu haben, kann Frauen und Schwangerschaften gefährden. Aus diesem Grund betrachten so viele Geburtshelfer die Möglichkeit, eine Schwangerschaft abzubrechen, als wesentlich: Ärzte brauchen Zugang zu Abtreibungsverfahren, um sie versorgen und Leben retten zu können.

Catrina Rainey und James Packwood und ihr 9-jähriger Sohn zu Hause, im August, einen Monat vor ihrem Geburtstermin. Im Mai erfuhr Catrina, dass einer der Zwillinge, die sie trug, einen schweren Geburtsfehler im Gehirn hatte, was bedeutete, dass er wahrscheinlich nicht länger als sechs Monate außerhalb der Gebärmutter leben würde und bis zur Geburt die Lebensfähigkeit des anderen Fötus gefährden könnte. Eine Reduzierung – die Beendigung eines ungesunden Fötus zum Schutz eines gesunden Geschwisters – fand im Mai statt. Es war eines der letzten derartigen Verfahren, die in Ohio durchgeführt wurden, nachdem der Staat sie nach der Dobbs-Entscheidung für illegal erklärt hatte.

Die Abteilung für mütterlich-fötale Medizin der Cleveland Clinic, eine der größten ihrer Art im Land, ist darauf ausgerichtet, Risikoschwangerschaften und die damit verbundenen Gefahren zu bewältigen. Es verwaltet mehr als 5.000 solcher Schwangerschaften pro Jahr. Im August, weniger als zwei Monate nachdem der Oberste Gerichtshof im Fall Dobbs gegen Jackson Women’s Health Organization entschieden, Roe gegen Wade gestürzt und das verfassungsmäßige Recht auf Abtreibung abgeschafft hatte, verbrachte die Fotografin Stephanie Sinclair zwei Wochen damit, die neu verunsicherte Welt in der Cleveland Clinic festzuhalten .

Alles änderte sich am Tag der Dobbs-Entscheidung, dem 24. Juni. Am Ende dieses Freitags war ein drei Jahre altes Gesetz in Kraft getreten, ein sogenanntes „Heartbeat Bill“, das den Schwangerschaftsabbruch zu einer Straftat machte nachdem ein fötaler Herzschlag erkannt wurde. Ein Herzschlag kann im Allgemeinen in der sechsten Schwangerschaftswoche festgestellt werden, bevor viele Frauen wissen, dass sie schwanger sind; zuvor waren Abtreibungen mit Einschränkungen bis zur 22. SSW erlaubt. Plötzlich waren die meisten Kündigungsverfahren, die eine Woche zuvor von der Cleveland Clinic geplant waren, nun Verbrechen. Nur drei Ausnahmen erlaubten Abtreibungen nach dem neuen Cutoff: um den Tod der Mutter zu verhindern; um einer „ernsthaften Gefahr der erheblichen und irreversiblen Beeinträchtigung einer wesentlichen Körperfunktion der Schwangeren“ vorzubeugen; und um auf Eileiterschwangerschaften zu reagieren, bei denen sich ein befruchtetes Ei außerhalb der Gebärmutter einnistet.

Jeden Morgen treffen sich Geburtshelfer/Gynäkologen, Krankenschwestern, das Team der neonatologischen Intensivstation und Apotheker, um ihre Patienten zu besprechen. Zunehmend restriktive Abtreibungsgesetze haben Befürchtungen geweckt, dass sie nicht in der Lage sein werden, die notwendige Versorgung zu gewährleisten. Wir „wollen emotional und medizinisch das Beste für sie, und das Urteil wirkt sich darauf aus“, sagt Dr. Tristi Muir. „Entscheidungen im Gesundheitswesen können sehr komplex sein und werden am besten zwischen Arzt und Patient getroffen.“

