Categories
Business

Silicon Valley’s Secure House – The New York Occasions

More than 7,500 people signed a petition urging The Times not to publish his name, including many prominent figures in the tech industry. “The petitioners gave his full name on The Times and said” would seriously damage public discourse by preventing private individuals from blogging their thoughts. “On the Internet, many in Silicon Valley believe that everyone has the right not only to say what they want, but also to say it anonymously.

In this context, I spoke to Manoel Horta Ribeiro, a computer scientist who deals with social networks at the Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne. He was concerned that Slate Star Codex, like other communities, was allowing extremist views to invade the influential tech world. “A community like this gives marginalized groups a voice,” he said. “It provides a platform for people who hold more extreme views.”

But for Kelsey Piper and many others, the main problem was the name and attachment of the man, professionally and legally known as Scott Siskind, to his influential and controversial writings as Scott Alexander. Ms. Piper, who is herself a journalist for the news site Vox, said she disagreed with everything he wrote, but she also felt that his blog was wrongly painted as an upsurge in radical views. She feared his views could not be reduced to a single newspaper story.

I assured her that my goal was to report with rigor and fairness on the blog and the rationalists. However, she felt that it might be unfair to discuss both critics and supporters. What I had to do, she said, was to somehow statistically prove which side was right.

When I asked OpenAI’s Mr. Altman if talking on sites like Slate Star Codex could lead people to toxic beliefs, he said he had “some empathy” for those concerns. But he added, “People need a forum to discuss ideas.”

In August, Mr. Siskind restored his old blog posts on the Internet. And two weeks ago he restarted his blog about Substack, a company with ties to Andreessen Horowitz and Y Combinator. He gave the blog a new title: Astral Codex Ten. He hinted that Substack paid him $ 250,000 for a year on the platform. And he stated that the company would give him the protection he needed.

In his first post, Mr. Siskind shared his full name.

Categories
Health

175 Pediatric Illness Specialists: It’s Secure to Open Elementary Colleges Now

Many of the usual school opening requirements – including vaccines for teachers or students and low rates of infection in the community – are not required to safely teach children in person, according to a consensus among pediatric infectious disease experts in a new survey.

Instead, the 175 experts – mostly pediatricians with a focus on public health – largely agreed that it is safe for schools to now be open to elementary school students for full-time and in-person tuition. This also applies in communities where Covid-19 infections are widespread, provided that basic safety measures are in place. Most important are universal masking, physical distancing, adequate ventilation and avoidance of activities in large groups.

The experts were interviewed by the New York Times last week. Most believe that the level of virus spread in a community is not a key indicator of whether schools should be open, although many districts still rely on this metric. Schools should only close if there are Covid-19 cases in the school itself, most said.

“There is no situation where schools can only be opened if they have evidence of transmission in the school,” said Dr. David Rosen, Assistant Professor of Pediatric Infectious Diseases at Washington University in St. Louis.

The risk of dropping out of school is far greater, said many experts. “The mental health crisis caused by school closings will be a worse pandemic than Covid,” said Dr. Uzma Hasan, Head of Pediatric Infectious Diseases at RWJBarnabas Health in New Jersey.

These responses are largely in line with current federal guidelines that make no mention of vaccines and reflect key scientific evidence that schools are not a primary source of child or adult spread. The Centers for Disease Control and Prevention is expected to publish new recommendations on how to run schools safely on Friday, and the Biden administration has given priority to opening schools.

However, the expert consensus in the survey contradicts the position of certain policy makers, school administrators, parent groups and teacher unions. Some in these groups have indicated that they do not want to return to school buildings next fall if it is likely that teachers can be vaccinated, although not most of the students. Some districts have put up stiff resistance to the reopening, especially in large cities where teachers have threatened to strike if they are called back to school buildings.

Some experts agreed that open schools pose a risk, especially for the adults working there, saying that many parts of the country have not yet controlled the virus enough to be opened safely.

“If we wanted schools to reopen safely, we as a society would have had to work hard to keep transmission rates low and to invest resources in schools,” said Dr. Leana Wen, Emergency Doctor and Visiting Professor of Health Policy at George Washington University.

About half of the country’s students are still studying from home, and while the majority of districts have at least some face-to-face learning and are trying to reopen this spring, many students offer just a few hours a day or a few days a week .

