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Almost all deaths, hospitalizations amongst unvaccinated

Jeff Zients, the White House Covid-19 Response Czar, speaks during a press conference at the White House discussing a pause in the delivery of the Johnson & Johnson Janssen Covid-19 vaccine on April 13, 2021 in Washington, DC, languages.

Brendan Smialowski | AFP | Getty Images

As more and more people in the United States are being vaccinated against Covid-19, the vast majority of hospital admissions and deaths occur in people who have not yet received a Covid vaccination, White House officials said Thursday.

“Virtually all Covid-19 hospital admissions and deaths in the United States now occur in unvaccinated people,” Jeff Zients, White House coordinator of the coronavirus response, said at a news conference. He said the cases will continue to increase, especially in unvaccinated people, especially as the Delta variant hits the US

Rochelle Walensky, director of the Centers for Disease Control and Prevention, said the Covid vaccines currently in use are proving successful in preventing serious illnesses, hospitalizations and deaths from the Delta variant.

Cases are still rising: the seven-day moving average of new cases rose to 13,900 per day, an 11% increase from the previous week, Walensky said.

However, recent data shows that “the vaccines are actually effective against the Delta variant,” said Dr. Anthony Fauci, Chief Medical Officer of the White House, in the meeting.

“The bottom line is that there is simply no reason that people 12 years and older should be seriously affected by this virus,” said Zients.

Federal officials are increasingly seeing outbreaks in communities with low vaccination rates, they said.

Walensky said the Delta variant now accounts for about 80% of all new cases in parts of the Midwest and upper mountain states, according to early CDC data.

“This rapid increase is worrying. We know that the Delta variant has increased the portability and is currently appearing in the country’s pockets with low vaccination rates,” said Walensky at the briefing.

The remarks came as President Joe Biden’s Covid team focused on the portion of the population that had not yet been vaccinated.

Millions of people in the US remain unvaccinated, “and because of this, their communities are at risk, their friends are at risk, the people they care about are at risk,” Biden said Tuesday. He said the government is focusing more on increasing vaccination availability in places like doctor’s offices and workplaces while expanding door-to-door contact efforts.

The Delta variant, first discovered in India, has now spread to more than 100 countries, including the USA, according to the World Health Organization.

The highly transferable variant is expected to have global effects for the foreseeable future, scientists predict.

The Olympic organizers announced on Thursday that they would be banning all spectators from the Games this year in Japan, which has just declared a new Covid-related state of emergency in Tokyo, partly due to the Delta variant.

Almost 158 ​​million people in the US are fully vaccinated – about 48% of the population, according to CDC data. Just over 67% of Americans 18 and older have received at least one dose.

– CNBC’s Berkeley Lovelace Jr. contributed to this report.

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How Ought to My Group Deal With an Unvaccinated Scholar?

I am not close to her and was stunned when she revealed in a rare conversation what she had done. Our parents tried to mask themselves, keep their distance and get vaccinated. When they believed she was vaccinated, they left her exposed at her home. They are now making summer vacation plans that will include them and stay together. My sister’s failure left me in an awkward position. Covid-19 is a dangerous and deadly disease, especially for people over 60. The vaccines are not 100 percent effective. Our parents have a right to know the vaccination status of those with whom they are in closed rooms.

How do I best do this? Should I insist that my sister tell them the truth and give her a little time to do it before I tell them myself? Name withheld

It sounds like if your sister has also neglected how her decision affects others – unless she just doesn’t care. Your parents are at increased risk of “breakthrough infections” because of their age, and they abandoned your sister for lying to her. Call your parents now. The only phone call you should consider beforehand is your sister to tell her what you are doing and why.

I live in an apartment and my neighbor recently died of Covid-19. We shared a terrace with him for five years and he was friendly when we met, which was not very often. Most of the time he was at his partner’s house across town. I found out that my neighbor died when his children started going in and out of the apartment. They didn’t seem very emotional, more focused on dividing up his things.

I later learned from my partner that she had been struck off the hospital visit list by the children and that she was not allowed to say goodbye in his last days. She asked my husband and I to write a letter confirming their relationship for use as legal proof of their civil partnership. She would like to regain the apartment and possibly some belongings.

I didn’t know much about her or the history of her relationship with our neighbor. I don’t doubt they were committed to each other, but I’m not sure we are the best people to write letters of support. She spent time in the apartment and we hear her crying loudly. Should we write the letter or should we stay out of it? Name withheld

I guess you Do you think your neighbor would have wanted some of his property to go to his partner, even though he obviously did not document these intentions. If they were a couple, especially a long-time couple, she has a moral right to part of the common property; a court can decide whether it also has a legal one. Since you seem to have relevant evidence, it would be a good thing to provide.

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Vaccinated Adults Helps Defend Unvaccinated Kids, Research Finds

New data from Israel, which had the fastest Covid-19 vaccine rollout in the world, provides real evidence that widespread vaccination against the coronavirus can protect unvaccinated people as well.

The Israeli study, published Thursday in the journal Nature Medicine, capitalized on the fact that until recently Israel only vaccinated people 16 and older. For every 20 percentage points increase in the proportion of 16 to 50 year olds vaccinated in a community, the proportion of unvaccinated under 16 year olds who tested positive for the virus fell by half.

“Vaccination not only offers benefits to the individual vaccine, but also to the people around them,” said Roy Kishony, a biologist, physicist and data scientist who studies microbial evolution and disease at the Technion-Israel Institute of Technology. Dr. Kishony led the research with Dr. Tal Patalon, who heads KSM, the Maccabi Research and Innovation Center, in Israel. The first authors of the paper are Oren Milman and Idan Yelin, researchers in Dr. Kishony’s laboratory.

Israel began vaccinating adults in December last year. Within nine weeks, it had vaccinated nearly half of its population.

The researchers examined the anonymized electronic health records of members of Maccabi Healthcare Services, an Israeli HMO. They analyzed vaccination reports and virus test results between December 6, 2020 and March 9, 2021. The records were from 177 different geographic areas with different vaccination rates and vaccination rates.

For each community, they calculated the proportion of adults between the ages of 16 and 50 who were vaccinated at different times. They also calculated the percentage of children under the age of 16 who tested positive for PCR.

They found a clear connection: As more and more adults were vaccinated in a community, the proportion of children who tested positive for the virus fell as a result.

People who are vaccinated are significantly less likely to contract the virus. Research also suggests that even if people who have been vaccinated become infected with the virus, they may have lower viral loads, which reduces their ability to be contagious. As more and more people are vaccinated, the likelihood that unvaccinated people will encounter infected, contagious people is decreasing.

