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As Virus Variants Unfold, ‘No One Is Protected Till Everybody Is Protected’

KAPSTADT, Südafrika – Als gefährliche Variante des in Südafrika erstmals entdeckten Coronavirus erkrankt und tötet Tausende im ganzen Land. Jan Matsena ist jeden Tag aufgetaucht, um die Regale in einem Supermarkt in Kapstadt zu füllen, und hat Angst, dass auch er es fangen wird .

Ein Nachbar starb im Dezember, dann ein Mitarbeiter in diesem Monat. Jetzt wartet Herr Matsena auf einen Impfstoff, damit er nach Hause in seine Gemeinde zurückkehren und seine kleine Tochter wieder festhalten kann. Aber in Südafrika, dem Land, das bisher am härtesten von der Variante betroffen war, haben die Impfungen noch nicht begonnen.

“Das Warten auf diesen Impfstoff hat lange gedauert”, sagte Matsena, ein erstmaliger Vater, der aus Angst, sie zu entlarven, von seiner Familie getrennt gelebt hat. „Menschen sterben, Menschen verlieren Arbeitsplätze. Es ist ein Trauma. “

Während weltweit mehr als 90 Millionen Menschen geimpft wurden, erhielten laut der Weltgesundheitsorganisation nur 25 in ganz Afrika südlich der Sahara, einer Region mit etwa 1 Milliarde Menschen, Dosen außerhalb von Arzneimittelstudien.

Da jedoch neue Varianten wie die in Südafrika entdeckte in mehr Länder – einschließlich der USA – migrieren, wird immer klarer, dass die Tragödie für ärmere Länder zu einer Tragödie für jedes Land werden könnte. Je weiter sich das Virus verbreitet und je länger es dauert, Menschen zu impfen, desto größer ist die Chance, dass es weiterhin auf eine Weise mutiert, die die ganze Welt gefährdet.

Jüngste Studien legen nahe, dass mindestens vier Impfstoffe, die eine Infektion mit dem ursprünglichen Virus wirksam verhindern, gegen die in Südafrika gefundene Variante nicht so gut abschnitten. Diese Variante ist auch ansteckender – wie auch eine andere, die in Großbritannien entdeckt wurde – und macht nach Angaben von Forschern schätzungsweise 90 Prozent aller Fälle in Südafrika aus. Es ist in Dutzenden anderer Länder aufgetaucht.

Die Inokulation veranlasst das Immunsystem, Antikörper gegen das Virus zu bilden. Wenn jedoch Mutationen seine Form ändern, kann das Virus resistenter gegen diese Antikörper werden. Im schlimmsten Fall würde ein Versäumnis, die Ausbreitung des Virus weltweit zu stoppen, mehr Mutationen ermöglichen, die die Wirksamkeit bestehender Impfstoffe beeinträchtigen und sogar geimpfte Populationen anfällig machen könnten.

“Diese Idee, dass niemand sicher ist, bis alle sicher sind, ist nicht nur ein Sprichwort, es ist wirklich wahr”, sagte Andrea Taylor, die stellvertretende Direktorin des Duke Global Health Innovation Center.

Selbst in den optimistischsten Szenarien, sagte Frau Taylor, werde es bei dem gegenwärtigen Produktionstempo bis 2023 nicht genügend Impfstoffe für eine echte weltweite Abdeckung geben. Die aktuellen Rollout-Pläne in ganz Afrika werden voraussichtlich nur 20 bis 35 Prozent der Bevölkerung impfen dieses Jahr, wenn alles gut geht.

Und während einige wohlhabende Länder genug Impfstoffe erhalten haben, um ihre Bevölkerung mehrmals zu versorgen, hat Südafrika nur 22,5 Millionen Dosen für seine 60 Millionen Menschen gesichert, und viele Nationen bleiben weiter zurück.

Diese Ungleichheit ist das Kernstück dessen, was Tedros Adhanom Ghebreyesus, der Leiter der Weltgesundheitsorganisation, sagt, dass es bald zu einem „katastrophalen moralischen Versagen“ kommen könnte, da reiche Nationen sich beeilen, Impfstoffvorräte aufzukaufen, während arme und einkommensschwache Nationen Schwierigkeiten haben Vorräte finden.

Die ersten Millionen Dosen Südafrikas, die von AstraZeneca hergestellt wurden, sollen am Montag dort eintreffen, und die Beamten sagen, dass es bis zu zwei Wochen dauern wird, bis die Schüsse abgegeben werden. Der mit der Universität Oxford entwickelte Impfstoff von AstraZeneca ist derzeit die weltweit günstigste Option, die mit Ländern mit niedrigem und mittlerem Einkommen als Ziel entwickelt wurde. Das Unternehmen hat keine Informationen über seine Wirksamkeit gegenüber der Variante veröffentlicht, wird dies jedoch voraussichtlich bald tun.

Weitere 9 Millionen Dosen sind bei Johnson & Johnson bestellt, dessen Schuss noch keine behördliche Genehmigung hat. Am Freitag gab das Unternehmen bekannt, dass die Wirksamkeit seines Impfstoffs von 72 Prozent in Studien in den USA auf 57 Prozent in Studien in Südafrika gesunken ist.

Es gibt einige ermutigende Anzeichen. Eine wachsende Anzahl vorläufiger Beweise – hauptsächlich aus der blitzschnellen Einführung in Israel – deutet darauf hin, dass Impfstoffe nicht nur in Studien, sondern auch in der realen Welt eine gute Leistung erbringen und neue Infektionen auslösen.

Es bleibt jedoch abzuwarten, wie gut sie dazu beitragen, die bereits im Umlauf befindlichen Varianten einzudämmen. Wissenschaftler hoffen, dass bei Bedarf Impfstoffe modifiziert und Auffrischungsimpfungen entwickelt werden können, um neue Varianten anzugehen, aber das braucht Zeit. Und für eine Welt, die darum kämpft, sich zu verbessern, ist Zeit von entscheidender Bedeutung.

Dr. Tulio de Oliveira, Professor und Genetiker an der Nelson Mandela School of Medicine in Durban, der zur Entdeckung der ursprünglich in Südafrika gefundenen Variante beigetragen hatte, sagte, dass ihre Entstehung als Weckruf dienen sollte.

“Eines der Dinge, die diese Variante für die ganze Welt hervorheben sollte, ist die Notwendigkeit, die Übertragung zu kontrollieren – nicht nur in ihrem eigenen Land, sondern auf der ganzen Welt”, sagte er.

Und während die Nationen sich beeilt haben, ihre Grenzen zu versiegeln, verbreiten sich die Varianten bereits in Dutzenden von Ländern – so wie sich das Virus im letzten Winter den nationalen Grenzen entzogen hat. Brasilien zum Beispiel scheint mindestens zwei besorgniserregende Varianten inkubiert zu haben, die bereits ihre Grenzen überschritten hatten, bevor viele Länder begannen, den Flugverkehr von dort aus zu unterbrechen.

Die Last der Lieferung von Impfstoffen an Länder mit niedrigem und mittlerem Einkommen hängt stark von einer gemeinnützigen Gruppe, Covax, ab, die von einer Koalition internationaler Organisationen gebildet wird.

Obwohl sich mehr als 190 Länder verpflichtet haben, Impfstoffe über Covax zu erhalten, schließen viele von ihnen auch Verträge direkt mit Pharmaunternehmen ab oder gehören multinationalen Gruppen an, die dies tun. Dies droht die Preise zu erhöhen und die Abgabe von Dosen über Covax zu verzögern.

