Categories
Health

Within the Vaccine Scramble, Most cancers Sufferers Are Left Behind

“This was a complete – I’m not going to say disaster, but it was pretty close,” said Dr. Hanny Al-Samkari, hematologist and clinical investigator at Massachusetts General Hospital and Harvard Medical School. Cancer patients get “mixed news,” he said, and the guidance they receive depends largely on their condition. Every day, he receives a barrage of messages from patients asking if they still qualify for the vaccine (in his state the answer is mostly no). They drove four hours to find a vaccination site. “It’s the Wild West,” he said.

He urged cancer patients to contact their doctors to coordinate the timing of the vaccine according to their treatment, unless they are in remission, have been treated a long time ago, or are receiving only hormonal treatment for breast or breast cancer Prostate cancer, said Dr. Tomasz Beer, professor in the School of Medicine at Oregon Health and Science University and assistant director of the school’s Knight Cancer Institute.

Covid19 vaccinations>

Answers to your vaccine questions

Am I eligible for the Covid vaccine in my state?

Currently more than 150 million people – almost half of the population – can be vaccinated. But each state makes the final decision on who goes first. The country’s 21 million healthcare workers and three million long-term care residents were the first to qualify. In mid-January, federal officials asked all states to open eligibility to anyone over 65 and adults of any age with medical conditions that are at high risk of becoming seriously ill or dying of Covid-19. Adults in the general population are at the end of the line. If federal and state health authorities can remove bottlenecks in the distribution of vaccines, everyone over the age of 16 is eligible as early as spring or early summer. The vaccine has not been approved in children, although studies are ongoing. It can take months before a vaccine is available to anyone under the age of 16. For the latest information on vaccination guidelines in your area, see your state health website

Is the Vaccine Free?

You shouldn’t have to pay anything out of pocket to get the vaccine, despite being asked for insurance information. If you don’t have insurance, you should still get the vaccine for free. Congress passed law this spring banning insurers from applying cost-sharing such as a co-payment or deductible. It consisted of additional safeguards prohibiting pharmacies, doctors, and hospitals from charging patients, including uninsured patients. Even so, health experts fear that patients will end up in loopholes that make them prone to surprise bills. This may be the case for people who are charged a doctor’s visit fee with their vaccine, or for Americans who have certain types of health insurance that are not covered by the new regulations. When you get your vaccine from a doctor’s office or emergency clinic, talk to them about possible hidden costs. To make sure you don’t get a surprise invoice, it is best to get your vaccine from a Department of Health vaccination center or local pharmacy as soon as the shots become more widely available.

Can I choose which vaccine to get?How long does the vaccine last? Do I need another next year?

That is to be determined. It is possible that Covid-19 vaccinations will become an annual event just like the flu vaccination. Or the vaccine may last longer than a year. We’ll have to wait and see how durable the protection from the vaccines is. To determine this, researchers will track down vaccinated people to look for “breakthrough cases” – those people who get Covid-19 despite being vaccinated. This is a sign of a weakening of protection and gives researchers an indication of how long the vaccine will last. They will also monitor the levels of antibodies and T cells in the blood of people who have been vaccinated to see if and when a booster shot might be needed. It is conceivable that people might need boosters every few months, once a year, or just every few years. It’s just a matter of waiting for the data.

Does my employer need vaccinations?Where can I find out more?

For example, those receiving chemotherapy might have the best chances of developing an immune response if the vaccine is given if their white blood cell counts aren’t at their lowest levels, said Dr. Beer. The recommendations for patients with leukemia or lymphoma who are under treatment or who have recently had a bone marrow transplant are particularly complex and absolutely require consultation and coordination with an oncologist, he stressed.

While some are concerned about the risk of encountering a crowd at a mass vaccination site, Dr. Al-Samkari instructs patients to receive doses wherever they are available, as long as they wear masks and keep their distance from other people. “Fears are clearly well founded,” he said. “But we have to get shots in the arms.”

In general, people with cancer should get the vaccine “as soon as possible, wherever they can,” said Dr. Carol Ann Huff, clinical director of the Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Center at Johns Hopkins and one of the authors of the Cancer Network’s National Comprehensive Guidelines on Covid-19 Vaccines for Cancer Patients. There are some caveats: Patients on a bone marrow transplant or CAR-T therapy should wait at least three months before receiving the vaccine, she said.

However, depending on the level of virus transmission in the patient community, it may be safer to wait to receive the vaccine. If there is high levels of transmission in the community, “the risks might outweigh the benefits of waiting,” said Dr. Beer. Patients with active cancer should contact their oncologist before receiving the vaccine. He advised unless they are in remission, have been treated a long time ago, or are just receiving hormonal treatment for breast or prostate cancer.

Those who take part in cancer clinical trials have a grimmer guide to vaccination. Allyson Harkey, 46, from Maryland, has stage four kidney cancer and is in an immunotherapy study. She said her doctor wasn’t sure she should get the vaccine. The National Comprehensive Cancer Network guidelines generally recommend that patients receiving immunotherapy receive the vaccine as soon as it becomes available. However, you should consult with your doctor beforehand as there are so many different studies out there. She feels like she is in a state of limbo, waiting for more information – a process made more frustrating by what she thinks is a ticking clock. “My prognosis is not good. I probably have a few more years, ”she said. “It’s really hard to spend this time because I know I don’t have much time left, just in my house.”

Categories
Health

How New Vaccine Information Provides Hope for Spring, if Sufficient Individuals Get the Pictures

Als Anfang November im ganzen Land Coronavirus-Infektionen zunahmen – und sich die Aussicht auf einen langen, dunklen Winter abzeichnete – war nicht klar, ob sich einer der in der Entwicklung befindlichen Impfstoffe durchsetzen würde.

Jetzt, drei Monate später, sieht das Bild ganz anders aus. Im ganzen Land werden zwei hochwirksame Covid-Impfstoffe eingeführt. Drei andere scheinen etwas weniger robust zu sein, bieten aber dennoch einen starken und in einigen Fällen vollständigen Schutz vor schweren Krankheiten und Todesfällen.

Alleine in der vergangenen Woche berichteten Novavax und Johnson & Johnson, dass ihre Impfstoffe einen guten Schutz bieten, auch gegen neue, ansteckendere Varianten des Coronavirus. Eine neue Analyse der Universität Oxford legt nahe, dass der mit AstraZeneca entwickelte Impfstoff die Übertragung verlangsamen kann und besonders gut funktioniert, wenn sich die zweite Dosis verzögert.

Nach einem Sputter-Start beschleunigt sich die Impfung in den USA: Mehr als 27 Millionen Amerikaner haben eine erste Dosis erhalten, und mehr als sechs Millionen wurden vollständig geimpft. Dieses Tempo hat sich so beschleunigt, dass Präsident Biden, der kritisiert wurde, dass das Ziel seiner Regierung, in seinen ersten 100 Tagen im Amt 100 Millionen Schüsse abzugeben, zu bescheiden war, letzte Woche das Ziel auf 150 Millionen Schüsse nach oben korrigierte.

“Wir haben einen langen Weg zurückgelegt”, sagte Akiko Iwasaki, Immunologe an der Yale University. “Wir leben immer noch mit tödlichen Krankheiten, weil wir nicht genug Menschen geimpft haben, aber sobald wir dies tun, wird sich die Art und Weise, wie wir mit diesem Virus leben und umgehen, wirklich ändern.”

Aber auch wenn es im Frühjahr und Sommer Grund zur Hoffnung gibt, bleiben viele Experten des öffentlichen Gesundheitswesens in den nächsten Monaten pessimistisch. Mehrere warnten, dass die Welt bei weitem nicht frei von einer Pandemie sei, bei der in den USA fast 450.000 Menschen und weltweit 2,2 Millionen Menschen ums Leben gekommen seien.

In reichen Ländern haben sich die Impfungen beschleunigt, aber ärmere Länder bleiben zurück. In den Vereinigten Staaten erhalten wohlhabendere weiße Einwohner häufiger Zugang zu dem Impfstoff als Schwarze und Latinos, die überproportional von der Pandemie betroffen sind.