“The results are consistent with the fact that vaccinated people not only do not get sick themselves, but also do not transmit the virus to others,” said Dr. Kishony. “Such effects can be intensified over several infection cycles.”

In another recent article that has not yet been published in a scientific journal, Finnish researchers reported that after vaccinating health workers, even unvaccinated family members were less likely to be infected with the virus.

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What Actions Can Unvaccinated Youngsters Do? Recommendation From 828 Specialists.

As a group, however, the interviewed experts were unable to vaccinate children. Many cited the risk of long-term physical and neurological effects from Covid-19, which are still unknown in children. And they were concerned about new variants of the virus that could become more dangerous for children.

“We’re still learning about the long-term effects of Covid-19 in asymptomatic and mildly symptomatic, previously healthy individuals,” said Ms. Ergas of the Massachusetts Department of Public Health. “I’m not panic about my kids getting Covid, but I’d rather they not.”

Others were more concerned. “I suspect that some of the children with Covid-19 infection will continue to have inflammation-related problems,” said Dr. Jessica Ericson, an infectious disease pediatrician at Penn State College of Medicine. “The long-term consequences of Covid-19 are currently unknown, but it is unlikely to be zero. This is in contrast to vaccination, which has no plausible long-term effects. “

In addition to the health of children, pediatric vaccines are necessary for the common good. The pandemic in the United States is unlikely to end until children are vaccinated, they said. Although children are less likely than adults to spread the coronavirus, it will mutate as long as the virus can replicate, regardless of whether the carriers are symptomatic adults or asymptomatic children. Even if Americans achieve widespread immunity, the virus will continue to spread and mutate in parts of the world without equal access to vaccines.

“It’s a big, altruistic demand that children under the age of 12 be vaccinated in large numbers,” said Andrew Noymer, an epidemiologist at the University of California at Irvine. “The vast majority of cases will not be sick. It is not to their advantage; It’s supposed to prevent them from passing it on to others. “

Dr. Andrew Handel, an infectious disease pediatrician at Stony Brook Medicine, said: “Once approved, I will be excited to vaccinate my children. These vaccines are the best solution to the tremendous harm this disease is causing. “

While the experts continued to exercise caution until a pediatric vaccine arrived, they also stressed parents need to weigh the risks of prolonged social isolation. Overall, experts were slightly more concerned about the psychological consequences of the pandemic for children than about its impact on their physical health.

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The place are unvaccinated Individuals touring? Massive cities, examine suggests

Vaccinated and unvaccinated Americans have different attitudes about traveling this spring, according to a marketing tech company. And they don’t differ in the way you might assume.

Data from New York’s Zeta Global suggests that given the rise in travel bookings, unvaccinated Americans are more comfortable traveling – and to more populated places – than vaccinated people.

Vaccinated people wait longer to travel

Zeta Global conducted a survey of 3,700 US consumers in mid-March and combined the results with information on hotel and airport visits by respondents in February and March.

In the survey, 67% of vaccinated respondents said they won’t travel until the end of May, but only 59% of non-vaccinated Americans said they would wait that long.

Vaccinated care more about health measures

More than 80% of vaccinated people who responded to the survey said they were concerned about public health restrictions at intended destinations, compared with just 38% of unvaccinated travelers who shared this concern.

It is possible that vaccinated people will be more comfortable traveling when there are health restrictions, while non-vaccinated travelers will be more interested in how local restrictions limit their travel, said David Steinberg, CEO of Zeta Global.

The survey found that 62% of unvaccinated travelers were “not at all” concerned with public health restrictions in their travel destinations, while only 19% of vaccinated travelers said so.

Travel to different places

Zeta Global data showed that the top travel destinations for February and March as a whole were New York City, Denver, Atlanta, Dallas-Fort Worth, Philadelphia, and two cities in Florida – Orlando and Tampa.

However, the trends diverged when broken down by travelers’ vaccination status, said Neej Gore, the company’s chief data officer.

Top travel destinations for vaccinated travelers

  • Minneapolis-St. Paul
  • Columbus, Ohio
  • Washington, DC
  • Boston
  • Baltimore
  • Cincinnati
  • Indianapolis

Source: Zeta Global, hotel and flight visit

“Vaccinated Americans choose locations in the Northeast and Midwest,” Gore told CNBC, adding that the unimmunized had traveled to locations in the south and locations along the west coast.

Top travel destinations for unvaccinated travelers

  • Houston
  • Miami-Fort Lauderdale
  • The angel
  • Salt Lake City
  • San Antonio
  • Seattle-Tacoma
  • Austin, Texas
  • Little Rock, Ark.

Source: Zeta Global, hotel and flight visit

However, April travel data showed a shift in travel habits. Unvaccinated people went to densely populated cities, while the unvaccinated went to vast areas according to travel dates compiled by Zeta.

“Las Vegas is the city with the greatest relative change,” said Gore, citing data showing that the number of unvaccinated travelers visiting Las Vegas hotels tripled in April from the previous month during the month The number of vaccinated visitors there has declined.

Similarly, the number of unvaccinated travelers going to Florida in April increased (+ 6%) but declined (-16%) among vaccinated travelers.

Unofficially known as “Big Sky Country,” Montana attracted more vaccinated than unvaccinated Americans last month.

Mike Kemp | In Pictures Ltd. | Corbis historical | Getty Images

The trends in Florida are primarily due to in-depth travel to Miami and Fort Lauderdale, Zeta Global said. Trips there increased by 77% for unvaccinated travelers and 33% for vaccinated travelers.

While the Northeast and Midwest continue to be popular destinations for vaccinated travelers, “more vaccinated respondents are currently traveling to the Northwest,” said Gore, based on data showing an increase in vaccinated travelers to Oregon, Washington, Montana and Dakotas.

Travel to these states did not increase among unvaccinated people, with the exception of Oregon, which, according to the company, is mainly due to increased travel by both groups to Portland.

Northeast Europeans fly less

Adobe’s Digital Economy Index 2021, published last month, showed regional differences in summer travel habits. The report showed that Northeast Europeans fly less than other Americans. The flight bookings in March come from the region and only account for 56% of the prepandemic levels. This number does not match the booking setbacks from the West (63%) and the South (70%) and the Midwest (75%).

Adobe’s research shows that Northeasterners’ flight purchases are more closely related to regional vaccination rates. For every 1% increase in vaccinations in the Northwest, there was a 3.2% increase in flight bookings, the highest of any region in the United States.

It is those who are not vaccinated who should be afraid of traveling.

Harry Severance

Duke University School of Medicine

“The northeast was badly hit in the early days of the pandemic, which likely caused residents to restrict themselves when it came to travel and social interactions,” said Taylor Schreiner, director of Adobe Digital Insights.