Covax hat angekündigt, für 2021 2,1 Milliarden Dosen gesichert zu haben, aber es ist unklar, wie viele davon tatsächlich im Jahr 2021 geliefert werden.

Die Hoffnung ist, dass die Einführung in ärmere Länder in den nächsten ein oder zwei Monaten ernsthaft beginnen kann.

“Covax ist notwendig, aber nicht ausreichend”, sagte Frau Taylor. „Es ist der einzige Mechanismus, den wir für globales Eigenkapital haben. Wir brauchen es und wir brauchen es, um erfolgreich zu sein. Aber selbst wenn sie erfolgreich sind, bringt es die Länder nicht in die Nähe der Herdenimmunität. “

Orin Levine, Direktor für globale Lieferprogramme bei der Bill and Melinda Gates Foundation, sagte: “Die nackten Tatsachen sind, dass bis Ende dieses Jahres wahrscheinlich 75 Prozent der Bevölkerung in Ländern mit hohem Einkommen geimpft werden”, verglichen mit 25 Prozent in Ländern mit niedrigem Einkommen.

Covid19 Impfungen >

Antworten auf Ihre Impfstofffragen

Bin ich in meinem Bundesstaat für den Covid-Impfstoff berechtigt?

Derzeit können mehr als 150 Millionen Menschen – fast die Hälfte der Bevölkerung – geimpft werden. Aber jeder Staat trifft die endgültige Entscheidung darüber, wer zuerst geht. Die 21 Millionen Beschäftigten im Gesundheitswesen des Landes und drei Millionen Einwohner von Langzeitpflegeeinrichtungen waren die ersten, die sich qualifizierten. Mitte Januar forderten Bundesbeamte alle Bundesstaaten auf, die Berechtigung für alle über 65-Jährigen und für Erwachsene jeden Alters mit Erkrankungen zu öffnen, bei denen ein hohes Risiko besteht, dass sie schwer krank werden oder an Covid-19 sterben. Erwachsene in der Allgemeinbevölkerung stehen am Ende der Reihe. Wenn Gesundheitsbehörden von Bund und Ländern Engpässe bei der Verteilung von Impfstoffen beseitigen können, sind alle ab 16 Jahren bereits im Frühjahr oder Frühsommer förderfähig. Der Impfstoff wurde bei Kindern nicht zugelassen, obwohl derzeit Studien durchgeführt werden. Es kann Monate dauern, bis ein Impfstoff für Personen unter 16 Jahren verfügbar ist. Aktuelle Informationen zu den Impfrichtlinien in Ihrer Region finden Sie auf Ihrer staatlichen Gesundheitswebsite

Ist der Impfstoff frei?

Sie sollten nichts aus eigener Tasche bezahlen müssen, um den Impfstoff zu erhalten, obwohl Sie nach Versicherungsinformationen gefragt werden. Wenn Sie nicht versichert sind, sollten Sie den Impfstoff trotzdem kostenlos erhalten. Der Kongress hat in diesem Frühjahr ein Gesetz verabschiedet, das es Versicherern verbietet, eine Kostenteilung wie eine Zuzahlung oder einen Selbstbehalt anzuwenden. Es bestand aus zusätzlichen Schutzmaßnahmen, die es Apotheken, Ärzten und Krankenhäusern untersagten, Patienten, einschließlich nicht versicherter Patienten, in Rechnung zu stellen. Trotzdem befürchten Gesundheitsexperten, dass Patienten in Schlupflöcher geraten, die sie für Überraschungsrechnungen anfällig machen. Dies kann bei Personen der Fall sein, denen zusammen mit ihrem Impfstoff eine Arztbesuchsgebühr berechnet wird, oder bei Amerikanern, die bestimmte Arten der Krankenversicherung haben, die nicht unter die neuen Vorschriften fallen. Wenn Sie Ihren Impfstoff von einer Arztpraxis oder einer Notfallklinik erhalten, sprechen Sie mit ihnen über mögliche versteckte Kosten. Um sicherzugehen, dass Sie keine Überraschungsrechnung erhalten, ist es am besten, wenn Sie Ihren Impfstoff an einer Impfstelle des Gesundheitsministeriums oder in einer örtlichen Apotheke erhalten, sobald die Aufnahmen breiter verfügbar sind.

Kann ich wählen, welchen Impfstoff ich bekomme?Wie lange hält der Impfstoff? Brauche ich nächstes Jahr noch einen?

Das ist zu bestimmen. Es ist möglich, dass Covid-19-Impfungen genau wie die Grippeimpfung zu einem jährlichen Ereignis werden. Oder es kann sein, dass der Nutzen des Impfstoffs länger als ein Jahr anhält. Wir müssen abwarten, wie dauerhaft der Schutz vor den Impfstoffen ist. Um dies festzustellen, werden Forscher geimpfte Menschen aufspüren, um nach „Durchbruchsfällen“ zu suchen – jenen Menschen, die trotz Impfung an Covid-19 erkranken. Dies ist ein Zeichen für eine Schwächung des Schutzes und gibt Forschern Hinweise darauf, wie lange der Impfstoff hält. Sie werden auch die Spiegel von Antikörpern und T-Zellen im Blut geimpfter Personen überwachen, um festzustellen, ob und wann ein Auffrischungsschuss erforderlich sein könnte. Es ist denkbar, dass Menschen alle paar Monate, einmal im Jahr oder nur alle paar Jahre Booster benötigen. Es geht nur darum, auf die Daten zu warten.

Benötigt mein Arbeitgeber Impfungen?Wo kann ich mehr erfahren?

Für afrikanische Nationen ist das langsame Tempo des Rollouts erschreckend vertraut.

Als eine andere Geißel – HIV / AIDS – jedes Jahr Millionen von Menschen tötete, hatte Afrika die meisten Infektionen und Todesfälle. Dennoch dauerte es mindestens sechs Jahre, bis die in reichen Ländern verfügbare lebensrettende Behandlung den Afrikanern zur Verfügung gestellt wurde.

AIDS hat in einem Jahrzehnt 12 Millionen Menschen in Afrika getötet, obwohl die Sterblichkeit in den USA laut Analysen der Africa Centers for Disease Control and Prevention drastisch gesunken ist. Streitigkeiten über internationale Eigentumsrechte verzögerten die Produktion von mehr antiretroviralen Medikamenten oder kostengünstigen Generika.

Jetzt haben sich Indien und Südafrika zusammengetan, um sich bei der Welthandelsorganisation dafür einzusetzen, dass Pharmaunternehmen ihr geistiges Eigentum an Coronavirus-Impfstoffen teilen müssen, wie dies letztendlich bei der HIV / AIDS-Behandlung der Fall war.

“Was Sie jetzt brauchen, ist die explizite Zusammenarbeit jeder einzelnen Regierung und jedes einzelnen Pharmaunternehmens, die sagt, dass wir uns in einer Pandemie befinden und auf dem Weg zur Katastrophe sind”, sagte Fatima Hassan, eine südafrikanische Menschenrechtsanwältin, die für HIV kämpfte / AIDS-Medikamente und hat jetzt auf Covid-19-Impfstoffe umgestellt. “Wir müssen die Technologie teilen und Milliarden ausgeben, um Billionen zu sparen.”

Solomon Zewdu, stellvertretender Direktor für Gesundheit in Afrika bei der Gates Foundation, sagte, dass Karten und Diagramme, die die weltweiten Impfraten zeigen – wobei Afrika fast völlig abwesend ist – die öffentliche Wut schüren und einige Führungskräfte dazu veranlassen, neben Covax nach zusätzlichen Impfstoffquellen zu suchen.