Obwohl die Fälle in den Vereinigten Staaten in den letzten Wochen zurückgegangen sind, befinden sie sich immer noch auf einem Niveau, das fast doppelt so hoch ist wie der Höhepunkt des letzten Sommers, selbst wenn einige Großstädte wie Chicago und New York Speisen im Innenbereich und andere Aktivitäten eröffnen. Die Rücknahme von Beschränkungen kommt auch, da ansteckende neue Varianten den Globus umkreisen, von denen einige die Wirksamkeit der Impfstoffe zu verringern scheinen.

Dr. Eric Topol, Experte für klinische Studien bei Scripps Research in San Diego, erinnerte sich daran, dass er bereits im Dezember hoffnungsvoll war, dass die Pandemie in den USA bis Juni gezähmt werden könnte, dank der Flut ermutigender Impfstoffdaten. Aber als das Bild in den letzten Wochen klarer wurde, was die Bedrohung durch neue, ansteckendere Varianten des Virus betrifft, die sich in anderen Ländern ausbreiten, die in den Vereinigten Staaten aufgetaucht sind – insbesondere die Variante B.1.1.7, die erstmals in Großbritannien – sein Optimismus hat nachgelassen.

“Die Varianten haben alles verändert”, sagte Dr. Topol.

Vorläufige Studien haben gezeigt, dass die Impfstoffe von Pfizer, Moderna, Novavax und Johnson & Johnson gegen die Variante B.1.1.7 zu wirken scheinen und dass sie auch – wenn auch weniger – gegen die erstmals in Südafrika identifizierte Variante wirksam sind. Selbst im Fall dieser Variante zeigte die Studie von Johnson & Johnson, dass sie immer noch vor schweren Krankheiten schützt.

Einige der ersten Menschen, die geimpft wurden, sehen einen Weg aus der Pandemie.

Bei Bloom Senior Living, einer Kette von Seniorenwohneinrichtungen im Südosten und Mittleren Westen, haben Beamte an fünf ihrer neun Standorte nach und nach begonnen, ihre Türen für Besucher in Innenräumen wieder zu öffnen.

Diese Entscheidungen waren auf die Infektionsraten in der Gemeinde zurückzuführen, aber ein weiterer Faktor hat die Beamten von Bloom mit der Idee vertraut gemacht: 96 Prozent der Bewohner von Einrichtungen, die von Apothekenimpfungsteams besucht wurden, haben zugestimmt, einen Schuss zu bekommen.

“Es bedeutet alles für sie, ihre erwachsenen Kinder und hoffentlich schließlich ihre Enkelkinder sehen zu können – um das Gefühl zu haben, wieder ein Leben zu führen”, sagte Bradley Dubin, Direktor der Firma, die die Bloom-Einrichtungen besitzt.

Die Auswirkungen der US-Impfkampagne zeigen sich möglicherweise in den Daten. Die Anzahl der bestätigten Coronavirus-Fälle bei Pflegebewohnern ging in den ersten drei vollen Wochen, in denen Impfstoffe in Pflegeheimen verabreicht wurden, zurück. Dies geht aus Daten hervor, die Pflegeheime den Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten melden. Es ist nicht klar, wie viel davon auf Impfungen zurückzuführen ist.

In Vermont, wo 85 Prozent der Menschen in Langzeitpflegeeinrichtungen zugestimmt haben, mindestens ihren ersten Impfstoff zu bekommen, sagten Beamte diese Woche, dass sie planen, die Besuchsbeschränkungen in diesen Häusern bald zu lockern, obwohl sie dies nicht festgelegt haben ein Datum dafür.

Die Impfkampagne in Pflegeheimen ist Teil einer Impfkampagne in den USA, die nach wochenlangen frustrierenden Verzögerungen an Dynamik gewonnen hat. Die Vereinigten Staaten geben derzeit durchschnittlich 1,3 Millionen Schüsse pro Tag ab, und in einigen Staaten wie Alaska und New Mexico haben mehr als 10 Prozent der Bevölkerung mindestens eine von zwei erforderlichen Dosen eines Impfstoffs erhalten.

Staatliche und lokale Gesundheitsbehörden richten Massenimpfaktionen durch, beispielsweise im Dodger Stadium in Los Angeles, und arbeiten mit der Nationalgarde und der Federal Emergency Management Agency zusammen. Die Kampagne wird auch zunehmend auf Apotheken ausgeweitet, in denen viele Amerikaner daran gewöhnt sind, Impfstoffe zu erhalten.

Auch an der Versorgungsfront gibt es hoffnungsvolle Anzeichen.

Am Dienstag kündigte die Bundesregierung an, den Staaten für die nächsten drei Wochen mindestens 10,5 Millionen Dosen Coronavirus-Impfstoffe zuzuteilen. Gleichzeitig spricht Moderna mit der Food and Drug Administration über die Befüllung der Durchstechflaschen mit 15 statt der derzeit 10 Dosen. Diese Änderung könnte die Produktion des Unternehmens um 50 Prozent steigern.

Darüber hinaus hat Pfizer angekündigt, bis Mai zwei Monate vor dem geplanten Termin 200 Millionen Dosen in die USA liefern zu können, da jetzt eine zusätzliche Dosis in den Impfstoffflaschen gezählt wird.

Covid19 Impfungen >

Antworten auf Ihre Impfstofffragen

Bin ich in meinem Bundesstaat für den Covid-Impfstoff berechtigt?

Derzeit können mehr als 150 Millionen Menschen – fast die Hälfte der Bevölkerung – geimpft werden. Aber jeder Staat trifft die endgültige Entscheidung darüber, wer zuerst geht. Die 21 Millionen Beschäftigten im Gesundheitswesen des Landes und drei Millionen Einwohner von Langzeitpflegeeinrichtungen waren die ersten, die sich qualifizierten. Mitte Januar forderten Bundesbeamte alle Bundesstaaten auf, die Berechtigung für alle über 65-Jährigen und für Erwachsene jeden Alters mit Erkrankungen zu öffnen, bei denen ein hohes Risiko besteht, dass sie schwer krank werden oder an Covid-19 sterben. Erwachsene in der Allgemeinbevölkerung stehen am Ende der Reihe. Wenn Gesundheitsbehörden von Bund und Ländern Engpässe bei der Verteilung von Impfstoffen beseitigen können, sind alle ab 16 Jahren bereits im Frühjahr oder Frühsommer förderfähig. Der Impfstoff wurde bei Kindern nicht zugelassen, obwohl derzeit Studien durchgeführt werden. Es kann Monate dauern, bis ein Impfstoff für Personen unter 16 Jahren verfügbar ist. Aktuelle Informationen zu den Impfrichtlinien in Ihrer Region finden Sie auf Ihrer staatlichen Gesundheitswebsite

Ist der Impfstoff frei?

Sie sollten nichts aus eigener Tasche bezahlen müssen, um den Impfstoff zu erhalten, obwohl Sie nach Versicherungsinformationen gefragt werden. Wenn Sie nicht versichert sind, sollten Sie den Impfstoff trotzdem kostenlos erhalten. Der Kongress hat in diesem Frühjahr ein Gesetz verabschiedet, das es Versicherern verbietet, eine Kostenteilung wie eine Zuzahlung oder einen Selbstbehalt anzuwenden. Es bestand aus zusätzlichen Schutzmaßnahmen, die es Apotheken, Ärzten und Krankenhäusern untersagten, Patienten, einschließlich nicht versicherter Patienten, in Rechnung zu stellen. Trotzdem befürchten Gesundheitsexperten, dass Patienten in Schlupflöcher geraten, die sie für Überraschungsrechnungen anfällig machen. Dies kann bei Personen der Fall sein, denen zusammen mit ihrem Impfstoff eine Arztbesuchsgebühr berechnet wird, oder bei Amerikanern, die bestimmte Arten der Krankenversicherung haben, die nicht unter die neuen Vorschriften fallen. Wenn Sie Ihren Impfstoff von einer Arztpraxis oder einer Notfallklinik erhalten, sprechen Sie mit ihnen über mögliche versteckte Kosten. Um sicherzugehen, dass Sie keine Überraschungsrechnung erhalten, ist es am besten, Ihren Impfstoff an einer Impfstelle des Gesundheitsministeriums oder in einer örtlichen Apotheke zu erhalten, sobald die Aufnahmen breiter verfügbar sind.