The mismatch between the experts ‘preferred guidelines and school opening rules in many districts reflects political considerations and union demands, but it also changes scientists’ understanding of the virus. Many school policies were developed months ago before there was mounting evidence that Covid-19 did not spread easily in schools where basic safety precautions were in place. The guidelines could change again, they warned: Almost everyone raised concerns that new coronavirus variants could disrupt schools’ plans to be open in the spring or fall.

More than two-thirds of respondents said they had school-age children, and half had children in school at least temporarily. Overall, they were more likely to support opening their own schools. About 85 percent of those in communities where schools were open all day said their district made the right call, while only a third of those in places where schools were still closed made the right choice.

Updated

Apr. 11, 2021, 3:40 p.m. ET

“Closing the school in spring 2020 was the right decision: we didn’t know much about Covid at the time and didn’t know what role children could play in the transmission,” said Dr. Mitul Kapadia, director of pediatric physical medicine at the University of California, San Francisco. “We know now, and we know schools can open safely. Fear guides decisions even against the guidelines and recommendations of the medical and public health communities. “

The point of most agreement was to require masks for everyone. All respondents said it was important and many said it was a simple solution that made the need for other conditions for opening less important.

“What works in healthcare, masks, will work in schools,” said Dr. Danielle Zerr, professor and director of pediatric infectious diseases at the University of Washington. “Children are good at wearing masks!”

Half of the panel said a full return to school with no precautions – no masks, full classrooms, and all restored activity – would require all adults and children in the community to have access to vaccinations. (Vaccines have not yet been tested in children and will most likely not be available until 2022.)

But not everyone agreed that younger children need to be vaccinated to return to pre-pandemic school life. A fifth said a full reopening could occur without precaution once adults in the community and students were vaccinated, and 12 percent said it could happen once vaccines are available to all adults in the community.

The experts also questioned another strategy used by many districts that are open or due to open this spring: part-time opening for small and permanent cohorts of students who take turns participating in class schedules to reduce class size and the To maximize the distance between people. Only a third said it was very important for schools to do this, although three quarters said students should be six feet apart for some or all of the time. Three quarters said schools should avoid crowds, such as in hallways or cafeterias.

With universal masking, “school transfers are close to zero and cohorts are not required,” said Dr. Jeanne Ann Noble, Emergency Medicine Physician and Director of Covid Response at the University of California at San Francisco.

Limiting school hours increased other risks, such as disrupting children’s social development, disrupting family routines, and increasing the likelihood of children being exposed to a larger group of people outside of school.

The experts expressed deep concern about other risks for staying home students, including depression, hunger, anxiety, isolation, and learning loss.

“Children’s learning and emotional and in some cases physical health are severely affected by early school leaving,” said Dr. Lisa Abuogi, a pediatric emergency physician at the University of Colorado, and gave her personal opinions. “I spend some of my clinical time in the emergency room and the psychological distress we see in school-related children is no longer current.”

Respondents came from membership lists of three groups: the Pediatric Infectious Diseases Society, the Decision Sciences for Child Health Collaborative, and the American Academy of Pediatrics’ sub-specialty group in Epidemiology, Public Health, and Evidence. Some individual scientists also replied. Almost all of them were doctors, and more than a quarter of them had degrees in epidemiology or public health. Most worked in academia and about a quarter in clinical settings, and most said their daily work was closely related to the pandemic.

The survey asked experts about various strategies schools use to protect students and staff. The experts said many such measures would have some value, but identified two as the most important: wearing masks and distancing themselves.

Other widely used measures – such as frequent disinfection of buildings and surfaces, temperature controls, or the use of Plexiglas partitions – were seen as less important. A quarter said routine surveillance tests of students and staff are very important for opening schools.

“Masks are key,” said Dr. Noble. “Other interventions create a false sense of security.”

Many states have tied openings to community dissemination measures in the school, such as: B. the positivity rate of tests, the rate of new infections or the rate of hospital stays. But 80 percent of the experts said school districts shouldn’t base reopening decisions on infection data across the county. You should focus on virus cases in school.

Many districts have opened or are considering opening up to younger students before older ones. Research has shown that infection and spread in adolescent children become more similar to adults. The Biden administration has designed its reopening plans for children in kindergarten through eighth grade.