Laut Nicaise Ndembi, leitende wissenschaftliche Beraterin der afrikanischen Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten, kündigte die Afrikanische Union in diesem Monat den Kauf von 300 Millionen Impfstoffen an, die über die African Medical Supplies Platform der regionalen Behörde verteilt werden sollen.

In Ländern wie Mosambik, Simbabwe und Sambia, in denen angenommen wurde, dass die in Südafrika gefundene Variante zu einem Anstieg der Infektionen führt, haben die Behörden keine klaren Antworten darauf, wann Impfstoffe eintreffen werden.

Südafrika hat unterdessen in seiner Pandemie-Reaktion relativ selbstbewusst reagiert und Schritte unternommen, die innerhalb des Landes zu Kontroversen geführt haben. Präsident Cyril Ramaphosa hat eine Ausgangssperre von 21.00 bis 05.00 Uhr wieder eingeführt, die Teilnahme an Beerdigungen und religiösen Versammlungen eingeschränkt, den Verkauf von Alkohol verboten und Masken in allen öffentlichen Räumen vorgeschrieben. Das Fehlen einer Maske kann zu einer Geldstrafe oder sechs Monaten Gefängnis führen.

Wenn die Impfungen voraussichtlich Mitte Februar beginnen, stehen die Beschäftigten im Gesundheitswesen an erster Stelle, gefolgt von denjenigen, die als am stärksten von schwerer Krankheit bedroht gelten.

Für Herrn Matsena, den Supermarktmitarbeiter, der 31 Jahre alt und gesund ist, könnte es eine lange Wartezeit sein.

“Es wäre besser, wenn es früher ankommen würde, denn jetzt haben die Menschen Angst vor dieser Pandemie”, sagte er. “Es ist schlimmer, viel schlimmer.”

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Health

Johnson & Johnson’s Vaccine Provides Sturdy Safety however Fuels Concern About Variants

[Live updates: follow our coverage of the coronavirus]

Johnson & Johnson announced on Friday that its one-dose coronavirus vaccine provided strong protection against Covid-19, potentially offering the United States a third powerful tool in a desperate race against a worldwide rise in virus mutations.

But the results came with a significant cautionary note: The vaccine’s efficacy rate dropped from 72 percent in the United States to 57 percent in South Africa, where a highly contagious variant is driving most cases. Studies suggest that this variant also blunts the effectiveness of Covid vaccines made by Pfizer-BioNTech, Moderna and Novavax. The variant has spread to at least 31 countries, including the United States, where two cases were documented this week.

Johnson & Johnson said that it planned to apply for emergency authorization of the vaccine from the Food and Drug Administration as soon as next week, putting it on track to receive clearance later in February.

“This is the pandemic vaccine that can make a difference with a single dose,” said Dr. Paul Stoffels, the chief scientific officer of Johnson & Johnson.

The Johnson & Johnson vaccine was 85 percent effective in preventing severe disease, regardless of what variant caused it, the company said. While less effective than the Moderna and Pfizer vaccines, Johnson & Johnson’s is still considered a strong vaccine by scientists. Annual flu vaccines, for example, are typically 40 to 60 percent effective.

The company’s announcement comes as the Biden administration is pushing to immunize Americans faster even with a tight vaccine supply. White House officials have been counting on Johnson & Johnson’s vaccine to ease the shortfall. But the company may only have about seven million doses ready when the F.D.A. decides whether to authorize it, according to federal health officials familiar with its production, and about 30 million doses by early April.

The variant from South Africa, known as B.1.351, could make things even worse for the vaccine push. Given the speed at which the variant swept through that country, it is conceivable that by April it could make up a large fraction of infections in the United States.

The fact that four vaccines backed by the federal government seem to be less effective against the B.1.351 variant has unsettled federal officials and vaccine experts alike. Facing this uncertainty, many researchers said it was imperative to get as many people vaccinated as possible — quickly. Lowering the rate of infection could thwart the contagious variants while they are still rare, and prevent other viruses from gaining new mutations that could cause more trouble.

“If ever there was reason to vaccinate as many people as expeditiously as we possibly can with the vaccine that we have right now, now is the time,” Dr. Anthony S. Fauci, the government’s top infectious disease expert, said in an interview. “Because the less people that get infected, the less chance you’re going to give this particular mutant a chance to become dominant.”

As the United States scrambles to get enough vaccines, the country is turning into something of an evolutionary experiment. The B.1.351 variant is one of several that have arrived in the country or originated here, all with the ability to spread faster than other variants.

“The pandemic is a lot more complicated now than it was a couple months ago,” said Dr. Dan Barouch, a virologist at Beth Israel Medical Center in Boston.

Vaughan Cooper, an evolutionary biologist at the University of Pittsburgh, said that all the new variants were likely evolving quietly for months before bursting on the scene. “I think we’re going to see many stories like this,” he said.

Federal regulators are also still waiting on data from Johnson & Johnson’s new manufacturing facility in Baltimore that prove it can mass-produce the vaccine. The company is counting on that factory to help reach its contractual pledge to the federal government of 100 million doses by the end of June.

If Johnson & Johnson can deliver vaccines quickly enough to the United States, it might be able to help drive down cases before variants make things worse. Since the vaccine requires only a single shot — unlike the Moderna and Pfizer-BioNTech vaccines, which require two — that delivery would translate into full coverage for 100 million people.

Johnson & Johnson’s vaccine has another advantage that might help speed up the rollout. It can stay viable in a refrigerator for three months, while the two authorized vaccines have to be kept frozen. That gives the company an edge not just in reaching more isolated parts of the United States, but in getting the vaccine to remote areas of the world that could otherwise seed more aggressive mutants.

“I hope this vaccine gets approved as soon as possible to reduce disease burden around the world,” said Akiko Iwasaki, immunologist at Yale University. She pointed out that the shot greatly reduced the number of severe Covid cases, even those caused by the variant. “This is a really great result.”

Still, Johnson & Johnson and other vaccine makers must prepare for the B.1.351 variant or another one surging to dominance and demanding new vaccines. “You’ve got to be nimble enough to be able to adapt by upgrading our vaccines that match the dominant strain,” Dr. Fauci said.

Exactly when to make that switch will be a difficult decision, because the viruses are spreading unpredictably, and manufacturing new doses will be a huge undertaking.

“The implications of that are big. You would not take that choice lightly,” said John D. Grabenstein, an epidemiologist with the Immunization Action Coalition, a nonprofit organization that disseminates information about vaccines. “It’s not doomsday. It’s just that we are going to need a bigger boat.”

Johnson & Johnson’s announcement came one day after Novavax said an early analysis of its 15,000-person trial in Britain had revealed that the two-dose vaccine had an efficacy rate of nearly 90 percent there. But in a small trial in South Africa, the efficacy rate dropped to just under 50 percent.

Johnson & Johnson presented only a summary of findings of its clinical trial. The vaccine was 85 percent effective in preventing severe disease in all three regions where the trial was run: the United States, Latin America and South Africa. After 28 days, none of the vaccinated participants who developed Covid-19 had to be hospitalized.

The company reported that the vaccine’s protective effect seems to increase with time. But without long-term data on immunity, scientists and regulators do not yet know whether the vaccine’s efficacy peaks at some point before dropping.

Covid-19 Vaccines ›

Answers to Your Vaccine Questions

Am I eligible for the Covid vaccine in my state?

