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Delhi Locks Down as Virus Surges Once more in India

NEW DELHI – Delhi decided on a week-long lockdown across the city on Monday as infections and deaths in India hit new daily records and several local governments, including those in the state capital, reported shortages of oxygen, beds and drugs.

India reported more than 272,000 cases and 1,619 deaths on Monday as a second wave of the coronavirus spread across the country. The worsening situation has led UK Prime Minister Boris Johnson to cancel a planned trip to the country next week, a decision the UK and Indian governments announced on Monday.

Arvind Kejriwal, the prime minister of Delhi, announced a city-wide lockdown on Monday, starting at 10 p.m. and ending at around 5 a.m. on April 26.

“Our health systems have reached their limits,” he said. “We have almost no more intensive care beds. We have a great lack of oxygen. “

Only essential services, including grocery stores, pharmacies and grocery delivery, are allowed, he said. Wedding ceremonies are limited to 50 people.

“If we don’t put up a barrier now, it could lead to a major tragedy,” said Kejriwal.

Last week, the state government of Maharashtra, which includes Mumbai, banned public gatherings and ordered most businesses to close for the next few weeks after hospitals there became overwhelmed. Its Prime Minister appealed to Prime Minister Narendra Modi to use the Indian Air Force to ventilate oxygen bottles to meet state demand.

India is also facing a shortage of the experimental drug remdesivir.

On Sunday, Hemant Soren, the prime minister of the eastern state of Jharkhand, asked the central government to allow him to import 50,000 vials of the medicine, which the World Health Organization did not recommend, from Bangladesh in case of emergency.

“The uncertainty of the situation is evident from the fact that Jharkhand only received 8,038 vials against the total order of 76,640 vials,” Soren said in a letter to the central government.

The shortage has sparked disputes between opposition-led state governments and Mr Modi’s government, which controls the supply of much-needed medical oxygen and medicines.

On Sunday, Piyush Goyal, a minister in Mr. Modi’s cabinet, urged states to keep oxygen demands “under control” and allow patients to only “use as much oxygen as they need”.

“There is news in many places that oxygen is being given even when it is not needed,” he said. Opposition leaders criticized his statements.

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Health

Can the Covid Vaccine Shield Me Towards Virus Variants?

The main concern of B.1.1.7 is that it is highly contagious and that it is spreading rapidly among the unvaccinated, potentially overwhelming hospitals in areas where cases are soaring.

All of the main vaccines used – Pfizer-BioNTech, Moderna, Johnson & Johnson, AstraZeneca, Sputnik, and Novavax – have been shown to be effective against B.1.1.7. We know this from a large number of studies and indicators. First, scientists used the blood of vaccinated patients to study how well vaccine antibodies bind to a variant in a test tube. The vaccines have all proven themselves relatively well against B.1.1.7. There is also data from clinical trials, notably from Johnson & Johnson and AstraZeneca (the most widely used vaccine in the world), showing that it is effective against both infections and severe ones in areas where B.1.1.7 is circulating Diseases are highly effective. And in Israel, for example, where 80 percent of the eligible population are vaccinated (all with the Pfizer shot), even as schools, restaurants, and workplaces open, case numbers drop, suggesting vaccines may introduce new infections, including those , curb caused by variants.

No vaccine is child’s play, and although the Covid vaccines offer a high level of protection, people who have been vaccinated sometimes still get infected. But breakthrough cases from vaccinated people are very rare, even when variants trigger an increase in the number of cases. And the vaccines clearly prevent serious illness and hospitalization in the few vaccinated patients who become infected.

What is the risk of infection after vaccination? Nobody really knows, but we have some pointers. For example, during the Moderna study, only 11 out of 15,210 vaccinated patients were infected. Both Pfizer and Moderna are currently conducting more detailed studies of breakthrough cases in vaccinated subjects and should publish these data soon.

Updated

April 15, 2021, 9:08 p.m. ET

Two real-world studies of vaccinated health care workers at much higher risk of virus exposure than the rest of us offer hopeful signs. One study found that only four out of 8,121 fully vaccinated employees at the University of Texas’ Southwestern Medical Center in Dallas were infected. The other found that only seven of 14,990 employees at UC San Diego Health and the David Geffen School of Medicine at the University of California at Los Angeles tested positive two or more weeks after receiving a second dose of Pfizer-BioNTech or Moderna vaccinations . Both reports were published in the New England Journal of Medicine and are a sign that breakthrough cases were uncommon even in those who were frequently exposed to sick patients, although cases in the United States rose sharply. Most importantly, patients infected after vaccination had mild symptoms. Some people had no symptoms at all and were only discovered through tests in studies or as part of their independent medical care.

Researchers are still investigating whether the variants may increase the number of breakthrough cases or whether vaccine antibodies decline over time. So far, data from Moderna shows that the vaccine is still 90 percent effective after at least six months. Pfizer has reported similar results.

A recent study of 149 people in Israel who became infected with the Pfizer vaccine after vaccination found that a variant first identified in South Africa was more likely to cause breakthrough infections. However, these eight infections occurred between the seventh and the 13th day after the second dose. “We didn’t see a South African variant 14 days after the second dose,” said Adi Stern, the study’s lead author, professor at the Shmunis School of Biomedicine and Cancer Research at Tel Aviv University. “It was a small sample size, but it is very likely that two weeks after the second dose the level of protection may increase and the South African variant will be blocked completely. That gives us more room for optimism. “

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Health

Virus Variants Threaten to Draw Out the Pandemic, Scientists Say

Seit Wochen ist die Stimmung in weiten Teilen der USA lebhaft. Fälle, Krankenhausaufenthalte und Todesfälle durch das Coronavirus sind stark von ihren Höchstständen gefallen, und täglich werden Millionen von Menschen neu geimpft. Restaurants, Geschäfte und Schulen haben wieder geöffnet. Einige Staaten, wie Texas und Florida, haben die Vorsichtsmaßnahmen ganz aufgegeben.

Auf messbare Weise gewinnen Amerikaner den Krieg gegen das Coronavirus. Leistungsstarke Impfstoffe und ein beschleunigter Rollout garantieren beinahe eine Rückkehr zur Normalität – zu Gartengrills, Sommercamps und Übernachtungen.

Es wird jedoch zunehmend klarer, dass die nächsten Monate schmerzhaft sein werden. Sogenannte Varianten breiten sich aus und tragen Mutationen, die das Coronavirus sowohl ansteckender als auch in einigen Fällen tödlicher machen.

Selbst als Ende letzten Jahres Impfstoffe zugelassen wurden, die einen Weg zum Ende der Pandemie aufzeigten, waren Varianten Großbritanniens, Südafrikas und Brasiliens betroffen. Es sind immer wieder neue Varianten aufgetaucht – in Kalifornien in einer Woche, in New York und Oregon in der nächsten. Diese neuen Versionen des Coronavirus drohen, ein Ende der Pandemie zu verschieben, wenn sie Wurzeln schlagen.