Just over half of pediatric infectious disease experts said fifth grade should be the cutoff when schools are partially open. Only 17 percent said the eighth grade should be. Despite the greater risk faced by high school students, many complained about the long-term effects of a year of extreme isolation on teenagers.

Although these experts specialized in children’s physical health, many concluded that the risks to mental health, social skills, and education outweighed the risks of the virus. The future prospects of the students, said Dr. Susan Lipton, director of pediatric infectious diseases at Sinai Hospital in Baltimore, are “torpedoed without the best academics, interaction with inspiring teachers who become mentors, clubs, sports and other opportunities to shine.”

“This is a generation devastating,” she said.

Categories
World News

As Virus Variants Unfold, ‘No One Is Protected Till Everybody Is Protected’

KAPSTADT, Südafrika – Als gefährliche Variante des in Südafrika erstmals entdeckten Coronavirus erkrankt und tötet Tausende im ganzen Land. Jan Matsena ist jeden Tag aufgetaucht, um die Regale in einem Supermarkt in Kapstadt zu füllen, und hat Angst, dass auch er es fangen wird .

Ein Nachbar starb im Dezember, dann ein Mitarbeiter in diesem Monat. Jetzt wartet Herr Matsena auf einen Impfstoff, damit er nach Hause in seine Gemeinde zurückkehren und seine kleine Tochter wieder festhalten kann. Aber in Südafrika, dem Land, das bisher am härtesten von der Variante betroffen war, haben die Impfungen noch nicht begonnen.

“Das Warten auf diesen Impfstoff hat lange gedauert”, sagte Matsena, ein erstmaliger Vater, der aus Angst, sie zu entlarven, von seiner Familie getrennt gelebt hat. „Menschen sterben, Menschen verlieren Arbeitsplätze. Es ist ein Trauma. “

Während weltweit mehr als 90 Millionen Menschen geimpft wurden, erhielten laut der Weltgesundheitsorganisation nur 25 in ganz Afrika südlich der Sahara, einer Region mit etwa 1 Milliarde Menschen, Dosen außerhalb von Arzneimittelstudien.

Da jedoch neue Varianten wie die in Südafrika entdeckte in mehr Länder – einschließlich der USA – migrieren, wird immer klarer, dass die Tragödie für ärmere Länder zu einer Tragödie für jedes Land werden könnte. Je weiter sich das Virus verbreitet und je länger es dauert, Menschen zu impfen, desto größer ist die Chance, dass es weiterhin auf eine Weise mutiert, die die ganze Welt gefährdet.

Jüngste Studien legen nahe, dass mindestens vier Impfstoffe, die eine Infektion mit dem ursprünglichen Virus wirksam verhindern, gegen die in Südafrika gefundene Variante nicht so gut abschnitten. Diese Variante ist auch ansteckender – wie auch eine andere, die in Großbritannien entdeckt wurde – und macht nach Angaben von Forschern schätzungsweise 90 Prozent aller Fälle in Südafrika aus. Es ist in Dutzenden anderer Länder aufgetaucht.

Die Inokulation veranlasst das Immunsystem, Antikörper gegen das Virus zu bilden. Wenn jedoch Mutationen seine Form ändern, kann das Virus resistenter gegen diese Antikörper werden. Im schlimmsten Fall würde ein Versäumnis, die Ausbreitung des Virus weltweit zu stoppen, mehr Mutationen ermöglichen, die die Wirksamkeit bestehender Impfstoffe beeinträchtigen und sogar geimpfte Populationen anfällig machen könnten.

“Diese Idee, dass niemand sicher ist, bis alle sicher sind, ist nicht nur ein Sprichwort, es ist wirklich wahr”, sagte Andrea Taylor, die stellvertretende Direktorin des Duke Global Health Innovation Center.

Selbst in den optimistischsten Szenarien, sagte Frau Taylor, werde es bei dem gegenwärtigen Produktionstempo bis 2023 nicht genügend Impfstoffe für eine echte weltweite Abdeckung geben. Die aktuellen Rollout-Pläne in ganz Afrika werden voraussichtlich nur 20 bis 35 Prozent der Bevölkerung impfen dieses Jahr, wenn alles gut geht.