Currently more than 150 million people — almost half the population — are eligible to be vaccinated. But each state makes the final decision about who goes first. The nation’s 21 million health care workers and three million residents of long-term care facilities were the first to qualify. In mid-January, federal officials urged all states to open up eligibility to everyone 65 and older and to adults of any age with medical conditions that put them at high risk of becoming seriously ill or dying from Covid-19. Adults in the general population are at the back of the line. If federal and state health officials can clear up bottlenecks in vaccine distribution, everyone 16 and older will become eligible as early as this spring or early summer. The vaccine hasn’t been approved in children, although studies are underway. It may be months before a vaccine is available for anyone under the age of 16. Go to your state health website for up-to-date information on vaccination policies in your area

Is the vaccine free?

You should not have to pay anything out of pocket to get the vaccine, although you will be asked for insurance information. If you don’t have insurance, you should still be given the vaccine at no charge. Congress passed legislation this spring that bars insurers from applying any cost sharing, such as a co-payment or deductible. It layered on additional protections barring pharmacies, doctors and hospitals from billing patients, including those who are uninsured. Even so, health experts do worry that patients might stumble into loopholes that leave them vulnerable to surprise bills. This could happen to those who are charged a doctor visit fee along with their vaccine, or Americans who have certain types of health coverage that do not fall under the new rules. If you get your vaccine from a doctor’s office or urgent care clinic, talk to them about potential hidden charges. To be sure you won’t get a surprise bill, the best bet is to get your vaccine at a health department vaccination site or a local pharmacy once the shots become more widely available.

Can I choose which vaccine I get?How long will the vaccine last? Will I need another one next year?

That is to be determined. It’s possible that Covid-19 vaccinations will become an annual event, just like the flu shot. Or it may be that the benefits of the vaccine last longer than a year. We have to wait to see how durable the protection from the vaccines is. To determine this, researchers are going to be tracking vaccinated people to look for “breakthrough cases” — those people who get sick with Covid-19 despite vaccination. That is a sign of weakening protection and will give researchers clues about how long the vaccine lasts. They will also be monitoring levels of antibodies and T cells in the blood of vaccinated people to determine whether and when a booster shot might be needed. It’s conceivable that people may need boosters every few months, once a year or only every few years. It’s just a matter of waiting for the data.

Will my employer require vaccinations?Where can I find out more?

Dr. Stoffels said the company was still waiting for more data on whether the vaccine can protect against asymptomatic infection.

The company is preparing a lengthy briefing document it will submit to the F.D.A. in its application for authorization. The agency’s scientists will review the raw data from the trial and present their own analysis.

Unlike the messenger RNA vaccines made by Pfizer-BioNTech and Moderna, Johnson & Johnson uses an adenovirus, which normally causes the common cold. While adenovirus-based vaccines have been investigated for some three decades, they have yet to be licensed for use in the United States.

Johnson & Johnson’s Ebola vaccine became the first approved adenovirus-based vaccine for any disease when European regulators gave it the green light last July. Astra-Zeneca and the University of Oxford used a different adenovirus for their coronavirus vaccine, which is now authorized in Britain and other countries. Russian scientists created their Sputnik V vaccine from adenoviruses as well.

Johnson & Johnson received $456 million from Operation Warp Speed to support its research. In July, the government agreed to purchase 100 million doses for $1 billion if it proved safe and effective.

That same month, the company moved into clinical trials, which found that a single shot produced a strong immune response, consistent with experiments done on monkeys. Johnson & Johnson began the final “Phase 3” trial in September, again using a single dose. It recruited volunteers in the United States, South Africa and Latin America.

Half of the volunteers received the vaccine, and half received a placebo. The company then had to wait. Only when enough people in the trial got Covid-19 would an independent board of advisers look at the results to see how many sick volunteers were vaccinated — a process known as unblinding.

Late last year, surges of coronavirus infections accelerated the trial toward unblinding. In December, Johnson & Johnson decided it would not need to recruit 60,000 volunteers as it originally planned. It capped the trial at 45,000.

Like other vaccine developers, Johnson & Johnson was required by the F.D.A. to also record information about adverse events experienced by the volunteers for the first few months after vaccination.

Dr. Barouch, who led the team that designed the vaccine and tested it on animals last year, had to wait for months for the unblinding. “I’m thinking a lot about it,” he said in a Jan. 11 interview. “But, no, I don’t have champagne ready to go.”

After he learned the results, Dr. Barouch said he was delighted. “I think this vaccine will have a public health benefit throughout the world,” he said.

Johnson & Johnson is also moving forward with other trials of the vaccine to see how it can be improved. In December it began a trial with two doses. Dr. Fauci was optimistic that people who get a so-called prime boost may enjoy even more protection.

“If they get a prime boost, it’s entirely conceivable that they can get up to 90-plus percent,” he said.

In addition, Dr. Stoffels said that Johnson & Johnson was tailoring a version of its vaccine with a protein patterned after the B.1.351 variant. It could potentially deploy it in countries where that version of the virus was a threat.

“Pretty much all vaccine developers now are having that conversation,” said Dr. Peter J. Hotez, a vaccine expert with the Baylor School of Medicine and the creator of a different coronavirus vaccine.

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Health

New coronavirus variants are fueling a ‘second wave’ in Africa, WHO warns

Funeral directors wearing personal protective equipment carry a coffin during the funeral of a COVID-19 victim amid a coronavirus disease (COVID-19) nationwide lockdown at Olifantsvlei Cemetery, southwest of Joburg, South Africa, on Jan. 6, 2021.

Siphiwe Sibeko | Reuters

According to the World Health Organization, new and more contagious variants of Covid-19 are spreading across Africa, causing an increase in infections and deaths.

In the week leading up to Thursday, more than 175,000 new cases and more than 6,200 deaths were reported across the continent, the WHO said in an update, while infection rates were between December 29 and January 25 compared to the previous four weeks increased by 50%.

The number of deaths doubled to 15,000 over the same period, concentrated in 10 mainly South and North African countries. Infection rates are increasing in 22 countries.

“The variant that was first discovered in South Africa has quickly spread beyond Africa. So what keeps me awake at night is that it is very likely to be circulating in a number of African countries,” said WHO Regional Director for Africa , Dr. Matshidiso Moeti, at a virtual press conference on Thursday.

The variant first discovered in South Africa leads to record infection rates on the subcontinent and has now been identified in Botswana, Ghana, Kenya and the French region in the Indian Ocean in Mayotte, Zambia, together with 24 countries outside Africa.

The highly contagious strain originally identified in Great Britain has since found its way to Nigeria and Gambia.

The CDC in Africa has set up sequencing laboratories across the continent, and the WHO urged all nations to send at least 20 samples per month to the sequencing laboratories to coordinate a targeted response.

“In addition to the new flavors, COVID-19 fatigue and the aftermath of year-end gatherings can create a perfect storm and fuel Africa’s second wave and overwhelming health facilities,” Moeti said.

“Africa is at a crossroads. We need to hold on to our guns and duplicate the tactic that we know works so well. That is wearing masks, hand washing and safe social distancing. Countless lives depend on it.”

Infections last week fell slightly in South Africa, the worst-hit country on a continent that has largely avoided the exponential spread of the virus that stalled many major economies in various places over the past year.

As of Friday morning, South Africa had recorded 1,437,798 cases of Covid-19 and 43,105 deaths. The entire continent has reported around 3.5 million cases and 88,985 deaths, according to a BBC data aggregation compiled by Johns Hopkins University.

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World News

Dow futures prolong losses after J&J says vaccine much less efficient in opposition to some Covid variants

U.S. stock futures were significantly lower in early Friday trading after Johnson & Johnson said its one-off coronavirus vaccine showed less effectiveness in some regions.