However, the area is densely populated, said Schreiner, so that “viable alternatives for seeing family and friends” exist.

“A large part of the US population is accessible to New York by car,” he said.

“Increased risk” for those not vaccinated

Harry Severance, an associate professor at Duke University School of Medicine, said people who were vaccinated early are more likely to be concerned about contracting Covid-19 and have a better knowledge of the acute and chronic effects of the disease.

“So I suspect that this group will continue to have significant concerns about contracting the disease after vaccination,” he said.

Severance said the thought process is changing as evidence shows people who have been vaccinated are “less susceptible” to Covid-19 infections, and when they do get sick, infections are typically mild with a “significantly reduced ability to spread the disease.” “.

“It is those who are not vaccinated who should be afraid to travel,” he said.

“Those who are not vaccinated are at increased risk when they congregate in large groups of likewise unvaccinated people,” Severance said, “especially when these groups congregate from across the country as the risk increases, various Being exposed to Covid variants. ” . “

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Many Unvaccinated Latinos within the U.S. Need the Shot, New Survey Finds

About 18 percent of Latino respondents said they did not yet have permanent residential status in the US. Although the Biden administration and local health authorities have reiterated that the recordings are available to everyone regardless of immigration status, more than half of this group said they were unsure whether they would be eligible for the recordings.

Updated

May 16, 2021, 9:09 p.m. ET

Nearly 40 percent of all unvaccinated Latinos who responded to the survey feared they would need to show government-issued ID in order to qualify. And about a third said they feared the shot would endanger either their immigrant status or that of a family member.

Many health departments have been taking increasingly inventive steps to attract Spanish speakers and reassure them that their immigration status will not be jeopardized, said Erin Mann, program manager for the National Resource Center for Refugees, Immigrants, and Migrants at the University of Minnesota, which guides communities on best practices advises to reach underserved people. This includes language-specific drive-on lanes for tests and vaccinations, running events in the evening, and telephoning health care workers to sign them up.

The survey results come from a nationally representative telephone poll conducted April 15-29 of 2,097 adults, including 778 English- and Spanish-speaking Latinos.

The report of the results also examined the disproportionate impact of the pandemic on Latino families, which explained their willingness to be vaccinated. About 38 percent of Latino adults said a relative or close friend had died from Covid-19, compared with 18 percent of white adults who said they had similar experiences. Two-thirds of adults in Latino said they feared either they or a relative could contract the coronavirus. Financial fears related to the pandemic have also plagued Latino families. Almost half said they had been economically affected, compared with about a third of white respondents who said so.

While about a third of non-vaccinated Latino adults wanted to get a shot as soon as possible, two-thirds hesitated and described themselves as waiting and seeing (35 percent) only when it was necessary for work (13 percent) or definitely not (17 percent). However, this group appeared to be accessible to incentive strategies, the report said. Better access would be helpful for them.

More than half of this group, overall hesitant and also busy, said they would get the chance if their employers gave them paid time off to recover from side effects, a rate almost three times as high like those of the white workers. (The Biden government has urged companies to take the action.) And 38 percent of that group would like to be vaccinated if their employer arranges for the shots to be distributed on site. Almost four in ten respondents said they would be more likely to get the shot if their employer offered a $ 200 incentive to do so.

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Political ideology is actual cause folks stay unvaccinated, says Dr. Peter Hotez

Dr. Peter Hotez argued that the real reason some Americans don’t get vaccinated is because of their political ideology.

“They unfortunately tie their political loyalty to the political right. And we see this in the bottom ten states in terms of vaccination rates,” which is half the coverage in the top ten states, said Hotez, co-director of the Center for Vaccine Development at Texas Children’s Hospital.

The ten states with the highest rate of residents receiving at least one dose of Covid-19 vaccine also voted for President Joe Biden in the 2020 presidential election. Polls show that more than 40% of Republicans don’t plan to be vaccinated.

Hotez told CNBC’s The News with Shepard Smith that regional summer flare-ups in states with lower vaccination rates could lead the Centers for Disease Control and Prevention to urge Americans to wear masks again.

The CDC on Thursday relaxed mask guidelines for the US, saying that fully vaccinated people no longer need to wear a face mask or stay 6 feet away from others in most environments, whether outdoors or indoors.

The updated guidelines have received widespread criticism, but Hotez said this was because the new guidelines arrived earlier than expected.

“I was expecting it sometime in June, so it’s a couple of weeks early,” said Hoetz. “I think it will be fine. But I think the shops, the corporations and the universities need a little time to get information and have internal discussions.”

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This New Covid Vaccine May Carry Hope to the Unvaccinated World

Anfang 2020 versuchten Dutzende wissenschaftlicher Teams, einen Impfstoff gegen Covid-19 herzustellen. Einige entschieden sich für bewährte Techniken wie die Herstellung von Impfstoffen aus abgetöteten Viren. Eine Handvoll Unternehmen setzen jedoch auf eine riskantere Methode, bei der noch nie ein zugelassener Impfstoff hergestellt wurde: den Einsatz eines genetischen Moleküls namens RNA.

Die Wette hat sich ausgezahlt. Die ersten beiden Impfstoffe, die aus klinischen Studien von Pfizer-BioNTech und Moderna erfolgreich hervorgegangen sind, bestanden beide aus RNA. Es stellte sich heraus, dass beide Wirksamkeitsraten so gut waren, wie ein Impfstoff nur sein konnte.

In den folgenden Monaten haben diese beiden RNA-Impfstoffe zig Millionen Menschen in rund 90 Ländern geschützt. Aber viele Teile der Welt, einschließlich derer mit steigenden Todesopfern, hatten kaum Zugang zu ihnen, auch weil sie in einem Tiefkühlschrank gehalten werden müssen.

Jetzt kann ein dritter RNA-Impfstoff dazu beitragen, diesen globalen Bedarf zu decken. Ein kleines deutsches Unternehmen namens CureVac steht kurz vor der Bekanntgabe der Ergebnisse seiner späten klinischen Studie. Bereits nächste Woche kann die Welt erfahren, ob der Impfstoff sicher und wirksam ist.

Das Produkt von CureVac gehört zu dem, was viele Wissenschaftler als zweite Welle von Covid-19-Impfstoffen bezeichnen, die die weltweite Nachfrage insgesamt senken könnten. Novavax, ein in Maryland ansässiges Unternehmen, dessen Impfstoff Coronavirus-Proteine ​​verwendet, wird voraussichtlich in den nächsten Wochen eine US-Zulassung beantragen. In Indien testet das Pharmaunternehmen Biological E einen weiteren Impfstoff auf Proteinbasis, der von Forschern in Texas entwickelt wurde. In Brasilien, Mexiko, Thailand und Vietnam starten Forscher Versuche für einen Covid-19-Schuss, der in Hühnereiern in Massenproduktion hergestellt werden kann.