Kann ich wählen, welchen Impfstoff ich bekomme?Wie lange hält der Impfstoff? Brauche ich nächstes Jahr noch einen?

Das ist zu bestimmen. Es ist möglich, dass Covid-19-Impfungen genau wie die Grippeimpfung zu einem jährlichen Ereignis werden. Oder es kann sein, dass der Nutzen des Impfstoffs länger als ein Jahr anhält. Wir müssen abwarten, wie dauerhaft der Schutz vor den Impfstoffen ist. Um dies festzustellen, werden Forscher geimpfte Menschen aufspüren, um nach „Durchbruchsfällen“ zu suchen – jenen Menschen, die trotz Impfung an Covid-19 erkranken. Dies ist ein Zeichen für eine Schwächung des Schutzes und gibt Forschern Hinweise darauf, wie lange der Impfstoff hält. Sie werden auch die Spiegel von Antikörpern und T-Zellen im Blut geimpfter Personen überwachen, um festzustellen, ob und wann ein Auffrischungsschuss erforderlich sein könnte. Es ist denkbar, dass Menschen alle paar Monate, einmal im Jahr oder nur alle paar Jahre Booster benötigen. Es geht nur darum, auf die Daten zu warten.

Benötigt mein Arbeitgeber Impfungen?Wo kann ich mehr erfahren?

Hunderte Millionen zusätzlicher Impfstoffdosen von Johnson & Johnson, AstraZeneca und Novavax könnten das Angebot bis zum Sommer weiter ausbauen.

Obwohl die neueren Impfstoffe nicht die gleiche hohe Gesamtwirksamkeit zeigten wie Moderna und Pfizer im letzten Jahr und zwei noch keine Ergebnisse aus ihren klinischen Studien in den USA gemeldet haben, haben mehrere Impfstoffexperten auf ein übersehenes, aber vielversprechendes Detail hingewiesen: Alle Die Impfstoffe haben einen hervorragenden Schutz gegen die schwere Form von Covid-19 gezeigt, die zu Krankenhausaufenthalten und zum Tod führt.

“Was ich vermeiden möchte, ist, dass Menschen bis zum Krankenhausaufenthalt krank werden oder auf tragische Weise von Covid-19 sterben”, sagte Dr. Stefan Baral, Epidemiologe an der Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. Die Nachricht, dass die Impfstoffe vor diesen Ergebnissen schützen, sei “unglaublich erhebend”.

Die Herausforderung besteht jedoch darin, “an einen Punkt zu gelangen, an dem tatsächlich genug Menschen geimpft werden können, um diese Vorteile auf Bevölkerungsebene zu sehen”, sagte Angela Rasmussen, Virologin am Center for Global Health Science and Security der Georgetown University. “Meine derzeit größte Sorge ist, dass die Menschen nicht die Vorsichtsmaßnahmen treffen, die sie kurzfristig treffen sollten, damit wir in den kommenden Monaten bequem an diesen Punkt gelangen können.”

Experten haben gesagt, es sei noch zu früh, um die allgemeinen Auswirkungen der Massenimpfung auf die öffentliche Gesundheit in den USA zu erkennen. Aber ein anderes Land – Israel – bietet Hoffnung. Forscher in diesem Land, das weltweit führend bei der Impfung seiner Bevölkerung ist, haben nach nur einer Dosis Pfizers Schuss einen signifikanten Rückgang der Infektion und nach zwei Schüssen bessere Ergebnisse als erwartet gemeldet, vorläufige Daten, die Experten als ermutigend beschrieben haben.

“Dies ist, was passieren kann, wenn die Dinge richtig laufen”, sagte Dr. Iwasaki aus Yale.

Um dieses Ziel zu erreichen, müssen die Vereinigten Staaten jedoch schnell handeln und das Virus in Schach halten, da hoch ansteckende Varianten häufiger auftreten.

Die Gesundheitsbehörden müssen auch den Zugang zu den Impfstoffen für diejenigen verbessern, die am anfälligsten für Covid-19 sind. Frühe Impfdaten, die unvollständig sind, zeigen, dass Menschen aus wohlhabenderen, weißen Gegenden Impfterminsysteme überflutet haben und einen übergroßen Anteil am begrenzten Angebot haben.

Die gleiche Dynamik spielt sich auch global ab. Wohlhabende Länder haben einen Großteil des weltweiten Impfstoffangebots gekauft, was bedeutet, dass viele ärmere Länder bei der Impfung ihrer Bürger wahrscheinlich zurückbleiben werden. Am Mittwoch kündigte ein internationales Programm zur kostengünstigen oder kostenlosen Lieferung von Covid-19-Impfstoffen an Länder auf der ganzen Welt Pläne an, bis zum 30. Juni mehr als 300 Millionen Dosen abzugeben. Dies reicht jedoch nicht aus, um alle zu impfen.

“Ich denke, in der reichen Welt haben wir ein gutes Gefühl für Impfstoffe, aber weltweit ist es eine andere Geschichte”, sagte Marc Lipsitch, Professor für Epidemiologie und Direktor des Zentrums für Dynamik übertragbarer Krankheiten an der Harvard TH Chan School of Gesundheitswesen.

Dr. Baral von Johns Hopkins kümmert sich um die Bewohner mehrerer Obdachlosenunterkünfte in Toronto. Letzten Monat, sagte er, habe er Bewohner in einem Tierheim für ältere Männer geimpft. “Es war dieses unglaubliche Gefühl der Erleichterung – man konnte es auf ihren Gesichtern sehen”, sagte er. “Wir sind an einem anderen Ort als vor sechs Monaten.”

Categories
Business

After a Rocky Begin, Novavax Vaccine May Be Right here by Summer season

Dr. Thomas Campbell, who oversees the testing site at UCHealth in Colorado, said he had received more than 2,000 emails and hundreds of calls from potential volunteers. He said the excitement about Pfizer and Moderna vaccines has piqued interest in vaccination, but their scarcity is leading some people to investigate other options. The news about the Novavax trial in Great Britain has also sparked excitement: so far, 224 people have registered at his location.

“If they’re in a clinical trial with an experimental vaccine, they may get a vaccine sooner than usual,” he said.

If Novavax is successful, the new vaccine could add to an expanded portfolio of vaccinations in the US by late spring. Moderna and Pfizer have agreements with the United States to deliver 400 million doses by the middle of the year, enough to fully vaccinate 200 million people, and both companies are in talks to deliver an additional 100 million doses each after that.

Johnson & Johnson, who recently reported that its single-dose vaccine was effective in a large US study, could get approval this month but may not be able to ship any significant quantities to the US until April. AstraZeneca’s U.S. study is also ongoing, and the company has signed a deal to provide Americans with 300 million doses of its two-shot vaccine.

But any number of obstacles could affect Novavax’s progress. As other vaccines became more widespread, participants in the Novavax study could drop out. Although the results in the UK were promising, the US study could produce different results. Or the company might fail to demonstrate to regulators that it can reliably manufacture its vaccine on a large scale. With the US likely to have three approved vaccines available to the public soon, the company is under pressure to move forward or at risk of losing ground to competitors.

Novavax, based in Gaithersburg, Md., Struggled for years to get a successful product to market, and in 2019 its stock traded so low it was in danger of being delisted from the Nasdaq. Then, last spring and summer, two big deals saved it from doom. In May, the Coalition for Epidemic Preparation Innovations awarded the company up to $ 388 million to make its Covid vaccine available worldwide. In July, it was selected by the federal government’s Operation Warp Speed ​​program to develop and sell its vaccine to the United States. Later in the summer, the company reported encouraging results in preliminary studies.

However, the company struggled last fall to begin the U.S. process with its previous October target. Novavax has put great emphasis on manufacturing and has plants around the world. However, making these vaccines is a delicate and unpredictable process even for seasoned drug makers, and Novavax has struggled to outgrow the smaller batches required for early studies.