Und während einige wohlhabende Länder genug Impfstoffe erhalten haben, um ihre Bevölkerung mehrmals zu versorgen, hat Südafrika nur 22,5 Millionen Dosen für seine 60 Millionen Menschen gesichert, und viele Nationen bleiben weiter zurück.

Diese Ungleichheit ist das Kernstück dessen, was Tedros Adhanom Ghebreyesus, der Leiter der Weltgesundheitsorganisation, sagt, dass es bald zu einem „katastrophalen moralischen Versagen“ kommen könnte, da reiche Nationen sich beeilen, Impfstoffvorräte aufzukaufen, während arme und einkommensschwache Nationen Schwierigkeiten haben Vorräte finden.

Die ersten Millionen Dosen Südafrikas, die von AstraZeneca hergestellt wurden, sollen am Montag dort eintreffen, und die Beamten sagen, dass es bis zu zwei Wochen dauern wird, bis die Schüsse abgegeben werden. Der mit der Universität Oxford entwickelte Impfstoff von AstraZeneca ist derzeit die weltweit günstigste Option, die mit Ländern mit niedrigem und mittlerem Einkommen als Ziel entwickelt wurde. Das Unternehmen hat keine Informationen über seine Wirksamkeit gegenüber der Variante veröffentlicht, wird dies jedoch voraussichtlich bald tun.

Weitere 9 Millionen Dosen sind bei Johnson & Johnson bestellt, dessen Schuss noch keine behördliche Genehmigung hat. Am Freitag gab das Unternehmen bekannt, dass die Wirksamkeit seines Impfstoffs von 72 Prozent in Studien in den USA auf 57 Prozent in Studien in Südafrika gesunken ist.

Es gibt einige ermutigende Anzeichen. Eine wachsende Anzahl vorläufiger Beweise – hauptsächlich aus der blitzschnellen Einführung in Israel – deutet darauf hin, dass Impfstoffe nicht nur in Studien, sondern auch in der realen Welt eine gute Leistung erbringen und neue Infektionen auslösen.

Es bleibt jedoch abzuwarten, wie gut sie dazu beitragen, die bereits im Umlauf befindlichen Varianten einzudämmen. Wissenschaftler hoffen, dass bei Bedarf Impfstoffe modifiziert und Auffrischungsimpfungen entwickelt werden können, um neue Varianten anzugehen, aber das braucht Zeit. Und für eine Welt, die darum kämpft, sich zu verbessern, ist Zeit von entscheidender Bedeutung.

Dr. Tulio de Oliveira, Professor und Genetiker an der Nelson Mandela School of Medicine in Durban, der zur Entdeckung der ursprünglich in Südafrika gefundenen Variante beigetragen hatte, sagte, dass ihre Entstehung als Weckruf dienen sollte.

“Eines der Dinge, die diese Variante für die ganze Welt hervorheben sollte, ist die Notwendigkeit, die Übertragung zu kontrollieren – nicht nur in ihrem eigenen Land, sondern auf der ganzen Welt”, sagte er.

Und während die Nationen sich beeilt haben, ihre Grenzen zu versiegeln, verbreiten sich die Varianten bereits in Dutzenden von Ländern – so wie sich das Virus im letzten Winter den nationalen Grenzen entzogen hat. Brasilien zum Beispiel scheint mindestens zwei besorgniserregende Varianten inkubiert zu haben, die bereits ihre Grenzen überschritten hatten, bevor viele Länder begannen, den Flugverkehr von dort aus zu unterbrechen.

Die Last der Lieferung von Impfstoffen an Länder mit niedrigem und mittlerem Einkommen hängt stark von einer gemeinnützigen Gruppe, Covax, ab, die von einer Koalition internationaler Organisationen gebildet wird.

Obwohl sich mehr als 190 Länder verpflichtet haben, Impfstoffe über Covax zu erhalten, schließen viele von ihnen auch Verträge direkt mit Pharmaunternehmen ab oder gehören multinationalen Gruppen an, die dies tun. Dies droht die Preise zu erhöhen und die Abgabe von Dosen über Covax zu verzögern.

Covax hat angekündigt, für 2021 2,1 Milliarden Dosen gesichert zu haben, aber es ist unklar, wie viele davon tatsächlich im Jahr 2021 geliefert werden.

Die Hoffnung ist, dass die Einführung in ärmere Länder in den nächsten ein oder zwei Monaten ernsthaft beginnen kann.