Die Unsicherheiten darüber, wie diese Ausnahmen zu interpretieren und zu behandeln sind, bedeutete, dass das Personal der Cleveland Clinic seine Arbeit unter unklaren rechtlichen Umständen fortsetzen musste. Wie erkennt man, ob das Leben einer Mutter in Gefahr ist? Wie können Sie vorhersagen und dann beweisen, dass die Mutter potenziell irreversiblen körperlichen Schäden ausgesetzt ist? „Als Ärzte leisten wir buchstäblich einen Eid, uns um Patienten zu kümmern“, sagt Dr. Stacey Ehrenberg, die sich an der Cleveland Clinic auf Risikoschwangerschaften spezialisiert hat. „Und uns sind jetzt die Hände gebunden.“

Sobald das Heartbeat-Gesetz Gesetz wurde, könnten Routineverfahren zur Behandlung von Fehlgeburten – mit denen mindestens eine von zehn Schwangerschaften endet – als Abtreibung betrachtet werden. Die wirksamsten Medikamente, die bei Fehlgeburten verwendet werden, Mifepriston und Misoprostol, sind die gleichen, die verwendet werden, um eine medikamentöse Abtreibung herbeizuführen; Die chirurgische Entfernung der Gebärmutter ist ein weiteres Verfahren, das bei Fehlgeburten angewendet wird, das auch eine Abtreibungsmethode ist. Das neue Gesetz bedeutet, dass die meisten Patienten, die während einer Fehlgeburt in die Notaufnahme der Cleveland Clinic eingeliefert werden, 24 Stunden warten müssen, bevor sie behandelt werden – eine frühere Behandlung könnte als illegale Abtreibung angesehen werden. Dr. Ashley Brant, Geburtshelfer/Gynäkologe an der Cleveland Clinic, sagt, dass sie eine Kerngruppe von Ärzten hatten, die Abtreibungsbehandlungen anboten, die sich mit dem, was früher das Gesetz war, gut auskannten. Aber das neue Gesetz, sagt sie, „öffnet die Schleusen dafür, wer diese Art von Pflege leisten könnte.“ Ein Arzt in der Notaufnahme, der es beispielsweise gewohnt ist, Fehlgeburten mit bestimmten Verfahren zu behandeln, könnte jetzt möglicherweise gegen das Gesetz verstoßen. Dieses Risiko droht die medizinische Versorgung zu beeinträchtigen.

Dr. Maeve Hopkins mit einer Patientin vor einer Amniozentese, um frühere Hinweise aus einem Bluttest und einer Ultraschalluntersuchung zu überprüfen, dass ihr Fötus das Down-Syndrom hatte. Die Patientin, die sowohl über die finanzielle Belastung durch die Betreuung eines Kindes mit besonderen Bedürfnissen als auch über die Auswirkungen auf ihre fast zweijährige Tochter besorgt war, hatte bereits entschieden, dass sie die Schwangerschaft abbrechen würde, wenn die Diagnose des Down-Syndroms bestätigt würde, obwohl sie es getan hätte außerhalb von Ohio zu reisen, um dies zu tun.

Ohio hatte die Parameter der Reproduktionsmedizin jahrzehntelang verändert. Ärzte müssen Patientinnen, die eine Abtreibung wünschen und sich dafür qualifizieren, fragen, ob sie den fetalen Herzschlag hören oder ein Bild davon sehen möchten; Ärzte und andere medizinische Dienstleister, einschließlich Apotheker, dürfen die medizinische Versorgung aufgrund ihrer moralischen, religiösen oder ethischen Überzeugungen verweigern; Ärzte sind verpflichtet, für jeden Patienten, der einen qualifizierten Schwangerschaftsabbruch erhält, einen offiziellen Bericht an das staatliche Gesundheitsamt zu senden. Und jeder Patientin, die sich für eine Abtreibung entscheidet, muss eine 21-seitige Broschüre mit dem Titel „Fetal Development & Family Planning“ angeboten werden. Diese Veränderungen geschahen im Laufe vieler Jahre. Das Heartbeat-Gesetz trat so schnell in Kraft, dass selbst mächtige Institutionen wie die Cleveland Clinic überrascht wurden. „Ich habe fast meine gesamte Karriere in einem restriktiven Zustand gelebt und unterwegs Gesetzesänderungen erlebt, die den Zugang eingeschränkt haben, aber nicht in diesem umfassenden Ausmaß“, sagt Dr. Justin Lappen, Leiter der mütterlichen fetalen Medizin in Cleveland Klinik.