Categories
Business

Vaxart shares plunge on weak antibody response to oral vaccine

An experimental coronavirus oral vaccine showed promising results in an early clinical trial of 35 healthy adults, Vaxart of South San Francisco said on Wednesday. Despite the results, Vaxart’s stock fell about 57%.

Vaxart scientists divided volunteers between the ages of 18 and 54 into three groups. The first group received two low doses of the vaccine – called VXA-CoV2-1 – 29 days apart, while the remaining groups received a single low or high dose.

The vaccine, contained in a small tablet, produced a type of T cell responsible for killing virus-infected cells in about 75% of the volunteers who received a single low or high dose. The reported reactions are higher than with the vaccines from Moderna and Pfizer.

However, neutralizing antibodies were not detected in volunteers after a single dose, Vaxart said. Researchers believe that the antibodies play an important role in the defense of cells against the virus. The company said it is currently testing second-dose antibody responses after antibodies were detected in two-dose volunteers’ nasal swab samples.

Isaac Bogoch, an infectious disease specialist and professor at the University of Toronto, said the company’s shares could fall after the first dose due to the lack of neutralizing antibodies.

“The immune response is diverse,” he said, adding that one aspect of the immune response is to make antibodies, especially neutralizing antibodies. “While it is great to see that there seems to be a decent T-cell response, the lack of antibodies detected is problematic and can reduce the effectiveness of this vaccine.”

The company said no serious adverse events were reported in the Phase 1 study, with side effects generally being mild. Volunteers reported common side effects such as headache and fatigue, and there was a “slight increase” in the high-dose group of loose stool cases, the company said.

The data will be presented on Wednesday afternoon at the New York Academy of Sciences symposium.

“The most exciting thing about the [phase one data] is that we can get a very, very strong T-cell response even after one dose, “Sean Tucker, Vaxart’s chief scientific officer, told CNBC in a telephone interview, adding that T-cells do compared to antibodies fighting the virus is likely to be “underestimated”.

The biotech company said the vaccine has the potential to provide better protection against current and emerging strains of the virus than existing vaccines. Moderna, Johnson & Johnson and Novavax have announced in the past few days that their vaccines may be less effective against B.1.351, a highly contagious strain found in South Africa. US officials have raised concerns that Covid may continue to mutate and defy the protection of existing vaccines.

Vaxart’s vaccine contains DNA instructions for making the spike protein that allows the virus to enter human cells, as well as instructions for making the N protein, which is involved in other processes. Tucker said the inclusion of the N protein could cause the vaccine to retain its ability to work against emergent strains.

Many other vaccines under development chose spike protein as a “primary target,” he said. “But the problem with that [spike] Protein it definitely mutates more over time. We also added the N protein, which is highly conserved in the virus. “

According to Vaxart, the vaccine is the only oral tablet in the US that has been tested in humans. Similar technology is being used to develop vaccines against influenza and norovirus.

The company was investigated and investigated by the federal government late last year for allegedly exaggerating its involvement in Operation Warp Speed, former President Donald Trump’s vaccines and treatments program. A June press release said that “Vaxart’s Covid-19 vaccine has been selected for US government Operation Warp Speed,” which rocketed its stocks.

However, it found the company had received no federal government funding for vaccine doses and was only participating in preliminary U.S. studies to identify potential areas for possible Warp Speed ​​partnership and support, according to the New York Times.

Tucker told CNBC the company is in talks with the US and other governments to find possible ways to collaborate on its vaccine.

If Vaxart’s vaccine goes through other clinical trials and US approval, it could offer advantages over needle-based vaccines.

Dr. Paul Offit, a member of the FDA’s Advisory Committee on Vaccines and Allied Biological Products, said that an orally taken vaccine may be better accepted by the public who may be afraid of needles. Two US-approved Covid-19 vaccines – from Pfizer and Moderna – are injected into the arm and require two injections three to four weeks apart.

Vaxart said his vaccine is stable even at room temperature and does not require a freezer, which means it “can be stored and delivered to mass populations around the world”. In comparison, Pfizer’s vaccine must be stored in ultra-cold freezers that keep it between minus 112 and minus 76 degrees Fahrenheit. Moderna vaccine must be delivered between 13 and 5 degrees Fahrenheit.

Vaxart said the vaccine also doesn’t require any special medical training and can be taken at home. This will help comply with social distancing guidelines while relieving the burden on the health system.

The company said it was still critical whether it was single- or two-dose therapy.

A phase 2 study is expected “in the next few months,” Tucker said. In its “Fastest Accelerated Timeline,” the company expects Phase two and three studies to be completed by early 2022.

–CNBC’s Hugh Son contributed to this report.

Categories
Health

After a Rocky Begin, Novavax Vaccine May Be Right here by Summer time

Dr. Thomas Campbell, who oversees the testing site at UCHealth in Colorado, said he had received more than 2,000 emails and hundreds of calls from potential volunteers. He said the excitement about Pfizer and Moderna vaccines has piqued interest in vaccination, but their scarcity is leading some people to investigate other options. The news about the Novavax trial in Great Britain has also sparked excitement: so far, 224 people have registered at his location.

“If they’re in a clinical trial with an experimental vaccine, they may get a vaccine sooner than usual,” he said.

If Novavax is successful, the new vaccine could add to an expanded portfolio of vaccinations in the US by late spring. Moderna and Pfizer have agreements with the United States to deliver 400 million doses by the middle of the year, enough to fully vaccinate 200 million people, and both companies are in talks to deliver an additional 100 million doses each after that.

Johnson & Johnson, who recently reported that its single-dose vaccine was effective in a large US study, could get approval this month but may not be able to ship any significant quantities to the US until April. AstraZeneca’s U.S. study is also ongoing, and the company has signed a deal to provide Americans with 300 million doses of its two-shot vaccine.

But any number of obstacles could affect Novavax’s progress. As other vaccines became more widespread, participants in the Novavax study could drop out. Although the results in the UK were promising, the US study could produce different results. Or the company might fail to demonstrate to regulators that it can reliably manufacture its vaccine on a large scale. With the US likely to have three approved vaccines available to the public soon, the company is under pressure to move forward or at risk of losing ground to competitors.

Novavax, based in Gaithersburg, Md., Struggled for years to get a successful product to market, and in 2019 its stock traded so low it was in danger of being delisted from the Nasdaq. Then, last spring and summer, two big deals saved it from doom. In May, the Coalition for Epidemic Preparation Innovations awarded the company up to $ 388 million to make its Covid vaccine available worldwide. In July, it was selected by the federal government’s Operation Warp Speed ​​program to develop and sell its vaccine to the United States. Later in the summer, the company reported encouraging results in preliminary studies.

However, the company struggled last fall to begin the U.S. process with its previous October target. Novavax has put great emphasis on manufacturing and has plants around the world. However, making these vaccines is a delicate and unpredictable process even for seasoned drug makers, and Novavax has struggled to outgrow the smaller batches required for early studies.

Categories
Health

Israel giving 5,000 Covid vaccine doses to Palestinians is insufficient: HRW

Palestinian students wearing face masks stand in line to enter their school after personal training, interrupted as part of the new type of coronavirus (Covid-19) measures, resumed for elementary and secondary school students in the Gaza Strip today on January 13, 2021.

Ali Jadallah | Anadolu Agency | Getty Images

Israel’s decision to give 5,000 doses of the coronavirus vaccine to frontline Palestinian health workers has been criticized by Palestinians and right-wing groups as inadequate and inconsistent with the country’s commitments.

“Israel’s delivery of 5,000 doses of vaccine to Palestinian health workers pales in comparison to the nearly 5 million doses it has already provided to Israeli citizens,” Omar Shakir, Israeli and Palestinian director of Human Rights Watch, told CNBC after the announcement. Just over 5 million people live in the Palestinian Territories.

The office of Israel Defense Minister Benny Gantz announced that the broadcast was approved on Sunday. This was the first such step since the Pfizer BioNTech vaccine began shipping through the 9 million country in mid-December. Israel has since run the world’s fastest vaccination campaign in terms of shots per person, and says more than a quarter of its population has received at least the first dose of vaccine since December 19.