Im Moment scheinen die meisten Impfstoffe gegen die Varianten wirksam zu sein. Die Beamten des öffentlichen Gesundheitswesens sind jedoch zutiefst besorgt darüber, dass künftige Iterationen des Virus möglicherweise resistenter gegen die Immunantwort sind und die Amerikaner sich für regelmäßige Auffrischungsrunden oder sogar neue Impfstoffe anstellen müssen.

“Wir haben keine Evolution auf unserer Seite”, sagte Devi Sridhar, Professor für öffentliche Gesundheit an der Universität von Edinburgh in Schottland. “Dieser Erreger scheint sich immer so zu verändern, dass es uns schwerer fällt, ihn zu unterdrücken.”

Gesundheitsbeamte erkennen die dringende Notwendigkeit an, diese neuen Viren zu verfolgen, wenn sie durch die Vereinigten Staaten kriechen. Bereits jetzt steigt B.1.1.7, die hoch ansteckende Variante, die Großbritannien ummauerte und in Kontinentaleuropa Chaos anrichtet, in den Vereinigten Staaten exponentiell an.

Begrenzte Gentests haben mehr als 12.500 Fälle ergeben, viele davon in Florida und Michigan. Ab dem 13. März machte die Variante landesweit etwa 27 Prozent der Neuerkrankungen aus, gegenüber nur 1 Prozent Anfang Februar.

Die Regierung von Biden hat eine „Anzahlung“ in Höhe von 200 Millionen US-Dollar zugesagt, um die Überwachung zu beschleunigen. Diese Infusion soll es ermöglichen, wöchentlich 25.000 Patientenproben auf Virusvarianten zu analysieren. Es ist ein ehrgeiziges Ziel: Das Land sequenzierte im Dezember nur wenige hundert Proben pro Woche und skalierte ab dem 27. März auf etwa 9.000 pro Woche.

Bis vor kurzem wurde der Anstieg von B.1.1.7 durch sinkende Infektionsraten insgesamt getarnt, was die Amerikaner in ein falsches Sicherheitsgefühl wiegte und zu vorzeitig gelockerten Beschränkungen führte, sagen Forscher.

“Der beste Weg, über B.1.1.7 und andere Varianten nachzudenken, besteht darin, sie als separate Epidemien zu behandeln”, sagte Sebastian Funk, Professor für Dynamik von Infektionskrankheiten an der London School of Hygiene and Tropical Medicine. “Wir verdunkeln die Sicht wirklich, indem wir sie alle addieren, um eine Gesamtzahl von Fällen zu erhalten.”

Andere in Südafrika und Brasilien identifizierte Varianten sowie einige erstmals in den USA beobachtete Virusversionen verbreiteten sich langsamer. Aber auch sie sind besorgniserregend, weil sie eine Mutation enthalten, die die Wirksamkeit der Impfstoffe verringert. Erst diese Woche erzwang ein Ausbruch von P.1, der Variante, die Brasilien zerschmetterte, die Schließung des Skigebiets Whistler Blackcomb in British Columbia.

Die Welt befindet sich in einem Sprint zwischen Impfstoffen und Varianten, und die Schüsse werden schließlich gewinnen, sagen Wissenschaftler. Da sich das Coronavirus bei jeder Infektion weiterentwickeln kann, müssen Impfungen in den USA und anderswo so schnell wie möglich durchgeführt werden.

Die Infektionen nehmen wieder zu, was durch B.1.1.7 und andere Varianten in ungewissem Maße bedingt ist. Anfang dieser Woche bat Dr. Rochelle Walensky, Direktorin der Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten, die Amerikaner, weiterhin Maskierung und soziale Distanzierung zu üben, und sagte, sie habe das Gefühl eines „bevorstehenden Untergangs“.

“Wir dürfen uns so sehr freuen – so viel Versprechen und Potenzial, wo wir sind, und so viel Grund zur Hoffnung”, sagte sie. “Aber im Moment habe ich Angst.”

Das Coronavirus sollte sich nur langsam verändern. Wie alle Viren würde es Mutationen aufnehmen und sich zu Tausenden von Varianten entwickeln, sagten Wissenschaftler zu Beginn der Pandemie. Aber es würde sich jahrelang nicht wesentlich ändern – ein dummes Virus, wie manche es nannten.

Der Erreger widersetzte sich diesen Vorhersagen. “Wir haben erwartet, dass sich das Virus ändert”, sagte Dr. Michael Diamond, ein viraler Immunologe an der Washington University in St. Louis. “Wir haben nicht genau erwartet, wie schnell es passieren wird.”

Eine Variante ist nur dann von Belang, wenn sie ansteckender ist, schwerere Krankheiten verursacht oder die Immunantwort abschwächt. Die in Großbritannien, Südafrika, Brasilien und Kalifornien identifizierten Varianten erfüllen alle die Kriterien.

B.1.1.7, das als erstes allgemein bekannt wurde, ist nach jüngsten Schätzungen etwa 60 Prozent ansteckender und 67 Prozent tödlicher als die ursprüngliche Form des Virus.

Aktualisiert

3. April 2021, 15:04 Uhr ET

Die Variante unterscheidet sich nicht von der ursprünglichen, wie sie sich verbreitet, aber infizierte Menschen scheinen mehr und länger vom Virus zu tragen, sagte Katrina Lythgoe, eine Evolutionsbiologin an der Universität von Oxford. “Sie sind für mehr Tage ansteckender”, sagte sie.

B.1.1.7 ist so ansteckend, dass es Großbritannien erst nach fast drei Monaten strenger Anweisungen für den Aufenthalt zu Hause und einem aggressiven Impfprogramm gelungen ist, Infektionen zu bekämpfen. Trotzdem fielen die Fälle viel langsamer als bei einer ähnlichen Sperrung im März und April.

In Kontinentaleuropa bildete sich monatelang eine Welle von B.1.1.7-Fällen, die unter einer stetigen Abwanderung von Infektionen meist unbemerkt blieb. Die Variantenwelle erklimmt jetzt.

Polens Rate an täglichen Neuerkrankungen hat sich seit Mitte Februar verfünffacht, was die Schließung der meisten öffentlichen Veranstaltungsorte erzwingt. Deutschlands hat sich verdoppelt und ein Verbot von nächtlichen Versammlungen in Berlin ausgelöst.

In Frankreich, wo B.1.1.7 drei Viertel der Neuinfektionen verursacht, mussten einige Krankenhäuser Coronavirus-Patienten nach Belgien bringen, um Betten freizugeben. In Europa sterben jeden Tag ungefähr so ​​viele Menschen an Covid-19 wie vor einem Jahr.

Zu lange ignorierten Regierungsbeamte die Bedrohung. “Fallplateaus können die Entstehung neuer Varianten verbergen”, sagte Carl Pearson, ein wissenschaftlicher Mitarbeiter an der London School of Hygiene and Tropical Medicine. “Und je höher diese Hochebenen sind, desto schlimmer ist das Problem.”