Impfstoffexperten sind besonders gespannt auf die Ergebnisse von CureVac, da die Impfung einen wichtigen Vorteil gegenüber den anderen RNA-Impfstoffen von Moderna und Pfizer-BioNTech hat. Während diese beiden Impfstoffe in einer Tiefkühltruhe aufbewahrt werden müssen, bleibt der Impfstoff von CureVac im Kühlschrank stabil – was bedeutet, dass er die neu entdeckte Kraft von RNA-Impfstoffen leichter an schwer betroffene Teile der Welt liefern kann.

“Es ist weitgehend unter dem Radar verschwunden”, sagte Jacob Kirkegaard, Senior Fellow am Peterson Institute for International Economics in Washington, DC. Jetzt fügte er hinzu: “Sie sehen ziemlich gut positioniert aus, um den globalen Markt aufzuräumen.”

Für den Mitbegründer von CureVac, den Biologen Ingmar Hoerr, ist die Covid-19-Impfstoffstudie des Unternehmens der Höhepunkt einer Arbeit von einem Vierteljahrhundert mit RNA, einem Molekül, das dazu beiträgt, DNA in Proteine ​​umzuwandeln, die die Arbeit unserer Zellen erledigen. Als Doktorand an der Universität Tübingen in den 1990er Jahren injizierte Dr. Hoerr Mäusen RNA und stellte fest, dass die Tiere das von den Molekülen kodierte Protein herstellen konnten. Er war überrascht festzustellen, dass das Immunsystem der Mäuse Antikörper gegen die neuen Proteine ​​bildete.

Hier, dachte Dr. Hoerr, könnte dies die Grundlage für eine neue Art von Impfstoff sein. “Ich dachte, Wow, wenn das beim Menschen so funktioniert, dann haben wir eine völlig neue pharmazeutische Möglichkeit”, sagte er.

Zu dieser Zeit betrachteten nur wenige Wissenschaftler auf der Welt einen RNA-Impfstoff als ernsthafte Möglichkeit. Aber Befürworter dachten, es könnte die Medizin verändern. Theoretisch könnte man ein RNA-Molekül herstellen, um Menschen gegen jedes Virus zu immunisieren. Sie könnten sogar in der Lage sein, einen RNA-Impfstoff zur Heilung von Krebs zu entwickeln, wenn Sie ein RNA-Molekül herstellen könnten, das ein Tumorprotein codiert.

Im Jahr 2001 war Dr. Hoerr Mitbegründer von CureVac, um der Idee nachzujagen. In den ersten Jahren kämpfte das Unternehmen jedoch ums Überleben. Um das Licht an zu halten, wurden Aufträge von anderen Labors für maßgeschneiderte RNA-Moleküle entgegengenommen. Nebenbei bastelten die Wissenschaftler von CureVac an ihren eigenen Entwürfen für RNA-Impfstoffe.

Im Laufe der Zeit fanden sie subtile Verbesserungen an RNA-Impfstoffmolekülen, die dazu führten, dass Zellen mehr Proteine ​​produzierten. Je wirksamer die RNA ist, desto niedriger ist die Dosis, die sie für Impfstoffe benötigt.

Die Forscher von CureVac fanden auch heraus, wie die RNA-Moleküle in Fettblasen eingebracht werden können, um sie auf ihrem Weg zu den Zellen vor Zerstörung zu schützen. Und vielleicht am wichtigsten war, dass sie eine Form von RNA verwendeten, die bei relativ warmen Temperaturen stabil bleiben konnte. Anstatt eine Tiefkühltruhe zu benötigen, könnte der Impfstoff von CureVac gekühlt werden.

Mit der Zeit stiegen auch andere Unternehmen in das Geschäft mit RNA-Impfstoffen ein: BioNTech in Deutschland im Jahr 2008, dann Moderna in Boston im Jahr 2011. Ihre Experimente zeigten, dass diese Impfstoffe Tiere vor einer Vielzahl von Viren schützen können. Im Jahr 2013 injizierte CureVac Freiwilligen in der ersten klinischen Studie der Technologie gegen eine Infektionskrankheit einen Tollwut-RNA-Impfstoff.

CureVac und andere RNA-Impfstoffhersteller haben jahrelang daran gearbeitet, ihre Impfstoffe zu perfektionieren. Der erste Versuch von CureVac mit einem Tollwutimpfstoff zeigte, dass er sicher war, aber eine schwache Reaktion des Immunsystems hervorrief. Das Unternehmen hat diesen Impfstoff inzwischen umgerüstet, und die aktualisierte Version hat sich in frühen klinischen Studien als vielversprechend erwiesen. Aber andere Bemühungen scheiterten. Im Jahr 2017 gab CureVac bekannt, dass sein RNA-Impfstoff gegen Prostatakrebs den Patienten keine Vorteile bietet.

Trotz dieser Rückschläge hat sich das Unternehmen einen guten Ruf erworben. “Sie haben die Kriterien für wissenschaftlichen Scharfsinn, Geschwindigkeit, Umfang und Zugang erfüllt”, sagte Nicholas Jackson, Leiter der Impfstoffforschung und -entwicklung bei der Coalition for Epidemic Preparedness Innovations, einer Stiftung, die die Impfstoffforschung unterstützt. CEPI spendete CureVac 2019 34 Millionen US-Dollar, um die Entwicklung von RNA-Impfstoffen für zukünftige Pandemien zu unterstützen.

Aktualisiert

5. Mai 2021, 15:31 Uhr ET

Als die Coronavirus-Pandemie auftrat, sprangen CureVac, BioNTech und Moderna ein, um RNA-Impfstoffe herzustellen. Aber BioNTech und Moderna haben sich bald durchgesetzt, auch dank tief in die Tasche gesteckter Verbündeter. BioNTech hat sich mit dem Pharmagiganten Pfizer zusammengetan, während Moderna mit den National Institutes of Health zusammenarbeitete und im Rahmen der Operation Warp Speed ​​eine Milliarde Dollar von der US-Regierung erhielt.

CureVac blieb zurück. CEPI stellte dem Unternehmen 15 Millionen US-Dollar zur Verfügung, aber CureVac würde weit mehr benötigen. “Wenn Sie dies tun, brauchen Sie eine beträchtliche Menge Geld”, sagte Franz-Werner Haas, der Geschäftsführer von CureVac, in einem Interview. “Und die beträchtliche Menge an Bargeld war nicht da.”