In this aerial photo, taken in Tel Aviv, Israel, on Monday January 4, 2020, people are queuing outside a Covid-19 mass vaccination center in Rabin Sqaure. Israel plans to vaccinate 70% to 80% of its population by April or May. Health Minister Yuli Edelstein has said.

Bloomberg | Bloomberg | Getty Images

The Palestinian Authority did not comment on the news. Until the last announcement, however, no vaccines had reached the Palestinians, except for those who lived in East Jerusalem or worked in the Palestinian hospitals there.

“Israel retains overall control”

For rights organizations and Palestinian interest groups, this was a breach of duty by Israel, which the United Nations has classified as an occupying state over the Palestinian territories.

“Israel retains overall control over land, over the population register, over the movement of people and goods and over the airspace. Under international law, this type of control is linked to obligations towards an occupied population,” said Shakir.

“Israel’s obligations under international law after more than 50 years of occupation, the end of which is not in sight, go far beyond the supply of some vaccines if they have the capacity,” he added, “but rather offer the Palestinians in the occupied territory equal access to the vaccine on par with what it offers its own citizens. “

A health care worker administers a Covid-19 vaccine at Clalit Health Services in the ultra-Orthodox Israeli city of Bnei Brak on January 6, 2021.

JACK GUEZ | AFP | Getty Images

The Israeli health and foreign ministries did not respond to CNBC’s requests for comments in response to these specific statements, but previously stressed that the Israeli coordinator of government activities in the territories had been working with the Palestinian Authority to provide ventilators, test kits and other medical devices to transfer “Donated by the international community.”

There was also joint training of some Israeli-Palestinian medical teams, COGAT told CNBC.

However, Israeli officials argue that ultimate responsibility for health care and vaccine acquisition rests with the Palestinian Authority, which the Palestinians have elected to be the government of the West Bank.

Human Rights Watch’s Shakir denies this. “The fact that Palestinians also bear responsibility does not negate the Israeli role. Ultimately, as occupying powers, they are responsible for the supply and well-being of the occupied population,” he said.

“The hospitals are full of patients”

Nouar Qutob, assistant professor and Covid-19 data researcher at Arab American University in the city of Ramallah on the West Bank, is concerned about the situation.

“Things are worrying. We have cases, cases we don’t know about, the hospitals are already full of patients. And the British variant is now in Palestine,” Qutob told CNBC, referring to a new strain of the first identified coronavirus in the UK and found to be 70% more communicable.

As a resident of East Jerusalem, Qutob has an Israeli residence and was able to receive the Pfizer vaccine. She commutes to work from home in Ramallah, which has a private Covid-19 testing center, but said the rate of people tested has decreased.

“People avoid testing because they don’t want to give up work,” she said.

A worker cleans the classes in preparation for school before teaching in person in specific classes at Taybe Schools in Khan Yunis, Gaza, October 4, 2020 on October 10, 2020.

Mustafa Hassona | Anadolu Agency via Getty Images

The new variant of the virus that now exists in the Palestinian Territories is “really worrying because it means more cases – and we still don’t have the vaccine in the West Bank,” she said. Qutob spoke to CNBC ahead of the Israeli announcement on Sunday, but since the delivery of the 5,000 doses of vaccine is only for frontline Palestinian health workers, it won’t do much to change the infection situation for the general population.

The latest data from the World Health Organization shows 178,900 confirmed coronavirus cases among Palestinians in the West Bank, East Jerusalem and the Gaza Strip, with more than 2,000 deaths.

The Palestinians expect the first major vaccine shipments in March

The Palestinian Authority expects to receive its first shipments of independently sourced vaccines in March.

Yasser Bouzia, an official with the Palestinian Ministry of Health, told CNBC that the PA is currently in a bilateral agreement with AstraZeneca for 2 million doses of its UK-developed vaccine. An additional 2 million vaccine doses are expected to be received through COVAX, a global program established to ensure equitable access to vaccines around the world.

“That will cover almost the majority of the population. And after that we will look to other sources to get nearly 1 million more people vaccinated because we want to vaccinate nearly 5.2 million people,” said Bouzia.

Until then, the infections will still spread despite government restrictions.

“People don’t seem to want to abide by the closings and regulations, they just suffer from bad economic situations,” said Qutob. “I don’t see people following the rules and the virus is spreading, and it’s worrying.”

Categories
Business

The AstraZeneca vaccine is proven to drastically reduce transmission of the virus.

Developed by Oxford University and AstraZeneca, the vaccine not only protects people from serious illness and death, but also significantly slows down the transmission of the virus, according to a new study – a finding that underscores the importance of mass vaccination as a way out of the pandemic.

The study by researchers at Oxford University is the first to document evidence that any coronavirus vaccine can reduce transmission of the virus.

Researchers measured the effects on transmission by wiping participants down each week to look for signs of the virus. In the absence of a virus, it cannot be spread even if someone is infected. And they found a 67 percent reduction in positive swabs among those vaccinated.

The results, detailed by Oxford and AstraZeneca researchers in a non-peer-reviewed manuscript, found that the vaccine could reduce transmission by nearly two-thirds.

Matt Hancock, the UK Health Secretary, hailed the results on Wednesday as “absolutely outstanding”.

“We now know that the Oxford vaccine will also reduce transmission and help us all get out of this pandemic,” Hancock said in an interview with the BBC on Wednesday morning.

The results, he said, “should give everyone confidence that this shock will not only serve to protect you, but also to keep you from passing the virus on to others.”

Some scientists studying the limited information published warned that further analysis of the data would be needed before such broad conclusions could be drawn.

“While this would be extremely welcome news, we need more data before this can be confirmed, so it is important that we all continue to follow social distancing guidelines after vaccination,” said Dr. Doug Brown, executive director of the British Immunology Society.

The Oxford and AstraZeneca researchers also found that a single dose of the vaccine was 76 percent effective against Covid-19. The data was measured three months after the first shot, with no initial three week period required for the protection to take effect.

The encouraging results support the UK and other countries strategy of prioritizing the provision of as many first doses of vaccine as possible and ignore concerns that people will receive their second doses later than originally planned.

The latest data does not affect the debate over whether to further reduce doses of the two US-approved vaccines Pfizer-BioNTech and Moderna, as the data on AstraZeneca’s candidates cannot be transferred to other vaccines.

Some scientists have urged the United States to follow the example of the UK and other countries who have chosen to postpone the second dose of vaccine for up to 12 weeks. But U.S. federal officials refused, saying such a move would not be supported by clinical trial data for the two vaccines currently available nationwide. Tuesday’s results could add to pressure on US health officials to postpone AstraZeneca’s second dose of vaccine, even though it has not yet been approved by the country.

The vaccine appeared to be more effective when the interval between the two shots was longer than the four-week interval originally intended, the Oxford and AstraZeneca researchers found. Among clinical trial participants who received two standard strength doses at least three months apart, the vaccine was 82 percent effective, compared with 55 percent when the doses were given less than six weeks apart.

Covid19 vaccinations>

Answers to your vaccine questions

Am I eligible for the Covid vaccine in my state?

Currently more than 150 million people – almost half of the population – can be vaccinated. But each state makes the final decision on who goes first. The country’s 21 million healthcare workers and three million long-term care residents were the first to qualify. In mid-January, federal officials asked all states to open eligibility to anyone over 65 and adults of any age with medical conditions that are at high risk of becoming seriously ill or dying of Covid-19. Adults in the general population are at the end of the line. If federal and state health authorities can remove bottlenecks in the distribution of vaccines, everyone over the age of 16 is eligible as early as spring or early summer. The vaccine has not been approved in children, although studies are ongoing. It can take months before a vaccine is available to anyone under the age of 16. For the latest information on vaccination guidelines in your area, see your state health website

Is the Vaccine Free?

You shouldn’t have to pay anything out of pocket to get the vaccine, despite being asked for insurance information. If you don’t have insurance, you should still get the vaccine for free. Congress passed law this spring banning insurers from applying cost-sharing such as a co-payment or deductible. It consisted of additional safeguards prohibiting pharmacies, doctors, and hospitals from charging patients, including uninsured patients. Even so, health experts fear that patients will end up in loopholes that make them prone to surprise bills. This may be the case for people who are charged a doctor’s visit fee with their vaccine, or for Americans who have certain types of health insurance that are not covered by the new regulations. When you get your vaccine from a doctor’s office or emergency clinic, talk to them about possible hidden costs. To make sure you don’t get a surprise invoice, it is best to get your vaccine at a Department of Health vaccination center or local pharmacy as soon as the shots become more widely available.