In den Vereinigten Staaten begannen die Coronavirus-Infektionen im Januar rapide abzunehmen, was viele Staatsoberhäupter bald dazu veranlasste, Geschäfte wieder zu eröffnen und Beschränkungen zu lockern. Wissenschaftler warnten jedoch wiederholt davor, dass der Tropfen nicht von Dauer sein würde. Nachdem die Rate Mitte März bei etwa 55.000 Fällen und 1.500 Todesfällen pro Tag ihren Tiefpunkt erreicht hatte, verzeichneten einige Bundesstaaten – insbesondere Michigan – einen Anstieg.

Seitdem sind die nationalen Zahlen stetig gestiegen. Ab Samstag lag die tägliche Zahl bei fast 69.000, und der wöchentliche Durchschnitt lag um 19 Prozent über dem Wert von zwei Wochen zuvor.

Selbst wenn die Fälle zurückgingen, stellten die Forscher die Vorstellung in Frage, dass Impfungen der Grund seien. Millionen von Amerikanern werden jeden Tag geimpft, aber selbst jetzt haben nur 31 Prozent eine Einzeldosis eines Impfstoffs erhalten, und nur 17 Prozent der Bevölkerung haben vollen Schutz, so dass eine große Mehrheit anfällig ist.

“Tatsache ist, dass wir immer noch in einer Position sind, in der wir nicht genug geimpfte Menschen haben”, sagte Kristian Andersen, Virologe bei Scripps Research in San Diego. „Und wenn wir wie Texas sagen, dass wir mit Covid-19 fertig sind, wird B.1.1.7 hereinkommen und uns daran erinnern, dass wir nicht richtig liegen. Ich habe keinen Zweifel.”

Die Variante ist besonders in Florida verbreitet, wo der Staat die Beschränkungen aufhob und zunächst keinen Anstieg verzeichnete. Beamte in anderen Staaten führten dies als Begründung für die Wiedereröffnung an. Aber jetzt steigt Floridas Infektionsrate nach oben.

Die Variante wurde möglicherweise nur durch das verdeckt, was Wissenschaftler gerne als Saisonalität bezeichnen. Infektionen der Atemwege sind in Florida im Frühjahr normalerweise selten, bemerkte Sarah Cobey, Evolutionsbiologin an der Universität von Chicago. Coronavirus-Infektionen erreichten im Sommer letzten Jahres in Florida ihren Höhepunkt, als die Hitze die Menschen in Innenräumen trieb und dies möglicherweise erneut tun wird.

“Ich glaube immer noch nicht, dass wir nicht im Wald sind”, sagte Dr. Cobey und bezog sich auf das ganze Land. “Wenn wir diesen Frühling keine weitere Welle haben, werde ich mir wirklich große Sorgen um den Herbst machen.”

Während die meisten Impfstoffe gegen B.1.1.7 wirksam sind, sind Forscher zunehmend besorgt über andere Varianten, die eine Mutation namens E484K enthalten. (Wissenschaftler bezeichnen es oft angemessen als “Eek”.)

Diese Mutation hat sich in vielen Varianten weltweit unabhängig entwickelt, was darauf hindeutet, dass sie dem Virus einen starken Überlebensvorteil bietet.

In Laborstudien scheinen die Impfstoffe Pfizer-BioNTech und Moderna gegen B.1.351, die in Südafrika identifizierte Variante, etwas weniger wirksam zu sein. Diese Variante enthält die Eek-Mutation, die es dem Virus zu ermöglichen scheint, die Immunantwort des Körpers teilweise zu umgehen. Die von Johnson & Johnson, AstraZeneca und Novavax hergestellten Impfstoffe waren gegen B.1.351 noch weniger wirksam.

“Ich denke, für die nächsten ein oder zwei Jahre wird E484K die am meisten besorgniserregende Mutation sein”, sagte Jesse Bloom, Evolutionsbiologe am Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle.

Die Mutation verändert das sogenannte Spike-Protein, das auf der Oberfläche des Coronavirus sitzt, geringfügig, was es für Antikörper nur ein wenig schwieriger macht, sich an den Eindringling zu binden und ihn zu zerstören.

Die gute Nachricht ist, dass das Virus nur ein paar Überlebenstricks in der Tasche zu haben scheint, und das erleichtert es Wissenschaftlern, diese Abwehrkräfte zu finden und zu blockieren. “Ich fühle mich ziemlich gut bei der Tatsache, dass es nicht so viele Möglichkeiten gibt”, sagte Michel Nussenzweig, Immunologe an der Rockefeller University in New York.

Die Eek-Mutation scheint die primäre Abwehr des Virus gegen das Immunsystem zu sein. Forscher in Südafrika berichteten kürzlich, dass ein neuer Impfstoff gegen B.1.351 auch alle anderen Varianten abwehren sollte.

Pfizer, BioNTech und Moderna testen bereits neu entwickelte Booster-Shots gegen B.1.351, die gegen alle Varianten wirken sollen, von denen bekannt ist, dass sie die Immunantwort abschwächen.

Anstelle eines neuen Impfstoffs gegen Varianten könnte es für Amerikaner jedoch genauso effektiv sein, innerhalb von sechs Monaten bis zu einem Jahr eine dritte Dosis der Pfizer-BioNtech- oder Moderna-Impfstoffe zu erhalten, sagte Dr. Anthony S. Fauci, Leiter des National Institut für Allergien und Infektionskrankheiten.

Dies würde die Antikörperniveaus bei jedem Empfänger hoch halten und jede Variante überwältigen – eine praktischere Strategie als die Herstellung eines speziellen Impfstoffs für jede neue Variante, sagte er.

“Meine einzige Sorge bei der Jagd nach allen Varianten ist, dass Sie fast Whac-A-Mole spielen würden, wissen Sie, weil sie immer wieder auftauchen”, sagte Dr. Fauci.

In der einen oder anderen Form wird das neue Coronavirus bleiben, glauben viele Wissenschaftler. Im Land können mehrere Varianten gleichzeitig im Umlauf sein, wie dies bei Erkältungs-Coronaviren und Influenza der Fall ist. Um sie in Schach zu halten, ist möglicherweise ein jährlicher Schuss erforderlich, wie z. B. der Grippeimpfstoff.

Der beste Weg, um die Entstehung gefährlicher Varianten zu verhindern, besteht darin, die Fälle jetzt gering zu halten und die große Mehrheit der Welt – nicht nur die Vereinigten Staaten – so schnell wie möglich zu immunisieren. Wenn bedeutende Taschen der Welt ungeschützt bleiben, wird sich das Virus auf gefährliche neue Weise weiterentwickeln.

“Dies könnte etwas sein, mit dem wir uns noch lange befassen müssen”, sagte Rosalind Eggo, Epidemiologin an der London School of Hygiene and Tropical Medicine.

Dennoch fügte sie hinzu: “Auch wenn es sich wieder ändert, was sehr wahrscheinlich ist, sind wir in einer besseren, viel stärkeren Position als vor einem Jahr, um damit umzugehen.”

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Can Vaccinated Individuals Unfold the Virus? We Don’t Know, Scientists Say.

The Centers for Disease Control and Prevention responded Thursday to controversial comments from their director, Dr. Rochelle P. Walensky, back and suggested that people vaccinated against the coronavirus never get infected or pass the virus on to others.