The average Dow Jones Industrial futures lost 160 points, or 0.5%. S&P 500 futures lost 0.3%. Nasdaq 100 futures were down 1.5%.

Futures accelerated losses after JNJ said its single-dose vaccine had shown an overall 66% effectiveness in protecting against Covid-19. The vaccine was 72% effective in the US, 66% in Latin America, and 57% in South Africa at four weeks. The vaccine provided full protection against hospital stays related to Covid. JNJ’s shares fell 3.7% in the pre-market.

Stocks had rebounded to hit record highs in hopes that vaccines against Covid would be effective to allow for a smooth economic reopening before the end of the year. New mutations that are more resistant to vaccines could improve the bright outlook for investors.

Increased speculative trading by private investors also continued to worry the market. GameStop’s shares doubled in premarket trading after Robinhood announced it would restrict purchases of the stock and other heavily shortened names after restricting access the previous day. Robinhood raised more than $ 1 billion overnight from its existing investors and also used the banks’ credit lines to ensure that the capital was in place to start trading the volatile stocks again.

Investors are concerned that if GameStop continues to rise in such volatility, it could penetrate financial markets and cause losses at brokers like Robinhood and force hedge funds that bet against the stock to sell other stocks to raise cash.

There are also fears that the GameStop mania is a sign of a bigger bubble in the market, and that its dissolution could also create turmoil and hit retail investors hard. Several e-brokers took steps Thursday to curb intentional buying of highly speculative names. A number of lawmakers also called for an investigation into the chaotic trade.

“Between calling for hearings and reports in Washington, Robinhood was forced to not only draw on its credit lines but also raise $ 1 billion from existing investors. The whole situation continues to undermine market confidence,” said Adam Crisafulli, founder of Vital Knowledge, note in a Friday.

It’s been a volatile week on Wall Street. The Dow lost more than 600 points on Wednesday and suffered its worst sell-off in three months. Then the blue chip benchmark rallied 300 points on Thursday amid a broad market rally. All three major averages have lost at least 1% this week.

The market also saw its highest trading volume in years as the mania heated up. On Wednesday, the total market volume reached more than 23.7 billion shares, surpassing the level at the height of the financial crisis in 2008. On Thursday, there was also extremely strong trading with more than 19 billion shares that changed hands.

A wave of retailers motivated each other on the red-hot WallStreetBets Reddit forum to pile into the most hated names of hedge funds, resulting in massive short-bruising of stocks. GameStop is up more than 900% in January, while AMC Entertainment is up over 300% this month.

“This smaller capitalization rally would likely destabilize and lead to inefficiencies,” Christopher Harvey, senior equity analyst at Wells Fargo, said in a note. “Stocks are ultimately fundamentals – and reversals can be very painful, both up and down.”

However, some believe that the impact on the overall market should be limited as the retail crowd is focused on only a handful of names.

“While we believe there will be more pain, we remain optimistic that it will likely stay local,” said Maneesh Deshpande, head of equity derivatives strategy at Barclays. “Long-short hedge funds have relatively little market exposure, which indicates little impact on the overall market due to deleveraging.”

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Health

New Covid variants are going to ‘hit us fairly onerous,’ says Dr. Peter Hotez

Dr. Peter Hotez, co-director of the Center for Vaccine Development at Texas Children’s Hospital, says the US is “facing a tough journey” as new variants of Covid spread across the country.

“Because they are more transmissible, it means more Americans will be infected. Although the number of new cases has decreased slightly … the expectation now is that it will rise again because of these new variants.” “Hotez said in an interview on Thursday evening of” The News with Shepard Smith. “” More people will become infected, overwhelm hospital systems again, and possibly the death rate will rise, both from a combination of more new cases in general and one. ” slightly higher mortality rate, solely due to the variant by the type of variant. “

Health officials in South Carolina have confirmed two cases of the dangerous, highly communicable South African tribe of Covid. Officials said the cases appear unrelated and unrelated to a recent trip. Dr. Zeke Emanuel, a member of President Joe Biden’s Covid Advisory Board, said that is why the South African exposure is so worrying.

“This is worrying because these two people have no evidence of travel, and it means that the South African variant, which is more worrying than even the British variant, is about and in the community,” said Emanuel.

Hotez told host Shep Smith that the new strains were even more problematic because “we weren’t looking”.

“We’ve done so poorly on genome sequencing that we’re picking up these British, South African, and Brazilian variants. So we know they’re in South Carolina, but they could be elsewhere,” said the dean of the National School of Tropical Medicine on Baylor College of Medicine.

The Centers for Disease Control and Prevention warned that the British variant, also known as B117, could dominate the US by spring. Hotez said the key to protecting the population is to vaccinate people faster.

“The bottom line is that we need to find a way to vaccinate the American people faster than current projections,” Hotez said. “First, to reduce hospital stays and deaths, but also to stay one step ahead of these variants. If we can vaccinate three-quarters of the American population, we could potentially interrupt transmission and prevent some of these new variants from becoming dominant.”

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Moderna Says Vaccine Nonetheless Protects In opposition to Virus Variants

Moderna’s vaccine is effective against new variants of the coronavirus that have emerged in the UK and South Africa, the company said on Monday. However, it appears to be less protective against the variant discovered in South Africa, so the company is developing a new form of the vaccine that could be used as a booster shot against this virus.

“We’re doing it today to be ahead of the curve if we have to,” said Dr. Tal Zaks, Chief Medical Officer of Moderna, in an interview. “I consider it an insurance policy.”

He added, “I don’t know if we need it and I hope we don’t.”

Moderna reported results from a study using blood samples from eight people who had received two doses of the vaccine and two monkeys who had also been immunized.

The British variant did not affect the amount of neutralizing antibodies – the type that can deactivate the virus – produced after vaccination. But with the South African form there was a six-fold decrease in those levels.

Even so, the company said, these antibodies remain “above levels expected to be protective”.

Moderna collaborated on the study with the Vaccine Research Center of the National Institute for Allergies and Infectious Diseases, which is part of the National Institutes of Health.

The results have not yet been published or peer-reviewed but have been submitted to bioRxiv, which publishes preliminary studies online.

The company’s action is part of a race to fight a changing virus that has already wreaked havoc around the world and is now threatening to mutate in ways that make the fight even more difficult.

Several new variants of the virus have emerged, with mutations that are worrying scientists. A form first discovered in the UK is about twice as contagious as the virus identified in China a year ago, and researchers have begun to suspect it could be more deadly too.

Other variants with different mutations have emerged in South Africa and Brazil, and preliminary laboratory studies suggested that these forms may have some level of resistance to the immunity that people develop after recovering from infection or with Moderna or Pfizer-BioNTech vaccinated were vaccinated.

The British variant has been found in at least 20 states, but the Brazilian and South African versions were not discovered in the United States.

Dr. Zaks said the new version of the Moderna vaccine, which targets the South African variant, could be used as a booster if needed a year after receiving the original vaccine.

The need for such a booster can be determined by doing blood tests to measure antibody levels or by observing the population of vaccinated people to see if they will develop the new variant.

“We don’t have any data on the Brazilian variant yet,” said Dr. Zaks. “We expect it to come close to the South African, if at all. This is the one with the greatest overlap. New tribes will continue to emerge and we will continue to evaluate them. “

Noting that it took Moderna 42 days to make the original vaccine, he said the company could make a new vaccine, “hopefully a little faster this time, but not by much”.