Can I choose which vaccine to get?How long does the vaccine last? Do I need another next year?

That is to be determined. It is possible that Covid-19 vaccinations will become an annual event just like the flu vaccination. Or the vaccine may last longer than a year. We’ll have to wait and see how durable the protection from the vaccines is. To determine this, researchers will track down vaccinated people to look for “breakthrough cases” – those people who get Covid-19 despite being vaccinated. This is a sign of a weakening of protection and gives researchers an indication of how long the vaccine will last. They will also monitor the levels of antibodies and T cells in the blood of people who have been vaccinated to see if and when a booster shot might be needed. It is conceivable that people might need boosters every few months, once a year, or just every few years. It’s just a matter of waiting for the data.

Does my employer need vaccinations?Where can I find out more?

A vaccination strategy that cuts doses by three months “might be the optimum for pandemic vaccine rollout when supplies are limited in the short term,” the researchers wrote.

The newly published study builds on data published late last year. The vaccine was found to be 62 percent effective at two standard strength doses. In these initial findings, the vaccine effectiveness was 90 percent much higher when the first dose of the vaccine was given at half strength.

The researchers from Oxford and AstraZeneca initially attributed the different levels of effectiveness to the lower strength of the initial dose. Gradually, however, they came to a different conclusion: the time between doses was the more likely explanation.

In the United States, the Food and Drug Administration is waiting for data from a clinical trial that involved around 30,000 participants, mostly Americans. The results of this study are expected later this month.

The study is expected to provide AstraZeneca with enough safety data to enable it to obtain approval to make the emergency vaccine available by early March.

The United States has agreed to purchase 300 million doses of the vaccine from AstraZeneca, but neither the company nor the federal government has indicated when and in what quantities those doses will be available after the vaccine is approved.

Categories
Business

Delaying second AstraZeneca vaccine dose does work, examine exhibits

A health worker shows a vial of the Covid-19 coronavirus vaccine from AstraZeneca-Oxford at Patan Hospital near Kathmandu on January 27, 2021.

PRAKASH MATHEMA | AFP | Getty Images

The UK’s decision to postpone AstraZeneca University Oxford’s second shot of coronavirus vaccine has proven to be an effective strategy, according to results from a new study.

Oxford University researchers found that the Covid-19 vaccine was 76% effective at preventing symptomatic infection for three months after a single dose, and that the rate of effectiveness increased with a longer interval before the first and second dose.

“The effectiveness of the vaccine after a single standard dose of the vaccine from the 22nd to the 90th day post-vaccination was 76% … and the modeled analysis showed that protection did not diminish during this initial 3-month period,” said the Study that was reviewed by The Lancet Medical Journal and published as a preprint on Tuesday found.

The effectiveness rate increased to 82.4% when at least 12 weeks were before the second dose. When the second dose was given less than six weeks after the first, the rate of effectiveness was 54.9%.

“These analyzes show that greater vaccine effectiveness is achieved with a longer interval between the first and second dose and that a single dose of vaccine is highly effective in the first 90 days, which further supports current policy,” the report said .

The UK’s current strategy is to vaccinate as many people as possible with a single dose first and postpone the second dose for up to 12 weeks. The idea is that a first dose will provide at least some of the protection and allow more people to have access to the vaccines while their availability is limited.

The decision to delay the administration of a second booster dose has sparked controversy, with some questioning whether it might reduce the effectiveness of the vaccine in preventing severe Covid-19 infection.

However, the UK Joint Committee on Vaccination and Immunization supported the approach. The UK is also delaying the second dose of Pfizer BioNTech vaccine, a move vaccine makers have warned about, arguing that there is no data to support a delay.

The study also provided key data on whether the vaccine reduced transmission of the virus, a previously unknown and crucial question for policy makers looking to lift measures to lock down the economy.

Based on weekly swabs from volunteers in the UK study, a 67% reduction in transmission was found after the first dose of the vaccine.

Effective strategy

This latest study supports the UK Government’s decision and concludes that vaccination programs “aiming to vaccinate a large proportion of the population with a single dose, with a second dose given after a period of three months, are an effective strategy to reduce disease and may be the optimum for pandemic vaccine introduction when supply is limited in the short term. “

The study used additional data from ongoing clinical trials of the vaccine. A separate announcement from AstraZeneca on Wednesday showed that the vaccine also prevented serious illness from Covid-19, with no serious cases and no hospital stays more than 22 days after the first dose.

The vaccine was approved by the UK Medicines Agency on December 30th and, as a shot made in the UK, makes up most of the country’s previously hailed successful vaccination program.

The UK is well on its way to vaccinating its four top priority groups (those over 70, residents and workers in nursing homes, frontline health and social workers and the most clinically vulnerable), which number around 15 million people by mid-February to have.

By February 1, over 9.6 million people had received a first dose of the vaccine, and just under 500,000 had received two doses, according to government figures.

Professor Andrew Pollard, chief investigator of the vaccine study at Oxford and co-author of the study, said, “These new data provide an important review of the intermediate data used by more than 25 regulatory agencies, including MHRA and EMA, to grant vaccine emergency approval.”

“It also supports the policy recommendation of the Joint Vaccination and Immunization Committee for a 12-week prime-boost interval as it seeks the optimal approach to initiation and assures us that people will be protected before 22 days after a single are dose of the vaccine. “

The researchers also hope to release data on the new coronavirus variants in the coming days and expect the results to be broadly similar to those already reported by other vaccine developers: that the current vaccines are effective against mutations in the virus.

Germany, France and Sweden currently do not recommend the AstraZeneca vaccine for people over 65 because of insufficient study data on this age group. However, the vaccine maker and the UK government have defended the sting, saying the data available shows it is safe and effective. Further analysis will be available shortly.

Categories
Health

Have You Had Covid-19? Examine Says You Might Want Solely One Vaccine Dose

Shannon Romano, eine Molekularbiologin, kam Ende März mit Covid zusammen, ungefähr eine Woche nachdem sie und ihre Kollegen ihr Labor im Mount Sinai Hospital geschlossen hatten. Zuerst kam es zu schwächenden Kopfschmerzen, gefolgt von einem Fieber, das weiter anstieg, und dann zu qualvollen Körperschmerzen. „Ich konnte nicht schlafen. Ich konnte mich nicht bewegen “, sagte sie. “Jedes meiner Gelenke tut nur innerlich weh.”

Es war keine Erfahrung, die sie wiederholen wollte – niemals. Als sie Anfang dieses Monats für den Covid-19-Impfstoff in Frage kam, bekam sie den Schuss.

Zwei Tage nach ihrer Injektion entwickelte sie Symptome, die sich sehr vertraut anfühlten. “Die Art und Weise, wie mein Kopf schmerzte und mein Körper schmerzte, war die gleiche Kopfschmerzen und Körperschmerzen, die ich hatte, als ich Covid hatte”, sagte sie. Sie erholte sich schnell, aber die intensive Reaktion ihres Körpers auf den Stoß überraschte sie.

Eine neue Studie könnte erklären, warum Dr. Romano und viele andere, die Covid hatten, diese unerwartet intensiven Reaktionen auf den ersten Schuss eines Impfstoffs melden. In einer am Montag online veröffentlichten Studie stellten Forscher fest, dass Personen, die zuvor mit dem Virus infiziert waren, nach dem ersten Schuss häufiger über Müdigkeit, Kopfschmerzen, Schüttelfrost, Fieber sowie Muskel- und Gelenkschmerzen berichteten als diejenigen, die noch nie infiziert waren. Covid-Überlebende hatten sowohl nach der ersten als auch nach der zweiten Dosis des Impfstoffs weitaus höhere Antikörperspiegel.

Basierend auf diesen Ergebnissen, sagen die Forscher, benötigen Menschen, die Covid-19 hatten, möglicherweise nur einen Schuss.