The claim challenged the precautions the agency had urged vaccinated individuals to take just last month, such as wearing masks and collecting only in limited circumstances with unvaccinated individuals.

“DR. Walensky spoke broadly during this interview,” an agency spokesman told The Times. “It is possible that some people who are fully vaccinated will get Covid-19. The evidence is not clear as to whether they have the virus others can transfer. We continue to evaluate the evidence. “

The agency responded in part to criticism from scientists who found that current research is nowhere near enough to suggest that vaccinated people cannot spread the virus.

The data suggests that “vaccinated people are much harder to get infected, but don’t think for a second they can’t get infected,” said Paul Duprex, director of the Center for Vaccine Research at the University of Pittsburgh.

In a television interview with MSNBC’s Rachel Maddow, Dr. Walensky responded to data released by the CDC showing that one dose of the Moderna or Pfizer BioNTech vaccine was 80 percent effective and two doses were 90 percent effective.

This certainly indicated that transmission from vaccinated people might be unlikely, but Dr. Walensky’s comments indicated that the protection was complete. “Our data from the CDC today suggests that vaccinated people do not carry the virus and do not get sick,” she said. “And not only in clinical studies, but also in real data.”

Dr. Walensky also stressed the importance of continuing to wear masks and taking precautions, including for people who have been vaccinated. However, the brief comment has been widely interpreted to mean that the vaccines provide complete protection against infection or transmission.

In a pandemic that regularly leads to scientific misunderstandings, experts said they sympathized with Dr. Walensky and her obvious desire that Americans continue to take precautionary measures. It was only Monday when she said the rising number of cases left her feeling “impending doom”.

“If Dr. Walensky had said that most people who were vaccinated don’t carry the virus, we wouldn’t be having this discussion,” said John Moore, a virologist at Weill Cornell Medicine in New York.

“What we do know is that the vaccines are very effective against infections – there is more and more data on them – but nothing is 100 percent,” he added. “It is an important public health message that needs to be properly understood.”

Updated

April 1, 2021, 6:59 p.m. ET

A misinterpretation could disrupt the agency’s urgent requests for vaccination, some experts said. By Wednesday, 30 percent of Americans had received at least one dose of vaccine and 17 percent were fully immunized.

“There can be no daylight between what the research shows – really impressive, but incomplete protection – and the description,” said Dr. Peter Bach, director of the Center for Health Policies and Results at Memorial Sloan Kettering Cancer Center in New York.

“This opens the door to the skeptics who believe the government is glossing over science,” said Dr. Bach, “completely undermines any remaining argument as to why people should continue to wear masks after vaccination.”

All coronavirus vaccines spectacularly prevent serious illness and death from Covid-19, but how well they prevent infection is less clear.

Clinical trials with the vaccines should only assess whether the vaccines prevent serious illness and death. The CDC’s research on Monday brought the welcome conclusion that the vaccines are also extremely effective at preventing infection.

3,950 healthcare workers, rescue workers and other people at high risk of infection took part in the study. Participants wiped their noses and sent in samples for testing each week, which allowed federal researchers to track any symptomatic or non-symptomatic infections. Two weeks after vaccination, the vast majority of people vaccinated remained virus-free, the study found.

Follow-up data from clinical studies support this finding. For example, in the results published Wednesday by Pfizer and BioNTech, 77 people who received the vaccine had coronavirus infection compared to 850 people who received a placebo.

“It is clear that some vaccinated people will be infected,” said Dr. Duprex. “We stop the symptoms, we keep people out of hospitals. But we’re not making them completely resistant to infection. “

The number of vaccinated people who become infected is likely to be higher among those who received Johnson & Johnson and AstraZeneca vaccines, which are less effective, experts say. (Still, these vaccines are worth taking because they consistently prevent serious illness and death.)

Infection rates can also be higher in people exposed to a variant of the virus that the immune system can bypass.

Cases across the country are on the upswing again and threaten a new upswing. Dr. Walensky’s comment came just a day after she emotionally urged the American public to continue taking precautionary measures.

“I ask you to hold on just a little longer to get the vaccine if you can, so that all of the people we all love will stay here when this pandemic ends,” she said.

With numbers soaring, it’s especially important that immunized people continue to protect those who have not yet been immunized against the virus, experts say.

“People who have been vaccinated shouldn’t throw away their masks at this point,” said Dr. Moors. “This pandemic is not over yet.”

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Virus Origins Stay Unclear in W.H.O.-China Inquiry

For 27 days they searched for clues in Wuhan, visited hospitals, live animal markets and government laboratories, conducted interviews and pushed Chinese officials for data, but an international team of experts left the country far from understanding the origins of the coronavirus pandemic worldwide 2.8 million people killed.

The 124-page report of a joint World Health Organization-China investigation, due to be officially released on Tuesday and released to the media on Monday, contains a plethora of new details but no profound new evidence. And it does little to allay Western concerns about the role of the Chinese Communist Party, which is known to be resistant to outside control and has at times tried to prevent an investigation by the WHO. The report is also not clear whether China will allow outside experts to dig further.

“The investigation is in danger of getting nowhere and we may never find the true source of the virus,” said Yanzhong Huang, senior fellow on global health with the Council on Foreign Relations.

The report, the advance copy of which was obtained from the New York Times, said China still lacks the data or research to indicate how or when the virus began to spread. Some outside of the country skeptics say China may have more information than it admits.

The team of experts also dismissed the possibility that the virus accidentally emerged from a Chinese laboratory as “extremely unlikely,” although some scientists say this is an important question that needs to be investigated.

The Chinese government has tried to provide some level of access and cooperation, but has repeatedly tried to bend the investigation to its advantage. The report was co-authored by a WHO-selected team of 17 scientists from around the world and 17 Chinese scientists, many of whom hold official positions or work in government-run institutions, which has given Beijing great influence on its conclusions.

Jesse Bloom, an evolutionary biologist at the Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle, said he was not convinced that a laboratory leak was extremely unlikely after seeing a copy of the report. He said he agreed that it was highly plausible that the virus would naturally have evolved to spread to humans, but he saw no reason in the report to rule out the possibility of a laboratory escape.

A member of the expert team, Peter Daszak, a British disease ecologist who heads the EcoHealth Alliance, a New York-based pandemic prevention group, backed down against criticism of the team’s work and collaboration in China. He said the laboratory leak hypothesis was “political from the start”. Dr. Daszak added that the WHO team was not constrained in its interviews with scientists who were on-site at the beginning of the pandemic.

He himself has been accused of having a conflict of interest for doing a past research on coronavirus with the Wuhan Institute of Virology, what a disease ecologist should do.

“We were in the right place because we knew there was a risk of the virus occurring,” said Dr. Daszak. “We worked with that same viral group there and it happened.”

Updated

March 29, 2021, 2:06 p.m. ET

The prevailing theory remains that the virus came from bats, jumped to another animal, and then mutated in a way that allowed it to be transmitted to humans and from person to person. However, the process of tracing the origins of a virus is notoriously tedious.