Im März 2020 berichteten deutsche Zeitungen, dass Präsident Donald J. Trump CureVac 1 Milliarde US-Dollar angeboten hatte, um seine Aktivitäten in die USA zu verlagern. CureVac lehnte die Berichte ab, aber der Geschäftsführer ging plötzlich, um von Dr. Haas ersetzt zu werden.

Die Forscher von CureVac haben ihre begrenzten Ressourcen weiterentwickelt und ein RNA-Molekül entwickelt, das für ein Protein kodiert, das sich auf der Oberfläche des Coronavirus befindet und als Spike bezeichnet wird. Experimente an Hamstern zeigten, dass es die Tiere vor dem Virus schützen kann.

Im Juni investierte die Bundesregierung 300 Millionen Euro in das Covid-19-Research von CureVac, weitere Investoren folgten bald. Nach vielversprechenden Daten aus frühen Sicherheitsstudien startete das Unternehmen im Dezember seine letzte sogenannte Phase-3-Studie, in der 40.000 Freiwillige in Europa und Lateinamerika rekrutiert wurden. Das Unternehmen wird einen ersten Blick auf die Daten werfen, wenn 56 Freiwillige Covid-19 entwickeln. Wenn die meisten von ihnen in der Placebo-Gruppe und nur wenige in der geimpften Gruppe sind, ist dies ein Beweis dafür, dass der Impfstoff funktioniert.

Dr. Haas sagte, er rechne damit, diese Daten bis Mitte Mai zu haben. Es gibt keine Möglichkeit, im Voraus zu wissen, wie es CureVac ergeht. Angesichts der Leistung anderer RNA-Impfstoffe und der frühen Ergebnisse von CureVac haben einige Wissenschaftler hohe Erwartungen.

“Ich wäre nur wirklich überrascht, wenn es nicht gut funktionieren würde”, sagte John Moore, Virologe bei Weill Cornell Medicine in New York, der mit CureVac an einem RNA-basierten Impfstoff gegen HIV zusammengearbeitet hat

Dennoch steht der Impfstoff von CureVac vor einer Herausforderung, die Pfizer und Moderna nicht hatten: neue Varianten, die möglicherweise seine Wirksamkeit beeinträchtigen können. Experimente an Mäusen haben gezeigt, dass der Impfstoff gut gegen die B.1.351-Variante wirkt, die erstmals in Südafrika aufgetaucht ist.

Im vergangenen Jahr hat CureVac mit einer Reihe großer Unternehmen zusammengearbeitet, um die Produktion seines Covid-Impfstoffs zu steigern, falls die klinischen Studien gut verlaufen sollten. Das Unternehmen verhandelte außerdem mit der Europäischen Union einen Vertrag über 225 Millionen Dosen sowie die Option, in den folgenden Monaten weitere 180 Millionen Dosen hinzuzufügen.

Jetzt ist jedoch nicht klar, wer den CureVac-Impfstoff erhalten könnte, wenn er nächsten Monat verfügbar sein wird. Im Januar erteilte die Europäische Union einem Impfstoff von AstraZeneca die Notfallgenehmigung und plante, sich für den größten Teil seiner Versorgung auf dieses Unternehmen zu verlassen. Aber AstraZeneca blieb drastisch hinter seinen Lieferversprechen zurück und veranlasste den Block, sich mit einer Klage zu rächen.

Im April hat die Europäische Union dieses Defizit endgültig behoben und mit Pfizer und BioNTech verhandelt, um bis 2023 1,8 Milliarden Dosen ihres Impfstoffs zu erhalten. Aufgrund dieser Vereinbarung haben sich Analysten gefragt, wie viel Nachfrage nach CureVac noch bestehen wird.

“Sie werden das Boot auf den großen Märkten der fortgeschrittenen Wirtschaft vermissen”, sagte Dr. Kirkegaard. “Die USA, Europa und Japan werden mit diesen Moderna- und Pfizer-Impfstoffen weitgehend geimpft.”

Dr. Haas konterte, dass die meisten Dosen des Blocks von Pfizer-BioNTech erst im nächsten Jahr kommen werden. “CureVac sieht sich als wichtiger Akteur bei der Beendigung der Covid-19-Pandemie in Europa und anderswo”, sagte er.

CureVac wird aber auch mit einem weltweiten Mangel an Rohstoffen zu kämpfen haben, die für RNA-Impfstoffe benötigt werden. Das Defizit ist für das Unternehmen besonders akut, da die Importe aus den USA durch das Defence Production Act begrenzt sind. Im Gegensatz zu Pfizer-BioNTech oder Moderna verfügt CureVac über keine US-Einrichtungen.

“Das US Defence Production Act war ein Faktor, der unseren Zugang zu einigen Materialien und Vorräten beeinflusste”, sagte Dr. Haas. “Wir gehen jedoch derzeit nicht davon aus, dass dies unsere Produktionsprognosen für den Rest des Jahres 2021 und darüber hinaus wesentlich beeinflussen wird.”

Ursula von der Leyen, Präsidentin der Europäischen Kommission, sagte, wenn der CureVac-Impfstoff funktionieren würde, wäre er dank zweier Vorteile in der Mischung: Es handelt sich um einen mRNA-Impfstoff, der in Europa hergestellt wurde. Es ist auch möglich, dass einzelne europäische Nationen Nebengeschäfte mit dem Unternehmen abschließen.

Milliarden anderer Menschen in Ländern mit niedrigem und mittlerem Einkommen haben noch keinen Impfstoff erhalten, und Experten sagen, dass CureVac einen Teil ihrer Nachfrage befriedigen könnte. “Wir brauchen weltweit immer noch viel Impfstoff”, sagte Florian Krammer, Virologe an der Icahn School of Medicine am Mount Sinai in New York. “Ich denke, viele Menschen können davon profitieren.”

Die Impfstoffe von Moderna und Pfizer-BioNTech sind in Entwicklungsländern aufgrund der zum Einfrieren dieser Impfstoffe erforderlichen Ausrüstung und Stromversorgung nur schwer zu vertreiben. Der RNA-Impfstoff von CureVac kann bei 41 Grad Fahrenheit mindestens drei Monate lang stabil bleiben und vor der Verwendung 24 Stunden lang bei Raumtemperatur stehen.

“Die Stabilität ist ein echter Vorteil”, sagte Dr. Jackson. CEPI befindet sich “in sehr aktiven Gesprächen” mit CureVac über die Verteilung des Impfstoffs des Unternehmens über Covax, eine Initiative zur Verteilung von Impfstoffen an Länder mit niedrigem und mittlerem Einkommen.