Lappen, Brant und ein Anwalt der Klinik hielten am Montag nach der Entscheidung des Obersten Gerichtshofs ein Notfalltreffen ab, um den mehr als 600 Ärzten, Krankenschwestern und Administratoren, die aus der Ferne teilnahmen, medizinische und rechtliche Hinweise zu geben. „Alle waren sehr emotional und verärgert, dass dies tatsächlich passierte“, sagt Dr. Amanda Kalan, Spezialistin für mütterliche fetale Medizin. „Die Leute, die die Gesetze machen, sind keine Ärzte, und sie verstehen die Auswirkungen all dieser Gesetze nicht.“

Megan Keeton, 31, unmittelbar nach einem Kaiserschnitt. Komplikationen aus zwei früheren Schwangerschaften – eine führte zu einer Totgeburt, die andere zur Geburt ihrer Tochter Aryia, jetzt 7, die an spastischer Quadriplegie und Zerebralparese leidet – veranlassten die Ärzte, Keeton zu sagen, dass sie wegen der Risiken für sie nicht wieder schwanger werden sollte die Gesundheit. (Sie hatte kurz nach der Geburt ihrer Tochter einen Schlaganfall.) Aber kurz bevor sie Ende letzten Jahres einen Termin vereinbaren wollte, um ihre Eileiter abbinden zu lassen, fand sie heraus, dass sie zum dritten Mal schwanger war. „Ich wurde gefragt, ob ich eine Abtreibung haben möchte, und ich sagte nein“, sagt Keeton.

Elizabeth Whitmarsh, die Kommunikationsdirektorin von Ohio Right to Life, die sich für das Heartbeat-Gesetz eingesetzt hat, bestreitet, dass das Gesetz selbst für nachteilige Auswirkungen verantwortlich ist. „Das einzige, was in Ohio jetzt nicht legal ist, ist der Mord an einem Kind“, sagt sie, als sie nach den Auswirkungen des Gesetzentwurfs gefragt wird. Der Vertreter des Bundesstaates Ohio, Adam Holmes, antwortete zusammen mit dem Kongressabgeordneten Steve Chabot und dem ehemaligen Gouverneur John Kasich nicht auf Anfragen nach Kommentaren.

Am 11. Juli, zweieinhalb Wochen nach der Dobbs-Entscheidung, stellte ein Vertreter von Ohio namens Gary Click ein aus zwei Sätzen bestehendes „Personhood“-Gesetz vor, das die Abtreibung weiter einschränken würde. Der Gesetzentwurf soll „die verfassungsmäßigen Rechte aller ungeborenen Menschen vom Moment der Empfängnis an schützen“, es sei denn, das Leben der Mutter ist gefährdet. Im Moment sagt Lappen: „Wir haben einige Patienten, die nach fünf oder sechs Wochen möglicherweise noch eine Abtreibungsbehandlung erhalten, wenn kein Herzschlag festgestellt wird.“ Aber wenn dieser Gesetzentwurf Gesetz wird, fügt er hinzu, „dann gäbe es in Ohio praktisch keine Abtreibungsbehandlung mehr auf dem Tisch.“

Mary Lynch, 36, mit ihren Kindern bei einer Untersuchung bei Dr. Stacey Ehrenberg. Lynchs frühere Schwangerschaft führte zu einem Baby mit einer tödlichen genetischen Anomalie. „Nach zwei Tagen konnten wir ihn nicht mehr leiden lassen, also verlegten wir ihn in eine Pflegestation, wo sie ihm viel Morphium gaben und ich ihn stundenlang festhielt“, sagt Lynch. Nachdem sie erfahren hatte, dass bei zukünftigen Schwangerschaften mit einer 25-prozentigen Wahrscheinlichkeit derselbe Zustand auftreten würde, entschieden sie und ihr Mann sich für eine In-vitro-Fertilisation, damit die Embryonen Gentests unterzogen werden konnten. Lynch befürchtet jedoch, dass die Verabschiedung des „Personhood Bill“ in Ohio Auswirkungen auf die IVF haben könnte, bei der befruchtete Embryonen häufig verworfen werden müssen. In diesem Fall plant Lynch, für zukünftige IVF-Behandlungen nach Illinois zu gehen.