To answer many of the remaining questions, the report recommends further retrospective studies of infections in humans, including the earliest cases, as well as further virus testing in farm animals and wildlife in China and Southeast Asia. It also calls for more detailed tracking of routes from farms to markets in Wuhan, which would require extensive interviews and blood tests for farmers, vendors and other workers.

It is unclear how much China will cooperate, however, and the country’s secretive and defensive behavior has helped fuel theories that were somehow responsible for starting the pandemic. Local officials in Wuhan first tried to hide the outbreak; Beijing has since expelled many Western journalists and put forward evidence-free theories about the virus originating elsewhere – although the earliest known cases were all in China and experts believe it almost certainly showed up there first.

“We have real concerns about the methodology and process that went into this report, including the fact that the Beijing government appears to have helped write it,” Foreign Secretary Antony J. Blinken said in a CNN interview that aired on Sunday.

China’s increasingly keen ties with the United States and other countries have also made investigation difficult. The Biden government has repeatedly criticized China’s lack of transparency, including its refusal to provide raw data on early Covid-19 cases to investigators during their visit to Wuhan. Chinese officials have resisted suggesting that the United States should welcome WHO to investigate the unsubstantiated theory that the virus may have originated in a US Army laboratory.

“We will never accept the baseless allegations and wanton denigration of the United States regarding the epidemic,” said Zhao Lijian, a spokesman for the Chinese Foreign Ministry, at a regular press conference in Beijing on Monday.

In bombastic news articles, Chinese propagandists have hailed the investigation as a sign of China’s openness to the world and as a justification for the government’s handling of the epidemic.

WHO has come under pressure to request more data and research from the Chinese government. However, the global health authority is inherently obliged to its member countries, which have not given the WHO team extensive powers to conduct forensic investigations into laboratory accidents in China, for example.

While much of the report was in-depth about molecular studies, virus development, and possible animal hosts, the section on the possibility of a laboratory leak was sketchy at best. While the animal origin of the virus is largely undisputed, some scientists claim that the virus could be collected and present in the laboratory of the Wuhan Institute of Virology, although Chinese scientists do not claim it is.

China’s lack of transparency and other concerns prompted a small group of non-WHO scientists to call for a new investigation into the origin of the pandemic this month. They said such an investigation should consider the possibility that the virus escaped from or infected someone in a laboratory in Wuhan.

The laboratory leak theory was promoted by a number of Trump administration officials, including Dr. Robert Redfield, the former director of the Centers for Disease Control and Prevention, endorsed it in comments on CNN last week. He offered no evidence and insisted that it was his opinion; The theory has been largely rejected by scientists and US intelligence officials.

Matt Apuzzo and Apoorva Mandavilli contributed to the coverage. Albee Zhang contributed to the research.

Categories
Health

For Biden, a New Virus Dilemma: Easy methods to Deal with a Looming Glut of Vaccine

Although Johnson & Johnson has lagged behind the other manufacturers, its technology holds huge promise for mass production as it can deliver many more cans per lot.

Later this year, when Merck & Company is expected to begin manufacturing Johnson & Johnson’s vaccine, it could produce 100 million doses per month – or as many as Pfizer and Moderna combined deliver each month. The White House welcomed the Johnson & Johnson-Merck deal, but when production revs up, those cans may be tied for a growing surplus or for export.

One option is to ship the frozen vaccine, which is made at Merck’s overseas facility, where it can be bottled much cheaper. Of the $ 10 the federal government agreed to pay for a dose of Johnson & Johnson’s vaccine, the drug substance itself only accounts for about 30 cents, federal officials said. The rest are the so-called fill-and-finish costs.

If AstraZeneca gets emergency clearance from US regulators, even more shots will be thrown into the mix. Officials expect around 50 million cans to be ready for delivery by May.

But Biden government officials are skeptical about AstraZeneca’s vaccine. It seems about as effective as Johnson & Johnson’s, but requires an extra shot, which means a more complicated rollout. Some health officials fear that introducing a fourth vaccine will only confuse people if enough doses are already in the pipeline to cover every adult who wants a shot.

On the other hand, if the government decides to donate the AstraZeneca cans without offering anything to their own citizens, other countries may conclude that the United States has no confidence in the safety or effectiveness of the vaccine.

“As we become more confident in the doses we have and the ability, or need or not, to increase them, we can make a more definitive statement about what role the AZ product will play in the US.” Dr. Fauci said in an interview this week, “but right now I think it’s too early to say anything.”

Sheryl Gay Stolberg, Benjamin Mueller and Matina Stevis-Gridneff contributed to the coverage. Kitty Bennett contributed to the research.

Categories
Entertainment

Virus Circumstances Delay Effort to Deliver Indoor Dance Again to New York

It was one of the most famous experiments to bring indoor live performances back to New York City.

The Park Avenue Armory decided to use the cavernous, flexible space of their 55,000 square foot drilling hall to hold a short season called the Social Distance Hall. It received permission from state health officials to re-invite an extremely limited audience and planned to do all rapid tests for the coronavirus. To kick off, one of the great choreographers of the day, Bill T. Jones, turned to “Afterwardsness,” a new piece that explores the coronavirus pandemic and violence against blacks.

However, the highly anticipated performances, due to begin Wednesday for a sold out seven-day run, had to be postponed after several members of the Bill T. Jones / Arnie Zane Company, Rebecca Robertson, tested positive for the virus, president and executive producer of the Armory said on Saturday in an email to ticket holders.

“The artists concerned are, thank goodness, comfortable,” wrote Robertson.

“While this is very disappointing to the artists, the armory and our audiences, this shift is a necessary part of the process of collectively returning to personal appearances in a responsible and safe manner,” she added.

Kyle Maude, director of production for the Bill T. Jones / Arnie Zane Company, said three members of the company who had received a rapid antigen test tested positive on Thursday and that those results were later confirmed when they became more reliable in PCR -Test for which the results came back on Saturday.

The scheduled opening in March had brought the Armory ahead of the April 2nd opening date announced by Governor Andrew M. Cuomo for reduced-capacity performances in New York, but state officials had agreed to the early opening. Robertson told the New York Times earlier this month that the decision was made in part because the armory had tested its security procedures back in October when Afterwardsness was filmed in front of a live audience of volunteers in their drill hall.

The armory, whose spacious drilling hall holds a huge volume of air, seemed an ideal place to experiment with indoor performance. The plan was to limit the audience to 100, which is only about 10 percent of the capacity of the hall, and to accommodate people at a distance of at least two meters. A number of precautionary measures are in place for the spring season, including masks, quick on-site tests for all spectators, electronic ticketing and temperature checks.

The armory announced that all ticket holders for “Afterwardsness” would be reimbursed and that they would have early access to book tickets for the newly planned performances when dates are announced.

“Afterwardsness” should be “Social! the Social Distance Dance Club ”, conceived by the choreographer Steven Hoggett, the set designer Christine Jones and the musician David Byrne. Dates for this will be announced shortly, said the armory.