Talks with regulators about what would be required to make a new version of the vaccine available to the public were just beginning.

“It’s early,” said Dr. Zaks.

This evolving story will be updated.

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Health

New York is operating 1,000 genome checks every week to search for Covid variants

Scientists work in a laboratory testing COVID-19 samples at the New York City Health Department during the coronavirus disease (COVID-19) outbreak in New York on April 23, 2020.

Brendan McDermid | Reuters

New York State runs about 1,000 genome tests every week to look for new, contagious variants of Covid, said state health commissioner Dr. Howard Zucker, at a news conference on Friday.

“The new varieties are terrifying: the British variety, the Brazilian variety, now the South African variety,” said Governor Andrew Cuomo at the briefing. “The British variety is here.”

Zucker said the state has done about 6,000 genome tests so far and only found the strain that came from the UK. New York officials have so far identified 25 of these cases, including two new cases in Westchester County and one new case in Kings County. Said Cuomo. According to Zucker, there were no deaths in these cases.

British Prime Minister Boris Johnson told reporters on Friday that there was “some evidence” that the mutated strain could also be more deadly than the original, which hailed from Wuhan, China.

The Centers for Disease Control and Prevention previously said there was no evidence that any of the new variants were more deadly or causing more serious illness.

When asked about the potential for higher mortality associated with the British tribe, Zucker said he was in contact with the British science advisor and the evidence is still preliminary.

“The fact that it’s more communicable means there will be more cases. If there are more cases, there will be more hospitalizations, and obviously if there are more hospitalizations there is an obvious risk of more deaths,” Zucker said.

At the briefing, Cuomo said he hoped that President Joe Biden’s new administration would boost vaccine production and enable increased vaccine distribution. New York had given more than 975,000 people at least one dose of the vaccine as of Thursday, according to the state vaccine tracker.

“The British tribe is spreading. We still only have a vaccination rate of 60% to 70% of our hospital workers. This is a problem,” said Cuomo.

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Rising Coronavirus Variants Might Pose Challenges to Vaccines

Der stetige Drumbeat von Berichten über neue Varianten des Coronavirus – zuerst in Großbritannien, dann in Südafrika, Brasilien und den Vereinigten Staaten – hat eine neue Sorge aufgeworfen: Werden Impfstoffe vor diesen veränderten Versionen des Virus schützen?

Die Antwort lautet bisher Ja, sagten mehrere Experten in Interviews. Zwei kleine neue Studien, die am Dienstagabend online gestellt wurden, deuten jedoch darauf hin, dass einige Varianten das Immunsystem unerwartet herausfordern können, selbst bei denen, die geimpft wurden – eine Entwicklung, mit der die meisten Wissenschaftler seit Monaten oder Jahren nicht gerechnet hatten.

Die Ergebnisse stammen aus Laborexperimenten mit Blutproben von Patientengruppen und nicht aus Beobachtungen der Ausbreitung des Virus in der realen Welt. Die Studien wurden noch nicht von Experten begutachtet.

Experten, die die Papiere überprüften, waren sich jedoch einig, dass die Ergebnisse zwei störende Möglichkeiten aufwerfen. Menschen, die leichte Infektionen mit dem Coronavirus überlebt haben, sind möglicherweise immer noch anfällig für Infektionen mit einer neuen Variante. und besorgniserregender ist, dass die Impfstoffe gegen die Varianten möglicherweise weniger wirksam sind.

Bestehende Impfstoffe verhindern weiterhin schwere Krankheiten, und die Menschen sollten sie weiterhin erhalten, sagte Dr. Michel Nussenzweig, Immunologe an der Rockefeller University in New York, der eine der Studien leitete: „Wenn es Ihr Ziel ist, Menschen aus dem Krankenhaus herauszuhalten, dann wird das gut funktionieren. “

Aber die Impfstoffe dürfen nicht verhindern, dass Menschen leicht oder asymptomatisch mit den Varianten infiziert werden, sagte er. “Sie wissen möglicherweise nicht einmal, dass sie infiziert waren”, fügte Dr. Nussenzweig hinzu. Wenn der Infizierte das Virus weiterhin auf andere übertragen kann, die nicht immunisiert sind, fordert er weiterhin Leben.

Die Impfstoffe stimulieren den Körper, um Antikörper gegen das Coronavirus zu produzieren. Wissenschaftler hatten erwartet, dass das Virus im Laufe der Zeit Mutationen erhalten könnte, die es ihm ermöglichen, diesen Antikörpern auszuweichen – sogenannte Fluchtmutationen. Einige Studien hatten sogar vorhergesagt, welche Mutationen für das Virus am vorteilhaftesten wären.

Die Wissenschaftler hatten jedoch gehofft, dass die neuen Impfstoffe jahrelang wirksam bleiben würden, da das Coronavirus nur langsam neue Abwehrkräfte gegen sie entwickeln würde. Jetzt befürchten einige Forscher, dass die unkontrollierte Ausbreitung dem Virus nahezu uneingeschränkte Möglichkeiten gegeben hat, sich neu zu erfinden, und möglicherweise das Auftreten von Fluchtmutationen beschleunigt hat.

Die am Dienstagabend veröffentlichten Studien zeigen, dass die in Südafrika identifizierte Variante weniger anfällig für Antikörper ist, die durch natürliche Infektionen und durch Impfstoffe von Pfizer-BioNTech und Moderna erzeugt werden.

Weder die südafrikanische Variante noch ein ähnliches mutiertes Virus in Brasilien wurden in den USA bisher nachgewiesen. (Die ansteckendere Variante, die in Großbritannien aufgetaucht ist, enthält diese Mutationen nicht und scheint anfällig für Impfstoffe zu sein.)

Die Befürchtungen, dass die Impfstoffe gegen neue Varianten machtlos sein könnten, verstärkten sich auf einer wissenschaftlichen Konferenz, die am Samstag online stattfand, als südafrikanische Wissenschaftler berichteten, dass in Labortests Serumproben von 21 einer Gruppe von 44 Covid-19-Überlebenden die darin zirkulierende Variante nicht zerstörten dieses Land.

Die gegen die Variante erfolgreichen Proben wurden Patienten entnommen, die ins Krankenhaus eingeliefert worden waren. Diese Patienten hatten höhere Blutspiegel an sogenannten neutralisierenden Antikörpern – die Untergruppe der Antikörper, die zur Entwaffnung des Virus und zur Verhinderung einer Infektion benötigt werden – als diejenigen, die nur leicht krank waren.

Die Ergebnisse “deuten stark darauf hin, dass mehrere Mutationen, die wir in der südafrikanischen Variante sehen, einen signifikanten Einfluss auf die Neutralisationsempfindlichkeit dieses Virus haben werden”, sagte Penny Moore, Virologin am Nationalen Institut für übertragbare Krankheiten im Süden Afrika, das die Studie leitete.

Die zweite Studie brachte bessere Nachrichten, zumindest über Impfstoffe.

In dieser Studie testeten Dr. Nussenzweig und seine Kollegen Proben von 14 Personen, die den Moderna-Impfstoff erhalten hatten, und sechs Personen, die den Pfizer-BioNTech-Impfstoff erhalten hatten.

Covid19 Impfungen >

Antworten auf Ihre Impfstofffragen

Wenn ich in den USA lebe, wann kann ich den Impfstoff bekommen?

Während die genaue Reihenfolge der Impfstoffempfänger von Staat zu Staat unterschiedlich sein kann, werden die meisten Ärzte und Bewohner von Langzeitpflegeeinrichtungen an erster Stelle stehen. Wenn Sie verstehen möchten, wie diese Entscheidung getroffen wird, hilft dieser Artikel.