Dr. Maeve Hopkins, eine Geburtshelferin/Gynäkologin, die sich auf Risikoschwangerschaften an der Cleveland Clinic spezialisiert hat, wuchs außerhalb von Cleveland auf und kehrte in die Stadt zurück, nachdem sie in Pennsylvania und North Carolina gearbeitet hatte. Sie hinterfragt nun ihren Umzug nach Hause. „Ich kenne keinen Geburtshelfer/Gynäkologen in Ohio, der nicht daran denkt, zu gehen“, sagt sie. US News & World Report stuft die geburtshilfliche und gynäkologische Versorgung der Cleveland Clinic derzeit als die viertbeste im Land ein, aber Dr. Tristi Muir, die Vorsitzende des dortigen Instituts für Geburtshilfe/Gynäkologie und Frauengesundheit, weist darauf hin, dass dieser Status – und sogar Noch wichtiger ist, dass die Qualität der Gesundheitsversorgung für Frauen, die Ohioans zur Verfügung steht, anfällig geworden ist: „Ärzte kommen möglicherweise nicht in unseren Staat, um zu praktizieren oder sich auszubilden.“

Sarah Stacy zu Hause in einem Kindergarten, den sie auf eine Schwangerschaft vorbereitet hatte, die mit einer Abtreibung endete. Ein Scan während ihrer 12. Woche ergab, dass ihr Fötus zystische Flüssigkeit um Kopf und Hals und Geburtsfehler des Herzens und des Gehirns hatte. Wenn sie den Fötus austragen würde, sagte man ihr, würde er nur wenige Stunden bis zu einigen Tagen überleben. In Ohio ist es illegal, eine Schwangerschaft wegen Geburtsfehlern abzubrechen, daher musste Stacy für den Eingriff alleine aus dem Bundesstaat reisen. „Ich fand heraus, dass es auch ein Mädchen war“, sagt Stacy. „Und ich habe zwei Jungs zu Hause. Es ist also so, das war mein Mädchen. Sie war geplant.“

Stéphanie Sinclair ist eine mit dem Pulitzer-Preis ausgezeichnete Fotografin, die für ihren Fokus auf Menschenrechtsfragen bekannt ist. Sie gründete Too Young to Wed, eine gemeinnützige Organisation, die sich für die Stärkung von Mädchen einsetzt und Kinderehen weltweit beendet. Jaime Lowe schreibt regelmäßig für das Magazin und ist Autorin des Buches „Breathing Fire: Female Inmate Firefighters on the Frontlines of California’s Wildfires“.

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C.D.C. Recommends Covid Vaccines Throughout Being pregnant

Still, many pregnant patients who are reluctant to introduce foreign substances into their bodies want more long-term data and scientific evidence that the vaccines have no effect on the development of the fetus, said Dr. Adam Urato, a Framingham, Massachusetts maternal-fetal medical specialist providing advice to patients about the vaccine.

“The only question my patients ask me all the time is, ‘Are we absolutely sure that these vaccines won’t harm my baby?'” He said.

Tista Banerjee, 32, who gave birth to twins in late June, said she chose not to get vaccinated until after she was pregnant.

“During pregnancy, they say that if you don’t need to take external medication, then you shouldn’t and that you should be extra careful with what you put into your body,” said Ms. Banerjee. The vaccine was still fairly new in April when she was considering vaccinating, she said, and she was lucky enough to be able to work remotely and avoid unnecessary exposure to the virus.

She was fully vaccinated in July, shortly after giving birth, she said.