Categories
Politics

White Home to Spend Billions to Improve Virus Testing and Ease Reopening

WASHINGTON – Die Regierung von Biden, die versucht, eine Verzögerung bei den Coronavirus-Tests zu beheben, die die Wiedereröffnung von Schulen und Wirtschaft behindert, sagte am Mittwoch, dass sie 10 Milliarden US-Dollar investieren würde, um das Screening von Schülern und Pädagogen zu beschleunigen, mit dem Ziel, persönlich zurückzukehren Lernen bis zum Ende des Schuljahres.

Der Kongress genehmigte die 10-Milliarden-Dollar-Ausgaben, als er Präsident Bidens 1,9-Billionen-Dollar-Konjunkturpaket verabschiedete, das er letzte Woche gesetzlich unterzeichnet hatte. Die Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten werden das Geld Anfang April an die Staaten verteilen und zusätzliche 2,25 Milliarden US-Dollar ausgeben, um die Tests in unterversorgten Gemeinden außerhalb der Schulen auszuweiten.

Inwieweit diese Schritte zur Wiedereröffnung von Schulen und zur Wiederbelebung der Wirtschaft führen werden, ist unklar. Experten sagen, dass die Vereinigten Staaten nicht annähernd genug Schnelltests haben, um die Art von Routine-Screening durchzuführen, die die Verwaltung vorsieht, damit Schüler und Lehrer sicher in den Unterricht zurückkehren können.

“Dies wird die Nadel nicht bewegen”, sagte Michael Mina, ein Immunologe und Epidemiologe in Harvard, der argumentierte, dass belastende Vorschriften der Food and Drug Administration die Coronavirus-Krise verschärfen, indem sie verhindern, dass neue Arten von Antigen-Schnelltests zugelassen werden.

“Die Staaten brauchen nicht nur Geld”, sagte Dr. Mina. “Die Staaten brauchen nicht nur Rat von der CDC. Die Staaten brauchen den Test, um verfügbar zu sein.”

Die Schritte kommen, da die Coronavirus-Tests landesweit zurückgehen, ein Trend, der die Experten des öffentlichen Gesundheitswesens zutiefst betrifft. Einige Staaten haben Massenteststellen in Massenimpfzentren umgewandelt, und ihre überforderten Gesundheitsabteilungen verfügen nicht über die Bandbreite, um beides zu tun.

Zwischen dem 1. Februar und dem 15. März, als die Infektionsrate sank und sich die Amerikaner auf die Impfung konzentrierten, sank die durchschnittliche Anzahl der täglich durchgeführten Coronavirus-Tests laut Statistiken der Johns Hopkins University um 24 Prozent.

Jennifer B. Nuzzo, eine Epidemiologin von Johns Hopkins, die in einem Interview in der New York Times über den Rückgang eines Meinungsbeitrags schrieb, sagte in einem Interview, dass aggressive Tests für die Beendigung der Pandemie weiterhin von entscheidender Bedeutung seien, insbesondere da ansteckendere Coronavirus-Varianten auftauchten und Staaten ihre Sperrung lockerten Maße. Sie sagte, die Biden-Administration müsse schnell testen, um etwas zu bewirken.

“Ich verstehe, warum sich Staaten auf Impfstoffe konzentrieren”, sagte Dr. Nuzzo. “Es ist sehr wichtig, dass wir der Einführung von Impfstoffen Priorität einräumen, jedoch nicht auf Kosten der Tests.”

Experten wie Dr. Nuzzo und Dr. Mina sagen, dass die USA Tests nie vollständig als wirksames Instrument zur Verfolgung und Eindämmung des Virus eingesetzt haben. Die neuen Initiativen der Biden-Regierung sind ein Versuch, dies zu tun, indem asymptomatische Personen – insbesondere Schüler, Lehrer und Schulpersonal – getestet werden, um Ausbrüche zu erkennen, bevor sie explodieren, anstatt nur diejenigen mit Symptomen zu testen, um festzustellen, ob sie infiziert sind.

Die Wiedereröffnung von Schulen war eine der Hauptprioritäten von Herrn Biden – und eines der umstrittensten Themen, mit denen die Verwaltung konfrontiert ist. Da Millionen amerikanischer Kinder immer noch auf virtuelles Lernen beschränkt sind, sagen Bildungsexperten, dass viele sowohl psychisch als auch akademisch leiden.

Trotzdem arbeiten viele Schulen bereits zumindest teilweise persönlich, und es gibt Hinweise darauf, dass sie dies relativ sicher tun. Untersuchungen zeigen, dass die Verbreitung in der Schule durch einfache Sicherheitsmaßnahmen wie Maskieren, Distanzieren, Händewaschen und Öffnen von Fenstern verringert werden kann.

Der Bildungssekretär von Herrn Biden, Miguel A. Cardona, sagte am Mittwoch, dass die Abteilung nächste Woche einen „nationalen Wiedereröffnungsgipfel für Schulen“ veranstalten und „Best Practices aus dem ganzen Land darlegen werde, wie dies sicher und wie dies zu tun ist schnell.”

Herr Biden, der ursprünglich die Wiedereröffnung aller Schulen innerhalb von 100 Tagen nach seiner Eröffnung forderte, beschränkte dieses Ziel später auf Grund- und Mittelschulen und setzte den Maßstab für die Wiedereröffnung bei „der Mehrheit der Schulen“ oder 51 Prozent. Es gibt jedoch noch viele Hürden, einschließlich der Überzeugung der Lehrergewerkschaften, dass Richtlinien vorhanden sind, um eine sichere Rückkehr zu gewährleisten und die Ängste und Frustrationen der Eltern zu lindern.

Ein Stolperstein für die Wiedereröffnung war die Empfehlung der CDC, dass die Menschen sechs Fuß voneinander entfernt bleiben sollten, wenn sie nicht im selben Haushalt leben. Angesichts des wachsenden Verständnisses der Ausbreitung des Virus fordern einige Experten des öffentlichen Gesundheitswesens die Behörde auf, den empfohlenen Abstand von sechs Fuß auf drei Fuß zu verringern.

Dr. Anthony S. Fauci, der leitende medizinische Berater von Herrn Biden für die Pandemie, und Dr. Rochelle Walensky, die CDC-Direktorin, haben erklärt, dass die Leitlinien für soziale Distanzierung in Schulen derzeit überprüft werden.

Die Regierung teilte am Mittwoch mit, dass die CDC sowie die staatlichen und lokalen Gesundheitsämter den Staaten und Schulen helfen würden, Testprogramme einzurichten. Die CDC aktualisierte auch ihre Leitlinien dazu, welche Arten von Tests in verschiedenen Umgebungen wie Schulen, Gefängnissen oder Pflegeheimen angewendet werden sollten.

Die neuen Leitlinien enthalten weitere Informationen zu verschiedenen Arten von Tests, einschließlich der Auswahl und Interpretation der Ergebnisse. Die Agentur empfiehlt Personen mit Covid-19-Symptomen oder Personen, die möglicherweise einer Krankheit ausgesetzt waren, einen diagnostischen Test durchzuführen.