CureVac entwickelt aber auch eine neue Generation von Impfstoffen mit dem Ziel, schließlich auf den Märkten in den USA und anderen reichen Ländern Fuß zu fassen. Da für seine potente RNA nur eine geringe Dosis erforderlich ist, könnte das Unternehmen möglicherweise Impfstoffe für verschiedene Varianten herstellen und diese in einem einzigen Schuss mischen.

Solche Möglichkeiten sind jedoch bedeutungslos, bis CureVac nachweisen kann, dass sein Impfstoff funktioniert. Mary Warrell, eine Impfstoffforscherin an der Universität von Oxford, zögert, vor diesem Meilenstein über das Schicksal des Impfstoffs zu spekulieren.

“Vorhersagen während dieser Pandemie waren selten rentabel”, warnte sie.

Matina Stevis-Gridneff trug zur Berichterstattung bei.

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Business

Unvaccinated folks might really feel resentment over trip freedom, ballot

People enjoy the beach in Leme, south of Rio de Janeiro, Brazil, on June 21, 2020 during the Covid-19 coronavirus pandemic.

CARL DE SOUZA

LONDON – As coronavirus vaccination programs progress, attention is turning to the summer vacation and what freedoms we might experience this year – and whether that depends on our vaccination status.

A new UK study has highlighted the potential for tension between vaccinated and unvaccinated people, especially when there are travel restrictions for those who have not yet received a Covid shot.

A UK poll released on Friday found the potential for so-called “vaccine resentments” to exist. Almost one in five who hasn’t received a Covid vaccine says they will resent those who did if they don’t get one in time for their summer vacation.

The problem is particularly important as several countries are considering how and whether to introduce some kind of “vaccination pass” that anyone who is vaccinated can travel with.

Critics of the idea say it would be unfair to unvaccinated people, whether because of their age – younger people in most countries still need to be vaccinated because of their lower risk from the coronavirus – or because of their choice not to be vaccinated. Travel industry organizations also fear that there may be a lack of a standardized approach.

For example, the EU is considering a “green digital certificate” that shows whether someone has been vaccinated, has recovered from Covid, or recently had a negative test. In the UK, vaccination records with vaccination status linked to the National Health Service app could now be used.

The UK government will publish a list of countries on May 17 that will allow travel with or without quarantine on return. However, the entry requirements for the British in other countries and vice versa remain to be seen.

Britain is up to one thing: it has pushed ahead with its vaccination program. To date, around 34 million adults have been vaccinated with a single dose of a Covid vaccine, and over 13 million have had two doses. The majority of people under 40 in the UK have yet to be vaccinated but are next up for a Covid shot. The UK government has said it is on track to offer a first dose to all adults in the UK before July 31st.

The latest vaccine sentiment research conducted in the UK by the University of Bristol, King’s College London and the NIHR Health Research Unit on Emergency Preparedness and Response found that 18% of people who hadn’t yet had a Covid vaccine To state this I will resent those who have it if they don’t get one in time for their summer vacation – although a majority (58%) say they won’t feel such a grudge.

The survey of nearly 5,000 British adults, conducted between April 1 and 16, found that respondents from higher-income households were more likely to predict feeling resentful than lower-income families: 24% of those not vaccinated Household people make more than £ 55,000 (about $ 76,700) a year report feeling angry if they don’t get vaccinated in time for their vacation, compared to 14% of those who earn between £ 20,000 and £ 34,999.

People aged 18 to 44 (20%) who have not yet received the vaccine are twice as likely as people aged 45 and over (8%) to say they are angry, which is likely due to the wide range of factors Vaccine coverage is due between different age groups.

In general, around one in eight unvaccinated people (12%) say they are currently resentful of those who received the vaccine. But far more – two-thirds (67%) – don’t feel the way the survey found.

Bobby Duffy, director of the Policy Institute at King’s College London, said the survey showed this
‘There is widespread support for the tiered approach to vaccination in the UK, reaching the oldest and most vulnerable first. This shows the fact that only 12% of those currently unvaccinated say they oppose those who do have done so. This is undoubtedly partly the case. ” reflects the overall speed and efficiency of vaccine adoption as people can be confident that it will be their turn soon. “

However, this has some clear limits, he added. “With the summer vacation season an important goal many have in mind and a possible test of our collective minds when some can travel freely while others cannot. Public confidence in the equity and reliability of a vaccination record system will require it . ” be carefully encouraged. “

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Business

If Poor Nations Go Unvaccinated, a Examine Says, Wealthy Ones Will Pay

Durch die Monopolisierung der Impfstoffversorgung gegen Covid-19 drohen den reichen Nationen mehr als eine humanitäre Katastrophe: Die daraus resultierenden wirtschaftlichen Verwüstungen werden die wohlhabenden Länder fast genauso hart treffen wie die in den Entwicklungsländern.

Dies ist die entscheidende Erkenntnis aus einer akademischen Studie, die am Montag veröffentlicht werden soll. Im extremsten Szenario – mit reichen Nationen, die bis Mitte dieses Jahres vollständig geimpft waren, und armen Ländern, die weitgehend geschlossen sind – kommt die Studie zu dem Schluss, dass die Weltwirtschaft Verluste von mehr als 9 Billionen US-Dollar erleiden würde, eine Summe, die über der Jahresproduktion Japans und Deutschlands liegt kombiniert.

Fast die Hälfte dieser Kosten würde von wohlhabenden Ländern wie den Vereinigten Staaten, Kanada und Großbritannien übernommen.

In dem Szenario, das Forscher als am wahrscheinlichsten bezeichnen und in dem Entwicklungsländer bis Ende des Jahres die Hälfte ihrer Bevölkerung impfen, würde die Weltwirtschaft immer noch einen Schlag zwischen 1,8 und 3,8 Billionen US-Dollar absorbieren. Mehr als die Hälfte der Schmerzen würde sich auf wohlhabende Länder konzentrieren.

Die von der Internationalen Handelskammer in Auftrag gegebene Studie kommt zu dem Schluss, dass eine gerechte Verteilung der Impfstoffe im wirtschaftlichen Interesse jedes Landes liegt, insbesondere derjenigen, die am stärksten vom Handel abhängen. Es ist eine Zurechtweisung für die weit verbreitete Auffassung, dass der Austausch von Impfstoffen mit armen Ländern lediglich eine Form der Wohltätigkeit ist.

“Natürlich sind alle Volkswirtschaften miteinander verbunden”, sagte Selva Demiralp, Wirtschaftswissenschaftlerin an der Koc-Universität in Istanbul, die zuvor bei der Federal Reserve in Washington gearbeitet hatte, und eine der Autoren der Studie. “Keine Volkswirtschaft wird vollständig wiederhergestellt, wenn die anderen Volkswirtschaften nicht wiederhergestellt werden.”