Pregnant women, who were often excluded from medical trials, were not included in the clinical trials of the Covid vaccines, and the World Health Organization was ambiguous in its guidelines on vaccines, both for breastfeeding women for whom safety data are not available, and for and for pregnant women.

In interim recommendations issued in June, the global health organization said it recommends vaccination “when the benefits of vaccination to the pregnant woman outweigh the potential risks.” Examples were women who are at high risk of exposure to Covid and those with chronic health conditions such as obesity or diabetes who are at higher risk for serious illness.

Sabrina Imbler contributed the reporting.

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Food plan and Train Throughout Being pregnant Impacts Little one’s Well being, Examine Says

For the new study, which was published in the Journal of Applied Physiology in March, scientists from the University of Virginia Medical School and other institutions first gathered a large group of mice. Some of the males and females were allowed to eat high-fat and high-calorie diets, which led to obesity and metabolic problems, while others stayed at their usual weight on normal food.

Next, the mice teamed up with obese animals of both sexes, which mated with mice of normal weight, so theoretically one parent in each mating could leave the young with unhealthy habits and metabolism. Some normal weight animals without metabolic problems also mated to produce control offspring.

Finally, some mothers, including the obese, jogged on small exercise bikes during the resulting pregnancies, voluntarily walking up to seven miles a week in the early stages of their three-week pregnancy.

The researchers then tracked the metabolic health and underlying genetic activity of the offspring until they reached adulthood. This second generation ate normal food and lived normal lives with laboratory mice.

However, many developed several metabolic problems as adults, including obesity, insulin resistance, and other disorders of their blood sugar control. These conditions were most pronounced in male children of obese mothers and in both male and female children born to obese fathers.

Interestingly, the underlying genetics of their conditions differed according to the gender of the parents. Mice born to obese mothers showed unusual activity in a number of genes known to be involved in inflammation. Those born to obese fathers did not.

In other words, the genetic inheritance of mothers and fathers “works in different biological ways,” says Zhen Yan, professor of medicine and director of the Center for Skeletal Muscle Research at the University of Virginia Medical School, who oversaw the new study.

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No Being pregnant Danger Discovered From 2 Covid-19 Vaccines, Preliminary Analysis Exhibits

In an early analysis of coronavirus vaccine safety data, researchers from the Centers for Disease Control and Prevention found no evidence that the Pfizer-BioNTech or Moderna vaccines posed a serious risk during pregnancy.

The results are preliminary and only cover the first 11 weeks of the US vaccination program. The study, which included self-reported data on more than 35,000 people who received any of the vaccines during or shortly before pregnancy, is the largest to date on the safety of coronavirus vaccines in pregnant women.

Pregnant women were excluded during clinical trials with the vaccines. Patients, doctors and experts were therefore unsure whether the shots could be safely administered during pregnancy.

“There is great concern about whether it is safe and whether it would work and what to expect in terms of side effects,” said Dr. Stephanie Gaw, a Maternal-Fetal Medicine Specialist at the University of California at San Francisco.

The new data, said Dr. Gaw, show that “many pregnant people receive the vaccine, there is no significant increase in adverse pregnancy effects at this point and that the side effect profiles are not very similar to pregnant people.”

“I think this is all very comforting,” she said, “and I think it will really help public health providers and officials recommend the vaccine more strongly during pregnancy.”

Covid-19 carries serious risks during pregnancy. Pregnant women who develop symptoms of the disease are more likely to become seriously ill and die more often than non-pregnant women with symptoms.

Because of these risks, the CDC has recommended providing coronavirus vaccines to pregnant women, but also suggests that they consult their doctor when deciding whether to vaccinate.

The new study, published Wednesday in the New England Journal of Medicine, is largely based on self-reported data from V-safe, the CDC’s coronavirus vaccine safety monitoring system. Participants in the program use a smartphone app to regularly conduct surveys about their health and possible side effects after receiving a Covid-19 vaccine.