Diese Tests umfassen Polymerasekettenreaktions- oder PCR-Tests, die sehr kleine Spuren viraler DNA nachweisen können, aber typischerweise in einem Labor verarbeitet werden müssen, und Antigentests, die weniger empfindlich, aber im Allgemeinen billiger und schneller sind.

Antigentests können besonders nützlich sein, um eine große Anzahl von Personen zu untersuchen – beispielsweise in Schulen oder am Arbeitsplatz -, die keine Symptome haben. Aufgrund ihrer geringeren Empfindlichkeit können jedoch nachfolgende Laboruntersuchungen erforderlich sein, so die CDC-Leitlinien.

Häufig gestellte Fragen zum neuen Stimulus-Paket

Wie hoch sind die Konjunkturzahlungen in der Rechnung und wer ist berechtigt?

Die Konjunkturzahlungen würden für die meisten Empfänger 1.400 USD betragen. Diejenigen, die berechtigt sind, würden auch eine identische Zahlung für jedes ihrer Kinder erhalten. Um sich für die vollen 1.400 USD zu qualifizieren, würde eine einzelne Person ein bereinigtes Bruttoeinkommen von 75.000 USD oder weniger benötigen. Für Haushaltsvorstände müsste das bereinigte Bruttoeinkommen 112.500 USD oder weniger betragen, und für Ehepaare, die gemeinsam einreichen, müsste diese Zahl 150.000 USD oder weniger betragen. Um Anspruch auf eine Zahlung zu haben, muss eine Person eine Sozialversicherungsnummer haben. Weiterlesen.

Was würde die Entlastungsrechnung für die Krankenversicherung tun?

Der Kauf einer Versicherung über das als COBRA bekannte Regierungsprogramm würde vorübergehend viel billiger werden. COBRA lässt im Rahmen des Consolidated Omnibus Budget Reconciliation Act im Allgemeinen jemanden, der einen Job verliert, über den früheren Arbeitgeber eine Deckung kaufen. Aber es ist teuer: Unter normalen Umständen muss eine Person mindestens 102 Prozent der Kosten der Prämie bezahlen. Im Rahmen des Hilfsgesetzes würde die Regierung vom 1. April bis 30. September die gesamte COBRA-Prämie zahlen. Eine Person, die sich vor dem 30. September an einem anderen Ort für eine neue arbeitgeberbasierte Krankenversicherung qualifiziert hat, würde die Berechtigung für die kostenlose Deckung verlieren. Und jemand, der freiwillig einen Job verlassen hat, wäre ebenfalls nicht förderfähig. Weiterlesen

Was würde die Rechnung über die Steuergutschrift für Kinder und abhängige Pflege ändern?

Dieser Kredit, der berufstätigen Familien hilft, die Kosten für die Betreuung von Kindern unter 13 Jahren und anderen abhängigen Personen auszugleichen, würde für ein einziges Jahr erheblich verlängert. Mehr Menschen wären berechtigt, und viele Empfänger würden eine größere Pause bekommen. Die Rechnung würde auch das Guthaben vollständig zurückerstatten, was bedeutet, dass Sie das Geld als Rückerstattung einziehen könnten, selbst wenn Ihre Steuerrechnung Null wäre. “Das wird für Menschen am unteren Ende der Einkommensskala hilfreich sein”, sagte Mark Luscombe, Hauptsteueranalyst des Bundes bei Wolters Kluwer Tax & Accounting. Weiterlesen.

Welche Änderungen des Studentendarlehens sind in der Rechnung enthalten?

Es würde eine große für Leute geben, die bereits Schulden haben. Sie müssten keine Einkommenssteuern auf Schuldenerlass zahlen, wenn Sie sich für die Kreditvergabe oder -stornierung qualifizieren – zum Beispiel, wenn Sie für die erforderliche Anzahl von Jahren in einem einkommensabhängigen Rückzahlungsplan waren, wenn Ihre Schule Sie betrogen hat oder wenn Der Kongress oder der Präsident wischen 10.000 Dollar Schulden für eine große Anzahl von Menschen weg. Dies wäre der Fall bei Schulden, die zwischen dem 1. Januar 2021 und Ende 2025 erlassen wurden. Lesen Sie mehr.

Was würde die Rechnung tun, um Menschen mit Wohnraum zu helfen?

Die Rechnung würde Menschen, die Probleme haben und in Gefahr sind, aus ihren Häusern vertrieben zu werden, Milliarden von Dollar an Miet- und Versorgungsleistungen zur Verfügung stellen. Etwa 27 Milliarden US-Dollar würden für die Notfallvermietung verwendet. Die überwiegende Mehrheit davon würde den sogenannten Coronavirus Relief Fund auffüllen, der durch das CARES-Gesetz geschaffen und nach Angaben der National Low Income Housing Coalition über staatliche, lokale und Stammesregierungen verteilt wird. Dies kommt zu den 25 Milliarden US-Dollar hinzu, die durch das im Dezember verabschiedete Hilfspaket bereitgestellt werden. Um finanzielle Unterstützung zu erhalten, die für Miete, Versorgung und andere Wohnkosten verwendet werden könnte, müssten die Haushalte verschiedene Bedingungen erfüllen. Das Haushaltseinkommen darf 80 Prozent des Gebietsmedianeinkommens nicht überschreiten, mindestens ein Haushaltsmitglied muss einem Risiko für Obdachlosigkeit oder Wohninstabilität ausgesetzt sein, und Einzelpersonen müssten aufgrund der Pandemie. Nach Angaben der National Low Income Housing Coalition könnte die Unterstützung bis zu 18 Monate lang gewährt werden. Familien mit niedrigerem Einkommen, die drei Monate oder länger arbeitslos waren, würden Vorrang für die Unterstützung erhalten. Weiterlesen.

In offensichtlicher Erwartung der Ankündigung vom Mittwoch gab die FDA am Dienstag bekannt, dass sie neue Empfehlungen und Informationen für Testentwickler bereitstellt, um den Weg zur Notfallgenehmigung für Screening-Tests zu „rationalisieren“.

Dr. Mina sagte jedoch, dass die neuen Richtlinien nicht das ansprechen, was er als grundlegendes Problem ansieht: Die FDA hält die Zulassung neuer Antigen-Schnelltests, einschließlich Tests zu Hause, auf, indem sie diese falsch an den empfindlicheren PCR-Tests messen. Dr. Mina sagte, die beiden seien nicht vergleichbar. Während Schnelltests verfügbar sind, ist ihre Produktion weit hinter dem Bedarf zurückgeblieben. Derzeit sind nur drei Tests zu Hause von der FDA zugelassen.

“Die Anforderungen der FDA haben nicht mit der Wissenschaft Schritt gehalten”, sagte er. “Sie leben in dieser archaischen Welt, in der PCR der einzige Test und die einzige Metrik ist und buchstäblich einen Antigen-Test nach dem Antigen-Test erfordert, um im Fegefeuer begraben zu werden.”