Wann kann ich nach der Impfung wieder zum normalen Leben zurückkehren?

Das Leben wird erst wieder normal, wenn die Gesellschaft als Ganzes ausreichend Schutz gegen das Coronavirus erhält. Sobald die Länder einen Impfstoff zugelassen haben, können sie in den ersten Monaten höchstens einige Prozent ihrer Bürger impfen. Die nicht geimpfte Mehrheit bleibt weiterhin anfällig für Infektionen. Eine wachsende Anzahl von Coronavirus-Impfstoffen zeigt einen robusten Schutz vor Krankheit. Es ist aber auch möglich, dass Menschen das Virus verbreiten, ohne zu wissen, dass sie infiziert sind, weil sie nur leichte oder gar keine Symptome haben. Wissenschaftler wissen noch nicht, ob die Impfstoffe auch die Übertragung des Coronavirus blockieren. Selbst geimpfte Menschen müssen vorerst Masken tragen, Menschenmassen in Innenräumen meiden und so weiter. Sobald genügend Menschen geimpft sind, wird es für das Coronavirus sehr schwierig, gefährdete Personen zu finden, die infiziert werden können. Je nachdem, wie schnell wir als Gesellschaft dieses Ziel erreichen, könnte sich das Leben im Herbst 2021 einem normalen Zustand nähern.

Muss ich nach der Impfung noch eine Maske tragen?

Ja, aber nicht für immer. Die beiden Impfstoffe, die möglicherweise in diesem Monat zugelassen werden, schützen die Menschen eindeutig vor einer Krankheit mit Covid-19. Die klinischen Studien, die diese Ergebnisse lieferten, waren jedoch nicht darauf ausgelegt, festzustellen, ob geimpfte Personen das Coronavirus noch verbreiten können, ohne Symptome zu entwickeln. Das bleibt eine Möglichkeit. Wir wissen, dass Menschen, die von Natur aus mit dem Coronavirus infiziert sind, es verbreiten können, ohne Husten oder andere Symptome zu haben. Die Forscher werden diese Frage bei der Einführung der Impfstoffe intensiv untersuchen. In der Zwischenzeit müssen sich selbst geimpfte Menschen als mögliche Spreizer vorstellen.

Wird es wehtun? Was sind die Nebenwirkungen?

Der Impfstoff gegen Pfizer und BioNTech wird wie andere typische Impfstoffe als Schuss in den Arm abgegeben. Die Injektion unterscheidet sich nicht von denen, die Sie zuvor erhalten haben. Zehntausende Menschen haben die Impfstoffe bereits erhalten, und keiner von ihnen hat ernsthafte gesundheitliche Probleme gemeldet. Einige von ihnen haben jedoch kurzlebige Beschwerden verspürt, darunter Schmerzen und grippeähnliche Symptome, die normalerweise einen Tag anhalten. Es ist möglich, dass die Leute planen müssen, nach dem zweiten Schuss einen Tag frei zu nehmen oder zur Schule zu gehen. Obwohl diese Erfahrungen nicht angenehm sind, sind sie ein gutes Zeichen: Sie sind das Ergebnis der Begegnung Ihres eigenen Immunsystems mit dem Impfstoff und einer starken Reaktion, die eine dauerhafte Immunität gewährleistet.

Werden mRNA-Impfstoffe meine Gene verändern?

Nein. Die Impfstoffe von Moderna und Pfizer verwenden ein genetisches Molekül, um das Immunsystem zu stärken. Dieses als mRNA bekannte Molekül wird schließlich vom Körper zerstört. Die mRNA ist in einer öligen Blase verpackt, die mit einer Zelle verschmelzen kann, so dass das Molekül hineinrutschen kann. Die Zelle verwendet die mRNA, um Proteine ​​aus dem Coronavirus herzustellen, die das Immunsystem stimulieren können. Zu jedem Zeitpunkt kann jede unserer Zellen Hunderttausende von mRNA-Molekülen enthalten, die sie produzieren, um eigene Proteine ​​herzustellen. Sobald diese Proteine ​​hergestellt sind, zerkleinern unsere Zellen die mRNA mit speziellen Enzymen. Die mRNA-Moleküle, die unsere Zellen herstellen, können nur wenige Minuten überleben. Die mRNA in Impfstoffen ist so konstruiert, dass sie den Enzymen der Zelle etwas länger standhält, sodass die Zellen zusätzliche Virusproteine ​​bilden und eine stärkere Immunantwort auslösen können. Die mRNA kann jedoch höchstens einige Tage halten, bevor sie zerstört wird.

Die Forscher sahen eine leichte Abnahme der Antikörperaktivität gegen manipulierte Viren mit drei der Schlüsselmutationen in der in Südafrika identifizierten Variante. Dieses Ergebnis war signifikant, “weil es bei nahezu jedem getesteten Individuum zu sehen ist”, sagte Dr. Nussenzweig. Trotzdem ist es “nicht etwas, worüber wir schrecklich ausgeflippt sein sollten.”

Bei den meisten Menschen führt eine Infektion mit dem Coronavirus zu einer starken Immunantwort; Die Impfstoffe scheinen eine noch stärkere Reaktion hervorzurufen. Zumindest zwei Dosen der Impfstoffe von Pfizer und Moderna produzieren neutralisierende Antikörper in Mengen, die höher sind als diejenigen, die durch natürliche Infektion erworben wurden.

Selbst wenn die Wirksamkeit der Antikörper verzehnfacht würde, wären die Impfstoffe gegen das Virus immer noch recht wirksam, sagte Jesse Bloom, Evolutionsbiologe am Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle.

Während neutralisierende Antikörper für die Verhinderung einer Infektion unerlässlich sind, führen die Impfstoffe – und die natürliche Infektion – auch zur Produktion von Tausenden anderer Arten von Antikörpern, ganz zu schweigen von verschiedenen Immunzellen, die ein Gedächtnis des Virus behalten und zum Handeln angeregt werden können, wenn die Körper trifft es wieder.

Selbst wenn sie mit Varianten konfrontiert werden, können diese anderen Komponenten des Immunsystems ausreichen, um schwere Krankheiten zu verhindern, sagte Florian Krammer, Immunologe an der Icahn School of Medicine am Mount Sinai in New York. In klinischen Studien schützten die Impfstoffe Menschen bereits nach einer Dosis vor Krankheiten, wenn der Gehalt an neutralisierenden Antikörpern niedrig oder nicht nachweisbar war.

Impfstoffversuche, die in Südafrika von Novavax und Johnson & Johnson durchgeführt werden, werden realistischere Daten darüber liefern, wie sich die Impfstoffe gegen die dortige neue Variante verhalten. Diese Ergebnisse werden in den nächsten Wochen erwartet.

Alle Viren mutieren, und es ist keine Überraschung, dass einige dieser Mutationen die körpereigene Immunabwehr umgehen, sagten Experten. Jeder neue Wirt bietet einem Virus neue Möglichkeiten, Mutationen anzuhäufen und zu testen, indem die Sequenz der RNA-Buchstaben in seinem genetischen Code leicht durcheinander gebracht wird.

“Die Schönheit, die Eleganz, die Entwicklung und die Pracht eines Virus besteht darin, dass es jedes Mal, wenn es eine Person infiziert, diesen Sequenzraum erforscht”, sagte Paul Duprex, Direktor des Zentrums für Impfstoffforschung an der Universität von Pittsburgh.