“Ich denke, eine Impfung sollte ausreichen”, sagte Florian Krammer, Virologe an der Icahn School of Medicine am Berg Sinai und Autor der Studie. “Dies würde auch Personen vor unnötigen Schmerzen bewahren, wenn sie die zweite Dosis erhalten, und es würde zusätzliche Impfstoffdosen freisetzen.”

Eine zweite am Montag veröffentlichte Studie bestätigt die Idee. Die Studie umfasste 59 Beschäftigte im Gesundheitswesen, von denen 42 zuvor Covid hatten (mit oder ohne Symptome). Die Forscher bewerteten die Nebenwirkungen nicht, stellten jedoch fest, dass diejenigen, die zuvor infiziert waren, auf den ersten Stoß mit hohen Antikörperniveaus reagierten, vergleichbar mit den Mengen, die nach der zweiten Dosis bei Menschen beobachtet wurden, die noch nie infiziert waren. In Laborexperimenten banden diese Antikörper an das Virus und verhinderten, dass es in die Zellen eindrang. Um die Impfstoffversorgung zu erweitern, kommen die Autoren zu dem Schluss, dass diejenigen, die zuvor Covid hatten, in die Prioritätenliste aufgenommen werden sollten und nur eine Dosis des Impfstoffs erhalten sollten, während die Versorgung begrenzt ist.

Während einige Wissenschaftler dieser Logik zustimmen, sind andere vorsichtiger. Eine Änderung der Anzahl der Dosen könnte “einen wirklich kniffligen Präzedenzfall” schaffen, sagte E. John Wherry, Direktor des Instituts für Immunologie der Universität von Pennsylvania. “Wir nehmen keine FDA-Zulassungen für beispielsweise ein Chemotherapeutikum entgegen und werfen dann einfach den Dosierungsplan weg”, sagte er.

Dr. Wherry wies auch darauf hin, dass Menschen mit leichten Fällen von Covid offenbar niedrigere Antikörperspiegel aufweisen und möglicherweise keinen Schutz gegen ansteckendere Varianten des Virus haben. Es kann auch schwierig sein zu identifizieren, welche Personen zuvor infiziert wurden. “Die Dokumentation wird zu einem wirklich potenziell chaotischen Problem für die öffentliche Gesundheit”, sagte er.

Nebenwirkungen nach der Impfung sind völlig zu erwarten. Sie zeigen, dass das Immunsystem eine Reaktion auslöst und besser darauf vorbereitet ist, eine Infektion abzuwehren, wenn der Körper mit dem Virus in Kontakt kommt. Die Impfstoffe von Pfizer und Moderna können besonders gut eine starke Reaktion hervorrufen. Die meisten Teilnehmer an den Studien der Unternehmen berichteten von Schmerzen an der Injektionsstelle, und mehr als die Hälfte berichtete von Müdigkeit und Kopfschmerzen.

Die klinischen Studien mit den zugelassenen Impfstoffen von Pfizer und Moderna, an denen jeweils mehr als 30.000 Teilnehmer teilnahmen, legen nahe, dass die meisten Menschen nach dem zweiten Stoß die schlimmsten Nebenwirkungen haben. Und in der Moderna-Studie hatten Menschen, die zuvor infiziert waren, tatsächlich weniger Nebenwirkungen als diejenigen, die dies nicht getan hatten.

Aber anekdotisch hören Forscher von einer wachsenden Anzahl von Menschen wie Dr. Romano, die sich nach einem Schuss krank fühlten. “Sie beschreiben diese Symptome viel energischer”, sagte Dr. Wherry.

Das entspricht dem, was Dr. Krammer und seine Kollegen in ihrer neuen Studie gefunden haben, die noch nicht in einer wissenschaftlichen Zeitschrift veröffentlicht wurde. Die Forscher bewerteten die Symptome nach der Impfung bei 231 Personen, von denen 83 zuvor infiziert waren und 148 nicht. Beide Gruppen berichteten weithin über Schmerzen an der Injektionsstelle nach der ersten Dosis. Aber diejenigen, die zuvor infiziert worden waren, berichteten häufiger von Müdigkeit, Kopfschmerzen und Schüttelfrost.

Das Team untersuchte auch, wie das Immunsystem bei 109 Personen auf den Impfstoff reagierte – 68 davon waren zuvor nicht infiziert und 41 waren infiziert – und fand in der letzteren Gruppe eine robustere Antikörperantwort. Die Zahlen sind jedoch gering, und daher müssen die Schlussfolgerungen der Studie mit mehr Forschung weiter untersucht werden, sagten Experten.

Es ist nicht unbedingt überraschend, dass zuvor infizierte Personen möglicherweise intensivere Reaktionen erfahren. Beide Aufnahmen enthalten genetisches Material, das den Körper zur Herstellung von Spike-Proteinen anspornt, den knorrigen Vorsprüngen auf der Oberfläche des Coronavirus. Menschen, die bereits mit dem Virus infiziert wurden, haben Immunzellen, die darauf vorbereitet sind, diese Proteine ​​zu erkennen. Wenn die Proteine ​​nach der Impfung auftauchen, greifen einige dieser Immunzellen an und die Menschen fühlen sich krank.

Dr. Susan Malinowski, eine Augenärztin in Michigan, die im März Covid-19 hatte, hatte zweifellos das Gefühl, dass ihr Körper angegriffen wurde, nachdem sie den Moderna-Impfstoff erhalten hatte. Sie bekam den ersten Schuss vor dem Mittagessen am Silvesterabend. Beim Abendessen wurde ihr langsam schlecht. Sie verbrachte die nächsten zwei Tage elend im Bett.

„Ich hatte Fieber. Ich hatte Schüttelfrost. Ich hatte Nachtschweiß. Ich hatte überall in meinem Körper Schmerzen “, sagte sie. “Ich war nach dem Impfstoff tatsächlich kranker als mit Covid.”

Fragen zu schwereren Impfreaktionen bei Personen, die Covid bereits hatten, wurden auf einer Sitzung eines Expertenausschusses am 27. Januar gestellt, der die Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten berät.

Dr. Pablo J. Sánchez, ein Komiteemitglied des Forschungsinstituts des Nationwide Children’s Hospital in Columbus, Ohio, bemerkte, dass er von Menschen gehört habe, die auf den Impfstoff schlechter angesprochen hätten als ihre früheren Erfahrungen mit Covid-19. Er schlug vor, eine Frage zur vorherigen Infektion zu den Informationen hinzuzufügen, die die CDC von den Impfstoffempfängern anfordert. “Es wird nicht gefragt”, sagte Dr. Sánchez. “Ich denke, das ist wirklich wichtig.”

Covid19 Impfungen >

Antworten auf Ihre Impfstofffragen

Bin ich in meinem Bundesstaat für den Covid-Impfstoff berechtigt?

Derzeit können mehr als 150 Millionen Menschen – fast die Hälfte der Bevölkerung – geimpft werden. Aber jeder Staat trifft die endgültige Entscheidung darüber, wer zuerst geht. Die 21 Millionen Beschäftigten im Gesundheitswesen des Landes und drei Millionen Einwohner von Langzeitpflegeeinrichtungen waren die ersten, die sich qualifizierten. Mitte Januar forderten Bundesbeamte alle Bundesstaaten auf, die Berechtigung für alle über 65-Jährigen und für Erwachsene jeden Alters mit Erkrankungen zu öffnen, bei denen ein hohes Risiko besteht, dass sie schwer krank werden oder an Covid-19 sterben. Erwachsene in der Allgemeinbevölkerung stehen am Ende der Reihe. Wenn Gesundheitsbehörden von Bund und Ländern Engpässe bei der Verteilung von Impfstoffen beseitigen können, sind alle ab 16 Jahren bereits im Frühjahr oder Frühsommer förderfähig. Der Impfstoff wurde bei Kindern nicht zugelassen, obwohl derzeit Studien durchgeführt werden. Es kann Monate dauern, bis ein Impfstoff für Personen unter 16 Jahren verfügbar ist. Aktuelle Informationen zu den Impfrichtlinien in Ihrer Region finden Sie auf Ihrer staatlichen Gesundheitswebsite

Ist der Impfstoff frei?