Frau Demiralp merkte an, dass eine globale philanthropische Initiative namens ACT Accelerator, die darauf abzielt, Entwicklungsländern Pandemieressourcen zur Verfügung zu stellen, Verpflichtungen in Höhe von weniger als 11 Milliarden US-Dollar für ein Ziel von 38 Milliarden US-Dollar eingegangen ist. Die Studie legt die wirtschaftlichen Gründe für das Schließen der Lücke dar. Die verbleibenden 27 Milliarden US-Dollar mögen auf den ersten Blick wie eine enorme Summe aussehen, sind aber im Vergleich zu den Kosten für die Fortsetzung der Pandemie eine Kleinigkeit.

Die alltägliche Idee, dass die Pandemie weder Grenzen noch Rassen- und Klassenunterschiede respektiert, wurde von Unternehmensleitern und Experten gefördert. Dieses tröstliche Konzept wurde durch die Tatsache widerlegt, dass Covid-19 den Tod und die Zerstörung von Lebensgrundlagen bei Niedriglohn-Servicemitarbeitern und insbesondere bei rassistischen Minderheiten trainiert hat, während Angestellte weitgehend sicher von zu Hause aus arbeiten konnten, und einige andere der reichsten Menschen der Welt können die Pandemie auf Yachten und Privatinseln ausreiten.

Aber im Bereich des internationalen Handels gibt es kein Versteck vor dem Coronavirus, wie die Studie zeigt. Stattdessen gibt es globale Lieferketten, die die Teile für die Industrie produzieren und die weiterhin gestört werden, solange das Virus eine Kraft bleibt.

Ein Team von Wirtschaftswissenschaftlern der Koc University, der Harvard University und der University of Maryland untersuchte Handelsdaten in 35 Branchen in 65 Ländern und untersuchte ausführlich die wirtschaftlichen Auswirkungen einer ungleichen Impfstoffverteilung.

Covid19 Impfungen >

Antworten auf Ihre Impfstofffragen

Wenn ich in den USA lebe, wann kann ich den Impfstoff bekommen?

Während die genaue Reihenfolge der Impfstoffempfänger von Staat zu Staat unterschiedlich sein kann, werden die meisten Ärzte und Bewohner von Langzeitpflegeeinrichtungen an erster Stelle stehen. Wenn Sie verstehen möchten, wie diese Entscheidung getroffen wird, hilft dieser Artikel.

Wann kann ich nach der Impfung wieder zum normalen Leben zurückkehren?

Das Leben wird erst wieder normal, wenn die Gesellschaft als Ganzes ausreichend Schutz gegen das Coronavirus erhält. Sobald die Länder einen Impfstoff zugelassen haben, können sie in den ersten Monaten höchstens einige Prozent ihrer Bürger impfen. Die nicht geimpfte Mehrheit bleibt weiterhin anfällig für Infektionen. Eine wachsende Anzahl von Coronavirus-Impfstoffen zeigt einen robusten Schutz vor Krankheit. Es ist aber auch möglich, dass Menschen das Virus verbreiten, ohne zu wissen, dass sie infiziert sind, weil sie nur leichte oder gar keine Symptome haben. Wissenschaftler wissen noch nicht, ob die Impfstoffe auch die Übertragung des Coronavirus blockieren. Selbst geimpfte Menschen müssen vorerst Masken tragen, Menschenmassen in Innenräumen meiden und so weiter. Sobald genügend Menschen geimpft sind, wird es für das Coronavirus sehr schwierig, gefährdete Personen zu finden, die infiziert werden können. Je nachdem, wie schnell wir als Gesellschaft dieses Ziel erreichen, könnte sich das Leben im Herbst 2021 einem normalen Zustand nähern.

Muss ich nach der Impfung noch eine Maske tragen?

Ja, aber nicht für immer. Die beiden Impfstoffe, die möglicherweise in diesem Monat zugelassen werden, schützen die Menschen eindeutig vor einer Krankheit mit Covid-19. Die klinischen Studien, die diese Ergebnisse lieferten, waren jedoch nicht darauf ausgelegt, festzustellen, ob geimpfte Personen das Coronavirus noch verbreiten können, ohne Symptome zu entwickeln. Das bleibt eine Möglichkeit. Wir wissen, dass Menschen, die von Natur aus mit dem Coronavirus infiziert sind, es verbreiten können, ohne Husten oder andere Symptome zu haben. Die Forscher werden diese Frage bei der Einführung der Impfstoffe intensiv untersuchen. In der Zwischenzeit müssen sich selbst geimpfte Menschen als mögliche Spreizer vorstellen.

Wird es wehtun? Was sind die Nebenwirkungen?

Der Impfstoff gegen Pfizer und BioNTech wird wie andere typische Impfstoffe als Schuss in den Arm abgegeben. Die Injektion unterscheidet sich nicht von denen, die Sie zuvor erhalten haben. Zehntausende Menschen haben die Impfstoffe bereits erhalten, und keiner von ihnen hat ernsthafte gesundheitliche Probleme gemeldet. Einige von ihnen haben jedoch kurzlebige Beschwerden verspürt, darunter Schmerzen und grippeähnliche Symptome, die normalerweise einen Tag anhalten. Es ist möglich, dass die Leute planen müssen, nach dem zweiten Schuss einen Tag frei zu nehmen oder zur Schule zu gehen. Obwohl diese Erfahrungen nicht angenehm sind, sind sie ein gutes Zeichen: Sie sind das Ergebnis der Begegnung Ihres eigenen Immunsystems mit dem Impfstoff und einer starken Reaktion, die eine dauerhafte Immunität gewährleistet.

Werden mRNA-Impfstoffe meine Gene verändern?

Nein. Die Impfstoffe von Moderna und Pfizer verwenden ein genetisches Molekül, um das Immunsystem zu stärken. Dieses als mRNA bekannte Molekül wird schließlich vom Körper zerstört. Die mRNA ist in einer öligen Blase verpackt, die mit einer Zelle verschmelzen kann, so dass das Molekül hineinrutschen kann. Die Zelle verwendet die mRNA, um Proteine ​​aus dem Coronavirus herzustellen, die das Immunsystem stimulieren können. Zu jedem Zeitpunkt kann jede unserer Zellen Hunderttausende von mRNA-Molekülen enthalten, die sie produzieren, um eigene Proteine ​​herzustellen. Sobald diese Proteine ​​hergestellt sind, zerkleinern unsere Zellen die mRNA mit speziellen Enzymen. Die mRNA-Moleküle, die unsere Zellen herstellen, können nur wenige Minuten überleben. Die mRNA in Impfstoffen ist so konstruiert, dass sie den Enzymen der Zelle etwas länger standhält, sodass die Zellen zusätzliche Virusproteine ​​bilden und eine stärkere Immunantwort auslösen können. Die mRNA kann jedoch höchstens einige Tage halten, bevor sie zerstört wird.