“Covax ist notwendig, aber nicht ausreichend”, sagte Frau Taylor. „Es ist der einzige Mechanismus, den wir für globales Eigenkapital haben. Wir brauchen es und wir brauchen es, um erfolgreich zu sein. Aber selbst wenn sie erfolgreich sind, bringt es die Länder nicht in die Nähe der Herdenimmunität. “

Orin Levine, Direktor für globale Lieferprogramme bei der Bill and Melinda Gates Foundation, sagte: “Die nackten Tatsachen sind, dass bis Ende dieses Jahres wahrscheinlich 75 Prozent der Bevölkerung in Ländern mit hohem Einkommen geimpft werden”, verglichen mit 25 Prozent in Ländern mit niedrigem Einkommen.

Covid19 Impfungen >

Antworten auf Ihre Impfstofffragen

Bin ich in meinem Bundesstaat für den Covid-Impfstoff berechtigt?

Derzeit können mehr als 150 Millionen Menschen – fast die Hälfte der Bevölkerung – geimpft werden. Aber jeder Staat trifft die endgültige Entscheidung darüber, wer zuerst geht. Die 21 Millionen Beschäftigten im Gesundheitswesen des Landes und drei Millionen Einwohner von Langzeitpflegeeinrichtungen waren die ersten, die sich qualifizierten. Mitte Januar forderten Bundesbeamte alle Bundesstaaten auf, die Berechtigung für alle über 65-Jährigen und für Erwachsene jeden Alters mit Erkrankungen zu öffnen, bei denen ein hohes Risiko besteht, dass sie schwer krank werden oder an Covid-19 sterben. Erwachsene in der Allgemeinbevölkerung stehen am Ende der Reihe. Wenn Gesundheitsbehörden von Bund und Ländern Engpässe bei der Verteilung von Impfstoffen beseitigen können, sind alle ab 16 Jahren bereits im Frühjahr oder Frühsommer förderfähig. Der Impfstoff wurde bei Kindern nicht zugelassen, obwohl derzeit Studien durchgeführt werden. Es kann Monate dauern, bis ein Impfstoff für Personen unter 16 Jahren verfügbar ist. Aktuelle Informationen zu den Impfrichtlinien in Ihrer Region finden Sie auf Ihrer staatlichen Gesundheitswebsite

Ist der Impfstoff frei?

Sie sollten nichts aus eigener Tasche bezahlen müssen, um den Impfstoff zu erhalten, obwohl Sie nach Versicherungsinformationen gefragt werden. Wenn Sie nicht versichert sind, sollten Sie den Impfstoff trotzdem kostenlos erhalten. Der Kongress hat in diesem Frühjahr ein Gesetz verabschiedet, das es Versicherern verbietet, eine Kostenteilung wie eine Zuzahlung oder einen Selbstbehalt anzuwenden. Es bestand aus zusätzlichen Schutzmaßnahmen, die es Apotheken, Ärzten und Krankenhäusern untersagten, Patienten, einschließlich nicht versicherter Patienten, in Rechnung zu stellen. Trotzdem befürchten Gesundheitsexperten, dass Patienten in Schlupflöcher geraten, die sie für Überraschungsrechnungen anfällig machen. Dies kann bei Personen der Fall sein, denen zusammen mit ihrem Impfstoff eine Arztbesuchsgebühr berechnet wird, oder bei Amerikanern, die bestimmte Arten der Krankenversicherung haben, die nicht unter die neuen Vorschriften fallen. Wenn Sie Ihren Impfstoff von einer Arztpraxis oder einer Notfallklinik erhalten, sprechen Sie mit ihnen über mögliche versteckte Kosten. Um sicherzugehen, dass Sie keine Überraschungsrechnung erhalten, ist es am besten, wenn Sie Ihren Impfstoff an einer Impfstelle des Gesundheitsministeriums oder in einer örtlichen Apotheke erhalten, sobald die Aufnahmen breiter verfügbar sind.

Kann ich wählen, welchen Impfstoff ich bekomme?Wie lange hält der Impfstoff? Brauche ich nächstes Jahr noch einen?