Er wies auch darauf hin, dass die Richtlinien des Bundes keine andere Hürde für Schulen darstellen: die Anforderung, dass sie eine Zertifizierung gemäß den Clinical Laboratory Improvement Amendments (CLIA) erhalten müssen, einer Reihe von Vorschriften von 1988, die Beschränkungen für die Durchführung von Labortests auferlegen.

Dr. Walensky sagte am Mittwoch, dass einige Staaten zwar kreative Wege gefunden haben, um die Anforderung zu umgehen, „aber noch mehr Arbeit zu tun ist“, um das Problem anzugehen.

Die 2,25 Milliarden US-Dollar für Tests in unterversorgten Bevölkerungsgruppen sollen die durch die Pandemie aufgedeckten Rassenunterschiede beseitigen. Schwarze und Latinos infizieren sich weitaus häufiger mit dem Coronavirus als Weiße und sterben an Covid-19. Diese Unterschiede erstrecken sich laut Experten auf Tests. Die Impfrate für Schwarze in den Vereinigten Staaten ist halb so hoch wie für Weiße, und die Kluft für Hispano-Amerikaner ist laut einer Times-Analyse staatlich gemeldeter Informationen zu Rasse und ethnischer Zugehörigkeit sogar noch größer.

Das Geld wird in Form von Zuschüssen an öffentliche Gesundheitsbehörden vergeben, um deren Fähigkeit zu verbessern, das Virus zu testen und zu verfolgen.

Dr. Marcella Nunez-Smith, Leiterin der Covid-19-Equity-Task Force von Herrn Biden, sagte Reportern, dass die Verwaltung auch daran arbeite, Therapiebehandlungen, einschließlich monoklonaler Antikörpertherapien, mit einem Zuschuss von 150 Millionen US-Dollar an unterversorgte Gemeinden zu bringen.

“Für diejenigen Personen, die Covid-19 erhalten, möchten wir sicherstellen, dass auch sie von den neuesten wissenschaftlichen Erkenntnissen profitieren”, sagte sie, “um ihnen zu helfen, zu hoffen und ihnen zu einer sicheren und schnellen Genesung zu verhelfen.”

Emily Anthes trug zur Berichterstattung aus New York bei.

Categories
Business

The Virus Value Performers Their Work, Then Their Well being Protection

Musicians fight too. Officials from Local 802 of the American Federation of Musicians, the largest New Yorker in the nation, estimate that roughly one in three musicians will have lost coverage if changes to their plan take effect this month: it will have lost more than 570 of the roughly 1,500 people who were enrolled a year earlier.

“Nothing kept me awake at night and bothered me more than the health issue,” said Adam Krauthamer, president of Local 802 and co-chair of the union’s health fund.

Perhaps the most public and fierce battle for coverage has broken out at the Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Health Plan, which insures 33,000 actors, singers, journalists and other media professionals. This plan increased eligibility for those earning $ 25,950 per year from $ 18,040 effective Jan. 1, and increased bonuses in response to deficits that rose to $ 141 million last year and $ 83 this year Million USD were forecast.

Plan officials have estimated that changes they make will exclude 10 percent of participants from reporting. However, a class action lawsuit brought by Ed Asner, a former president of the film actors’ union, and other mostly senior actors and union members alleged that at least 8,000 retirees will also lose some of their coverage. (Many companies have discontinued health insurance for retirees in the past few decades.)

The plan’s new rules are effectively depriving many senior members of their often secondary insurance. An online advocacy campaign features Mark Hamill, Whoopi Goldberg, Morgan Freeman and other stars saying they feel cheated by the union.

“So many people feel deprived of our health services along with me,” said 84-year-old Dyan Cannon in a statement from attorneys for the plaintiffs in the class action lawsuit.

Categories
Health

In Oregon, Scientists Discover a Virus Variant With a Worrying Mutation

Scientists in Oregon have discovered a native version of a fast-spreading variant of the coronavirus that first appeared in the UK – but now combined with a mutation that may make the variant less susceptible to vaccines.

The researchers have only found a single case of this formidable combination to date, but genetic analysis revealed that the variant was community-acquired and did not occur in the patient.

“We didn’t import this from anywhere else in the world – it happened spontaneously,” said Brian O’Roak, a geneticist at Oregon Health and Science University who led the work. He and his colleagues participate in the Centers for Disease Control and Prevention efforts to track variants and have posted their results in databases shared by scientists.

The variant originally identified in the UK, named B.1.1.7, has quickly spread throughout the United States, accounting for at least 2,500 cases in 46 states. This form of the virus is both more contagious and deadly than the original version and is expected to be responsible for most infections in America in a few weeks.

The new version, which surfaced in Oregon, shares the same backbone, but also has a mutation – E484K or “Eek” – seen in variants of the virus circulating in South Africa, Brazil and New York City.

Laboratory studies and clinical studies in South Africa show that the Eek mutation makes current vaccines less effective by weakening the body’s immune response. (The vaccines are still working, but the results are worrying enough that Pfizer-BioNTech and Moderna have started testing new versions of their vaccines to defeat the variant found in South Africa.)

The B.1.1.7 variant with Eek has also appeared in the UK and has been described by scientists as a “worrying variant”. But the virus identified in Oregon appears to have evolved independently, said Dr. O’Roak.

Dr. O’Roak and colleagues found the variant among coronavirus samples collected by the Oregon State Public Health Lab across the state, including some from a health care outbreak. Of the 13 test results they analyzed, 10 turned out to be B.1.1.7 alone and one as a combination.

Other experts said the discovery wasn’t surprising given that the Eek mutation appeared in forms of the virus around the world. However, the occurrence of the mutation in B.1.1.7 is worth seeing, they said.

In the UK, this version of the variant makes up a small number of cases. By the time the combination developed there, B.1.1.7 had already spread across the country.

Updated

March 6, 2021, 10:48 p.m. ET

“We’re at the point where B.1.1.7 is just rolling out in the US,” said Stacia Wyman, a computational genomics expert at the University of California at Berkeley. “As it evolves and slowly becomes the dominant thing, it could accumulate more mutations.”

Viral mutations can reinforce or weaken each other. For example, the variants identified in South Africa and Brazil contain many of the same mutations, including Eek. But the Brazilian version has a mutation, K417N, that is not present in the South African version.

What you need to know about the vaccine rollout

In a study published Thursday in Nature, the researchers compared antibody responses with all three affected variants – those identified in the UK, South Africa and Brazil. In line with other studies, they found that the variant that beat South Africa was the most resistant to antibodies produced by the immune system.

But the variant circulating in Brazil was not as resistant, despite carrying the Eek mutation. “If you have the second mutation, you don’t see such a bad effect,” said Michael Diamond, a viral immunologist at Washington University in St. Louis who led the study.

It is too early to say whether the Oregon variant will behave like it did in South Africa or Brazil. But the idea that other mutations might weaken Eek’s effects is “excellent news,” said Dr. Wyman.

Overall, she said, the finding in Oregon reinforces the need for people to continue taking precautions, such as wearing a mask, until a significant portion of the population is vaccinated.

“People don’t have to freak out, they just have to be vigilant,” she said. “We cannot give up our vigilance as long as these more transferrable variants are still in circulation.”