Wenn Menschen in Entwicklungsländern aufgrund von Sperren, die erforderlich sind, um die Ausbreitung des Virus einzudämmen, arbeitslos bleiben, müssen sie weniger Geld ausgeben, was den Umsatz für Exporteure in Nordamerika, Europa und Ostasien verringert. Multinationale Unternehmen in fortgeschrittenen Ländern werden auch Schwierigkeiten haben, die erforderlichen Teile, Komponenten und Waren zu sichern.

Im Zentrum der Geschichte steht die Tatsache, dass der größte Teil des internationalen Handels keine fertigen Waren umfasst, sondern Teile, die von einem Land in ein anderes geliefert werden, um zu Produkten gefaltet zu werden. Von den Waren im Wert von 18 Billionen US-Dollar, die im vergangenen Jahr gehandelt wurden, machten sogenannte Zwischenprodukte nach Angaben der Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung 11 Billionen US-Dollar aus.

Die Studie stellt fest, dass die anhaltende Pandemie in armen Ländern wahrscheinlich am schlimmsten für Branchen ist, die besonders von Zulieferern auf der ganzen Welt abhängig sind, darunter Automobilindustrie, Textilindustrie, Bauwesen und Einzelhandel, in denen der Umsatz um mehr als 5 Prozent sinken könnte.

Die Ergebnisse ergänzen die Grundannahme, dass die Pandemie die Weltwirtschaft ungleicher als je zuvor machen wird, um eine komplizierende Schicht. Während dies wahr erscheint, könnte eine auffällige Form der Ungleichheit – der Zugang zu Impfstoffen – universelle Probleme aufwerfen.

In einem außergewöhnlichen Beweis für die Innovationsfähigkeit der weltweit qualifiziertesten Wissenschaftler haben einige der führenden Pharmaunternehmen in einem kleinen Bruchteil der Zeit, die für möglich gehalten wurde, lebensrettende Impfstoffe hergestellt. Aber die reichsten Länder in Nordamerika und Europa haben Bestellungen für den größten Teil des Angebots abgeschlossen – genug, um das Zwei- und Dreifache ihrer Bevölkerung zu impfen – und die armen Länder haben sich bemüht, ihren Anteil zu sichern.

Viele Entwicklungsländer, von Bangladesch über Tansania bis Peru, werden wahrscheinlich bis 2024 warten müssen, bevor sie ihre Bevölkerung vollständig impfen können.

Die Initiative, arme Länder mit zusätzlichen Ressourcen zu versorgen, gewann mit dem Amtsantritt von Präsident Biden an Bedeutung. Die Trump-Administration hat nicht zur Sache beigetragen. Dr. Anthony S. Fauci, Chief Medical Officer von Herrn Biden für die Pandemie, kündigte umgehend an, dass die Vereinigten Staaten sich der Kampagne zum Austausch von Impfstoffen anschließen würden.

Im Gegensatz zu den Billionen Dollar, die Regierungen in reichen Ländern für die Rettung von Unternehmen und Arbeitnehmern ausgegeben haben, die durch den Gesundheitsnotstand und den wirtschaftlichen Abschwung geschädigt wurden, haben die Entwicklungsländer Schwierigkeiten, darauf zu reagieren.

Da Wanderarbeitnehmer aus armen Ländern während der Pandemie Arbeitsplätze verloren haben, konnten sie nicht so viel Geld nach Hause schicken, was Ländern, die sich auf diese sogenannten Überweisungen verlassen haben, wie den Philippinen, Pakistan und Bangladesch, einen schweren Schlag versetzt.

Die globale Rezession hat die Nachfrage nach Rohstoffen gedrosselt und Kupferproduzenten wie Sambia und die Demokratische Republik Kongo sowie von Öl abhängige Länder wie Angola und Nigeria dezimiert. Da die Fälle von Covid-19 stark angestiegen sind, hat dies den Tourismus gedrückt und Arbeitsplätze und Einnahmen in Thailand, Indonesien und Marokko gekostet.

Viele arme Länder sind mit Schuldenlasten in die Pandemie eingetreten, die einen Großteil ihrer Staatseinnahmen absorbierten und ihre Ausgaben für die Gesundheitsversorgung einschränkten. Private Gläubiger haben sich geweigert, an einem bescheidenen Programm zur Aussetzung der Schulden teilzunehmen, das von der Gruppe der 20 geschmiedet wurde. Die Weltbank und der Internationale Währungsfonds versprachen beide große Erleichterungen, brachten jedoch keine nennenswerten Dollars hervor.

Auch dies scheint sich zu ändern, da eine neue Führung Washington übernimmt. Die Trump-Regierung lehnte eine geplante Ausweitung der sogenannten Sonderziehungsrechte beim IWF um 500 Milliarden US-Dollar ab, einem Reservevermögen, das die Regierungen gegen harte Währungen eintauschen können. Der Aufstieg von Herrn Biden hat die Hoffnungen der Fondsmitglieder gestärkt, dass seine Verwaltung die Expansion unterstützen wird. Demokraten im Kongress – jetzt unter Kontrolle beider Kammern – haben Unterstützung für eine Maßnahme signalisiert, die das Finanzministerium zum Handeln zwingen würde.

In Hauptstädten wie Washington und Brüssel wurde die Diskussion über die Unterstützung der Entwicklungsländer jedoch moralisch gestaltet. Führer haben darüber diskutiert, wie viel sie übrig haben können, um den am wenigsten glücklichen Gemeinschaften des Planeten zu helfen, während sie sich hauptsächlich um ihre eigenen Leute kümmern.

Die Studie fordert diesen Rahmen heraus. Wenn es nicht darum geht, dass die Menschen in den Entwicklungsländern Zugang zu Impfstoffen erhalten, schaden die Staats- und Regierungschefs der reichsten Nationen ihrem eigenen Vermögen.

“Keine Wirtschaft, wie groß sie auch sein mag, wird gegen die Auswirkungen des Virus immun sein, bis die Pandemie überall ein Ende hat”, sagte John Denton, Generalsekretär der Internationalen Handelskammer. „Der Kauf von Impfstoffen für die Entwicklungsländer ist kein Akt der Großzügigkeit der reichsten Nationen der Welt. Es ist eine wesentliche Investition für die Regierungen, wenn sie ihre Binnenwirtschaft wiederbeleben wollen. “