The researchers analyzed the side effects of V-Safe participants who received either the Pfizer or Moderna vaccine between December 14, 2020 and February 28, 2021. They focused on 35,691 participants who said they were pregnant when they received the vaccine or became pregnant shortly afterwards.

After vaccination, pregnant participants reported the same general pattern of side effects as non-pregnant women, the researchers noted: injection site pain, fatigue, headache, and muscle pain.

What You Need To Know About The Johnson & Johnson Vaccine Break In The United States

    • On April 13, 2021, U.S. health officials called for an immediate halt to use of Johnson & Johnson’s single-dose Covid-19 vaccine after six recipients in the U.S. developed a rare blood clot disorder within one to three weeks of being vaccinated.
    • All 50 states, Washington, DC, and Puerto Rico have temporarily stopped using the vaccine or recommended providers are suspending use of the vaccine. The U.S. military, government-run vaccination centers, and a variety of private companies, including CVS, Walgreens, Rite Aid, Walmart, and Publix, also paused the injections.
    • Fewer than one in a million Johnson & Johnson vaccinations are currently being studied. If there is indeed a risk of blood clots from the vaccine – which has yet to be determined – the risk is extremely small. The risk of contracting Covid-19 in the United States is much higher.
    • The hiatus could complicate the country’s vaccination efforts at a time when many states are facing spikes in new cases and are trying to address vaccine hesitation.
    • Johnson & Johnson had also decided to delay the launch of its vaccine in Europe amid concerns about rare blood clots. However, the company later decided to continue its campaign after the European Union Medicines Agency announced the addition of a warning. South Africa, devastated by a contagious variant of the virus, stopped using the vaccine and Australia announced it would not buy doses.

Pregnant women were slightly more likely to report injection site pain than women who did not, but were less likely to report the other side effects. They were also slightly more likely to report nausea or vomiting after the second dose.

Pregnant V-safe participants also had the option of enrolling in a special register that recorded pregnancy and infant results.

By the end of February, 827 of the people on the pregnancy register had completed their pregnancies, of which 86 percent resulted in a live birth. The incidence of miscarriages, premature births, low birth weight, and birth defects were consistent with those reported in pregnant women prior to the pandemic, the researchers report.

“This study is critical for pregnant people,” said Dr. Michal Elovitz, a maternal-fetal medicine specialist at the University of Pennsylvania, in an email. “It’s very comforting that no acute events have been reported in pregnant people,” she said as the study progressed.

However, the report has several caveats, and experts say a lot more research is needed. Participation in the monitoring programs is voluntary and the data is reported by yourself.

Since the study period only spanned the first few months of the US vaccination campaign, the vast majority of those on the pregnancy registry were healthcare workers. And there is still no data on pregnancy outcomes for people vaccinated in the first trimester of pregnancy.

“I think we can feel more secure if we recommend the vaccine during pregnancy, especially in pregnant people who are at risk of Covid,” said Dr. Gaw. “But we do I will have to wait for more data to get full pregnancy results from early pregnancy vaccines. “

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A ‘Child’ Aspirin a Day Might Assist Forestall a Second Being pregnant Loss

For women who have had a pregnancy loss and are trying to get pregnant again, a simple routine can increase their chances: taking one baby aspirin a day.

A previous randomized study suggested that aspirin had no beneficial effects. However, re-analysis of the data, focusing on women who strictly adhere to the dosage, shows that an 81-milligram daily tablet taken while trying to conceive and throughout pregnancy is highly effective is. The new report is in the Annals of Internal Medicine.

The re-analysis included 1,227 women aged 18 to 40 who had one or two pregnancy losses and were trying to get pregnant again. The researchers found that taking a baby aspirin five to seven days a week resulted in eight more pregnancies, 15 more live births, and six fewer pregnancy losses per 100 women in the study compared to placebo. The key was strict adherence to the aspirin regime.

Women who were most attached were more likely to be married, non-Hispanic and white, of higher socio-economic status and fewer smokers. The association of daily aspirin consumption with a successful pregnancy was evident even after controlling for these factors.