Einige Mutationen verbessern das Original nicht und verschwinden. Andere erhöhen die Kraft des Erregers, indem sie ihn – wie die erstmals in Großbritannien identifizierte Variante – ansteckender oder weniger anfällig für Immunität machen.

Die Mutationen in der in Südafrika zirkulierenden Variante B.1.351 sind unabhängig voneinander mehr als einmal und insgesamt aufgetreten, was darauf hindeutet, dass sie gemeinsam zum Nutzen des Virus wirken.

Die Schlüsselmutation namens E484K, und zwei seiner Begleiter verändern die Form eines Teils des Virus, der für die Immunerkennung entscheidend ist, was es für Antikörper schwierig macht, sich an das Virus zu binden. Das Trio tauchte in mehreren Laborstudien auf, in denen versucht wurde, vorherzusagen, welche Mutationen für das Virus vorteilhaft sein würden.

“Ich denke, wir müssen Mutationen genau überwachen und nach solchen Dingen Ausschau halten, die in bestimmten Teilen der Welt dominant werden könnten”, sagte Akiko Iwasaki, Immunologe an der Yale University.

Großbritannien entdeckte die ansteckendere Variante, die dort zirkuliert, weil es mehr Virusproben sequenziert als jede andere Nation. Die Vereinigten Staaten bleiben weit zurück: Sie haben bisher etwa 71.000 Proben sequenziert, ein winziger Teil der Millionen, die im Land infiziert sind. Die Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten planen jedoch, mit staatlichen und lokalen Gesundheitslabors zusammenzuarbeiten, um bis zu 6.000 Proben pro Woche zu sequenzieren, sagten Wissenschaftler der Agentur am Freitag.

Es wird wichtig sein, Reisen – und den Import von Varianten – aus anderen Ländern zu begrenzen, bis ein Großteil der Bevölkerung geimpft ist, sagte John Moore, Virologe bei Weill Cornell Medicine in New York.

“Selbst wenn sie bereits hier sind, ist es umso wahrscheinlicher, dass es zu einem Super-Spreader-Ereignis kommt, je öfter sie wieder eingeführt werden”, sagte Dr. Moore. (Präsident Joseph R. Biden Jr. plant, die bestehenden Reisebeschränkungen für alle beizubehalten, die kürzlich nach Europa und Brasilien gereist sind.)

Die mRNA-Technologie, auf die sich die Impfstoffe von Pfizer und Moderna stützen, kann innerhalb weniger Wochen geändert werden und ist weitaus einfacher als das Verfahren zur Herstellung von Grippeimpfstoffen. Es wäre jedoch ratsam, sich jetzt auf diese Möglichkeit vorzubereiten und nicht nur die technischen Aspekte der Aktualisierung der Impfstoffe, sondern auch die Prüfung, Zulassung und Einführung dieser Impfstoffe zu überdenken, so Experten.

Der beste Weg sei jedoch, die Entstehung neuer Mutationen und Varianten insgesamt zu verhindern.

“Stellen Sie sich vor, Sie müssen die ganze Zeit so aufholen – das ist nicht wünschenswert”, sagte Dr. Iwasaki. “Wenn wir die Ausbreitung so schnell wie möglich stoppen können, während der Impfstoff sehr effektiv ist, ist das der beste Weg.”

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Ohio researchers determine two variants probably originating within the U.S.

Healthcare workers conduct free Covid-19 tests for people in their cars in the parking lot of the Columbus West Family Health and Wellness Center in Columbus, Ohio on November 19, 2020.

Stephen Zenner | AFP | Getty Images

Researchers in Ohio said Wednesday that they discovered two new variants of the coronavirus that likely originated in the United States – one of which quickly became the dominant strain in Columbus, Ohio over a period of three weeks in late December and January.

Like the strain first detected in the UK, the US mutations appear to make Covid-19 more contagious, but they don’t appear to affect the vaccine’s effectiveness, the researchers said.

Ohio State University researchers have not yet released their full results, but they say an unverified study is in the pipeline. Jason McDonald, a spokesman for the Centers for Disease Control and Prevention, told CNBC that the agency is reviewing the new research.

One of the new strains, found in just one patient in Ohio, contains a mutation identical to the now dominant variant in the UK. Researchers concluded that it “likely appeared in a strain of the virus that is already present in the US”. However, the “Columbus strain,” which researchers said in a press release had become dominant in the city, includes “three other gene mutations not previously seen together in SARS-CoV2.”

“This new strain of Columbus shares the same genetic backbone as previous cases we’ve studied, but these three mutations represent a significant evolution,” said Dr. Dan Jones, Ohio state vice chairman of the molecular pathology division, in a statement. “We know that shift didn’t come from the UK or South African branches of the virus.”

The mutation of the dominant new strain in Columbus – COH.20G / 501Y – “may appear independently in several parts of the world in recent months,” the researchers said.

Peter Mohler, chief scientist at Wexner Medical Center in Ohio, United States and co-author of the upcoming study, said there was no data to suggest the new strain would affect vaccine effectiveness.

“It is important that we do not overreact to this new variant until we receive additional data,” he said in a statement. “We need to understand the effects of mutations on the transmission of the virus, the prevalence of the strain in the population, and the effects on human health.

The Ohio researchers will hold a press conference about their discovery at 11 p.m. ET.

This is the latest news. You can find updates here.

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Pfizer Says Its Vaccine Works In opposition to Key Mutation in Contagious Variants

Pfizer and BioNTech announced on Friday that their Covid vaccine is effective against one of the mutations in the new contagious variants in the UK and South Africa.

Independent experts said the results were good news, but warned that each of these coronavirus variants have several different potentially dangerous mutations that have not yet been studied. So it’s possible that one of these mutations could affect the effectiveness of the vaccine.

“It’s the first step in the right direction,” said Dr. John Brooks, the chief medical officer of the Covid-19 emergency department at the Centers for Disease Control. “I hope the additional work that comes out in the future matches this insight.”

The new variant, known as B.1.1.7, first gave cause for concern in December when British researchers found it was rapidly becoming more common in people with Covid-19. Since then, it has appeared in 45 countries.

Subsequent research has confirmed that it has the ability to spread more easily from person to person. On Friday, Public Health England published a new study on B.1.1.7 in which researchers estimated that the variant is 30 to 50 percent more transmissible than other forms of the virus.

The viral line that leads to B.1.1.7 has accumulated 23 mutations. Of particular concern to scientists are eight mutations that affect the gene for a protein called spike on the surface of coronaviruses. That’s because the viruses use the spike protein to capture human cells. It is possible that one or more of them will help B.1.1.7 enter cells more successfully.

One of these mutations, known as N501Y, is of particular concern. Experiments have shown that it allows the virus to bind more tightly to cells. And it has appeared in other lines of the coronavirus as well, including a variant identified in South Africa in December. This variant, named B.1.351, quickly spread across the country and has so far expanded to a dozen other countries.

In the new study, which went online Thursday and has not yet undergone a formal scientific review, researchers from the University of Texas Medical Department conducted an experiment to see if the Pfizer BioNTech vaccine was against viruses with the N501Y mutation works. They found that in cells in the laboratory, the mutated virus could not infect human cells mixed with antibodies from vaccinated people. The antibodies clung to the coronaviruses, preventing them from entering cells. Despite the N501Y mutation, the experiment showed that the antibodies produced by the vaccine were still able to bind to the viruses.

“This indicates that the key N501Y mutation found in the emerging variants in the UK and South Africa does not create resistance to the immune responses induced by the Pfizer BioNTech vaccine,” the companies said in a press release .