Sie sollten nichts aus eigener Tasche bezahlen müssen, um den Impfstoff zu erhalten, obwohl Sie nach Versicherungsinformationen gefragt werden. Wenn Sie nicht versichert sind, sollten Sie den Impfstoff trotzdem kostenlos erhalten. Der Kongress hat in diesem Frühjahr ein Gesetz verabschiedet, das es Versicherern verbietet, eine Kostenteilung wie eine Zuzahlung oder einen Selbstbehalt anzuwenden. Es bestand aus zusätzlichen Schutzmaßnahmen, die es Apotheken, Ärzten und Krankenhäusern untersagten, Patienten, einschließlich nicht versicherter Patienten, in Rechnung zu stellen. Trotzdem befürchten Gesundheitsexperten, dass Patienten in Schlupflöcher geraten, die sie für Überraschungsrechnungen anfällig machen. Dies kann bei Personen der Fall sein, denen zusammen mit ihrem Impfstoff eine Arztbesuchsgebühr berechnet wird, oder bei Amerikanern, die bestimmte Arten der Krankenversicherung haben, die nicht unter die neuen Vorschriften fallen. Wenn Sie Ihren Impfstoff von einer Arztpraxis oder einer Notfallklinik erhalten, sprechen Sie mit ihnen über mögliche versteckte Kosten. Um sicherzugehen, dass Sie keine Überraschungsrechnung erhalten, ist es am besten, wenn Sie Ihren Impfstoff an einer Impfstelle des Gesundheitsministeriums oder in einer örtlichen Apotheke erhalten, sobald die Aufnahmen breiter verfügbar sind.

Kann ich wählen, welchen Impfstoff ich bekomme?Wie lange hält der Impfstoff? Brauche ich nächstes Jahr noch einen?

Das ist zu bestimmen. Es ist möglich, dass Covid-19-Impfungen genau wie die Grippeimpfung zu einem jährlichen Ereignis werden. Oder es kann sein, dass der Nutzen des Impfstoffs länger als ein Jahr anhält. Wir müssen abwarten, wie dauerhaft der Schutz vor den Impfstoffen ist. Um dies festzustellen, werden Forscher geimpfte Menschen aufspüren, um nach „Durchbruchsfällen“ zu suchen – jenen Menschen, die trotz Impfung an Covid-19 erkranken. Dies ist ein Zeichen für eine Schwächung des Schutzes und gibt Forschern Hinweise darauf, wie lange der Impfstoff hält. Sie werden auch die Spiegel von Antikörpern und T-Zellen im Blut geimpfter Personen überwachen, um festzustellen, ob und wann ein Auffrischungsschuss erforderlich sein könnte. Es ist denkbar, dass Menschen alle paar Monate, einmal im Jahr oder nur alle paar Jahre Booster benötigen. Es geht nur darum, auf die Daten zu warten.

Benötigt mein Arbeitgeber Impfungen?Wo kann ich mehr erfahren?

Dr. Tom Shimabukuro von der CDC, der dem Ausschuss Sicherheitsdaten vorlegte, sagte, dass die Agentur das Problem untersucht. “Derzeit gibt es nur begrenzte Daten dazu, aber wir suchen nach Möglichkeiten, um bessere Informationen zu erhalten”, sagte er.

Menschen, die Covid hatten, scheinen „auf die erste Dosis zu reagieren, als wäre es eine zweite Dosis“, sagte Akiko Iwasaki, Immunologe an der Yale School of Medicine. Eine Dosis ist also wahrscheinlich “mehr als genug”, sagte sie.

Eine Anfang dieses Monats veröffentlichte Studie berichtete, dass das Überleben einer natürlichen Infektion einen Schutz von 83 Prozent vor einer erneuten Infektion innerhalb von fünf Monaten bot. “Zwei Dosen zusätzlich zu geben, scheint vielleicht übertrieben”, fügte sie hinzu.

Shane Crotty, Immunologe am La Jolla Institute for Immunology, wies darauf hin, dass eine intensivere Impfreaktion typischerweise einen besseren Schutz bedeutet. Wenn jemand eine große Reaktion auf die erste Dosis hätte, “würde ich erwarten, dass das Überspringen dieser zweiten Dosis sinnvoll wäre und dass die zweite Dosis wahrscheinlich unnötig ist”, sagte er.

Andere Immunologen schlagen jedoch vor, dass sich jeder an zwei Dosen hält. “Ich bin ein großer Befürworter der richtigen Dosierung und des richtigen Zeitplans, denn so wurden die Studien durchgeführt”, sagte Maria Elena Bottazzi, Immunologin am Baylor College of Medicine in Houston.

Und zwei Schüsse zu bekommen scheint keine Gefahr für diejenigen zu sein, die Covid hatten.

Dennoch wünscht sich der Augenarzt Dr. Malinowski, es gäbe weniger Fragen und mehr Antworten. Wenn die Nebenwirkungen von Impfstoffen bei bereits infizierten Menschen wirklich stärker sind, könnten Gesundheitsbeamte den Menschen einen Hinweis geben, sagte sie.

“Es wäre schön zu wissen, dass Sie vielleicht zwei Tage lang nicht aufstehen können”, sagte Malinowski. Sie hat beschlossen, nicht für eine zweite Dosis zurückzukehren.

Dr. Romano vom Mount Sinai Hospital wird voraussichtlich im Februar zum zweiten Mal erschossen und ist sich nicht sicher, was sie tun wird. “Meine Freunde, die Immunologen sind, wir haben das alle unter uns besprochen”, sagte sie. „Wahrscheinlich bekomme ich es. Aber ich möchte noch ein bisschen darüber nachdenken, bevor ich es tue. “

Denise Grady und Apoorva Mandavilli haben zur Berichterstattung beigetragen.

Categories
Health

States within the US are Pulling Again Vaccine Doses from Federal Program for Nursing Houses

It wasn’t long before Keith Reed, an assistant health commissioner in Oklahoma, discovered a major logistical problem with the introduction of state vaccination. Week after week, Oklahoma allocated thousands of valuable doses to a federal program for nursing home patients who did not all use them. Indeed, Tens of thousands of cans sat untouched in freezers.

So his department rang an acoustic signal. It was decided to stop allocating vaccines from Oklahoma to the federal program, a partnership with private pharmacies like CVS and Walgreens to immunize residents of long-term care facilities. Instead, they would go to distribution channels that would get them into people’s arms faster.

A number of states have taken similar steps to divert care from the federal effort known as the Pharmacy Partnership for Long-Term Care Program. This is a vivid example of how chaotic the US vaccination effort has been. Some of the other states are Minnesota, Maine, Michigan, Missouri, and Ohio.

Reed said moving to Oklahoma would do no harm: Walgreens and CVS have assured him that all nursing home residents in the state who needed and wanted to be vaccinated would have the first of their two shots by the end of the week.

The federal program used a formula that made it clear how many shots would be required for long-term care facilities like nursing homes, whose residents are particularly vulnerable to the coronavirus. Another problem has arisen: a significant number of residents, and particularly workers in the facilities, are reluctant to be vaccinated.

A study published Monday by the Centers for Disease Control and Prevention found that 77.8 percent of residents and 37.5 percent of workers received the vaccine in an average long-term care facility in the first month of the program. The study says the real rate may be higher for workers as some may have been vaccinated in different settings. Even so, federal officials are particularly concerned about how many workers oppose vaccination and have stepped up efforts to change their minds.

Mr Reed said the doses Oklahoma took away from the federal program will go to thousands of Oklahomans who are 65 years or older and do not live in nursing homes.

“Our goal is to get the vaccine into someone else’s arms within seven days of receiving it from the freezer,” Reed said in an interview last week. “We just had a tough time with this amount of vaccines that were earmarked for this program when we could use this vaccine to go straight to Oklahomans.”

Nursing home residents’ advocates are watching closely for signs that the moves will hamper their vaccinations.

“If we find older adults are not getting the vaccines they need, that’s our business,” said Lisa Sanders, a spokeswoman for LeadingAge, which represents more than 5,000 nonprofit aging service providers.