Lead author, Ashley I. Naimi, associate professor of epidemiology at Emory University, warned that the results only apply to women who have lost one or two pregnancies, but those women, he said, “could be considered low-dose aspirin there pull are no other contraindications to the use of aspirin. “Ask your doctor about taking a low dose daily aspirin.

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Movie star Being pregnant Is Huge Enterprise

Elizabeth Gress, a Los Angeles hairdresser who had multiple miscarriages and lost her baby seven weeks after it was born, said there was no “certain” date that could be announced. She is in the middle of a pregnancy and said, “This time we’ve decided we’re just going to celebrate every damn day.”

In situations involving childbirth complications, breastfeeding difficulties, perinatal mood and anxiety disorders, or bladder leakage, celebrities now seem more inclined to share in the hopes that their openness might help someone else.

“If they are doing a public service or think they are talking about a product, there are women who will benefit from that message, whether it is paid or not,” said Dr. Cramer.

It is believed that sharing will also benefit the author, which Ms. Mollen has questioned. “The more of us we give away, the more we get rewarded for it, and that’s a slippery slope,” she said. “It’s all performance, even what you say, ‘This is real. This is my real life. ‘”

In April, Ms. Lawrence welcomed her baby with her partner Philip Payne, a music manager. When her followers wanted to know about her water birth at home, she shared a video of it. It seemed important, she said.

Now she’s not so sure if she should post everything on Instagram. “The goal is to have more control over my life, my future and my career,” she said. “It feels unstable to be so dependent on social media.”

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Hypertension Throughout Being pregnant Tied to Later Cognitive Decline

Women who develop gestational hypertension – high blood pressure during pregnancy – may have decreased cognitive abilities later in life, according to a recent report.

The study in neurology included 115 women with a history of gestational hypertension between 2002 and 2006. They measured their mental agility an average of 15 years later using well-validated tests of verbal language proficiency, processing speed, memory and visual skills. They then compared their results with those of 481 women whose blood pressure remained normal during their pregnancy.

After checking ethnicity, educational level, pre-pregnancy BMI, and other factors, they found that women who were hypertensive during pregnancy had significantly lower scores on working memory and verbal learning tests than women whose blood pressure was normal .

The lead author, Dr. Maria C. Adank, a researcher at Erasmus University in Rotterdam, pointed out that the effect was mainly driven by 70 percent of the women in the study who had only mild hypertension – scores above 140/90 – and not the 30 percent who had preeclampsia, the extremely high blood pressure that, if left untreated, can lead to organ damage and death in both mothers and babies.

“These are women with only mildly high blood pressure. You are healthy. But even by the age of 45, they were affecting your cognition, ”she said. “You and your doctors should be aware of the risk and should be followed up. We believe that high blood pressure persists beyond pregnancy and should be treated. “

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Extra Weight Throughout Being pregnant Tied to Fertility Points in Sons

Overweight mothers may be more likely to have infertile sons, Danish researchers report.

Their study included 9,232 men and women aged 31 to 34 years. In this group, 10 percent of underweight mothers were born with a body mass index below 18.5. 77 percent of mothers of normal weight; and 13 percent for overweight or obese mothers with a pre-pregnancy BMI over 25.

When examining the records of the diagnosis and treatment of infertility, the researchers found that sons of overweight mothers were 40 percent more likely to be infertile than sons of mothers of normal weight. Sons with underweight mothers did not have increased infertility rates, and a mother’s weight did not affect her daughters’ fertility. The study, published in AOGS, controlled maternal age, smoking, alcohol consumption, socio-economic status, and other factors.

The reason for the association is unknown, but the authors suggest that obesity is an indication of a hormonal imbalance that could affect prenatal development of the male reproductive system.

The lead author, Dr. Linn H. Arendt, obstetrician at Aarhus University in Denmark, said that being overweight in pregnancy is unhealthy for several reasons, and that most women are aware that obesity is a risk. She said this is the first study to show an association between maternal BMI and infertility in adult sons, but that it would not warn women about the problem.