Das ist zu bestimmen. Es ist möglich, dass Covid-19-Impfungen genau wie die Grippeimpfung zu einem jährlichen Ereignis werden. Oder es kann sein, dass der Nutzen des Impfstoffs länger als ein Jahr anhält. Wir müssen abwarten, wie dauerhaft der Schutz vor den Impfstoffen ist. Um dies festzustellen, werden Forscher geimpfte Menschen aufspüren, um nach „Durchbruchsfällen“ zu suchen – jenen Menschen, die trotz Impfung an Covid-19 erkranken. Dies ist ein Zeichen für eine Schwächung des Schutzes und gibt Forschern Hinweise darauf, wie lange der Impfstoff hält. Sie werden auch die Spiegel von Antikörpern und T-Zellen im Blut geimpfter Personen überwachen, um festzustellen, ob und wann ein Auffrischungsschuss erforderlich sein könnte. Es ist denkbar, dass Menschen alle paar Monate, einmal im Jahr oder nur alle paar Jahre Booster benötigen. Es geht nur darum, auf die Daten zu warten.

Benötigt mein Arbeitgeber Impfungen?Wo kann ich mehr erfahren?

Für afrikanische Nationen ist das langsame Tempo des Rollouts erschreckend vertraut.

Als eine andere Geißel – HIV / AIDS – jedes Jahr Millionen von Menschen tötete, hatte Afrika die meisten Infektionen und Todesfälle. Dennoch dauerte es mindestens sechs Jahre, bis die in reichen Ländern verfügbare lebensrettende Behandlung den Afrikanern zur Verfügung gestellt wurde.

AIDS hat in einem Jahrzehnt 12 Millionen Menschen in Afrika getötet, obwohl die Sterblichkeit in den USA laut Analysen der Africa Centers for Disease Control and Prevention drastisch gesunken ist. Streitigkeiten über internationale Eigentumsrechte verzögerten die Produktion von mehr antiretroviralen Medikamenten oder kostengünstigen Generika.

Jetzt haben sich Indien und Südafrika zusammengetan, um sich bei der Welthandelsorganisation dafür einzusetzen, dass Pharmaunternehmen ihr geistiges Eigentum an Coronavirus-Impfstoffen teilen müssen, wie dies letztendlich bei der HIV / AIDS-Behandlung der Fall war.

“Was Sie jetzt brauchen, ist die explizite Zusammenarbeit jeder einzelnen Regierung und jedes einzelnen Pharmaunternehmens, die sagt, dass wir uns in einer Pandemie befinden und auf dem Weg zur Katastrophe sind”, sagte Fatima Hassan, eine südafrikanische Menschenrechtsanwältin, die für HIV kämpfte / AIDS-Medikamente und hat jetzt auf Covid-19-Impfstoffe umgestellt. “Wir müssen die Technologie teilen und Milliarden ausgeben, um Billionen zu sparen.”

Solomon Zewdu, stellvertretender Direktor für Gesundheit in Afrika bei der Gates Foundation, sagte, dass Karten und Diagramme, die die weltweiten Impfraten zeigen – wobei Afrika fast völlig abwesend ist – die öffentliche Wut schüren und einige Führungskräfte dazu veranlassen, neben Covax nach zusätzlichen Impfstoffquellen zu suchen.

Laut Nicaise Ndembi, leitende wissenschaftliche Beraterin der afrikanischen Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten, kündigte die Afrikanische Union in diesem Monat den Kauf von 300 Millionen Impfstoffen an, die über die African Medical Supplies Platform der regionalen Behörde verteilt werden sollen.

In Ländern wie Mosambik, Simbabwe und Sambia, in denen angenommen wurde, dass die in Südafrika gefundene Variante zu einem Anstieg der Infektionen führt, haben die Behörden keine klaren Antworten darauf, wann Impfstoffe eintreffen werden.

Südafrika hat unterdessen in seiner Pandemie-Reaktion relativ selbstbewusst reagiert und Schritte unternommen, die innerhalb des Landes zu Kontroversen geführt haben. Präsident Cyril Ramaphosa hat eine Ausgangssperre von 21.00 bis 05.00 Uhr wieder eingeführt, die Teilnahme an Beerdigungen und religiösen Versammlungen eingeschränkt, den Verkauf von Alkohol verboten und Masken in allen öffentlichen Räumen vorgeschrieben. Das Fehlen einer Maske kann zu einer Geldstrafe oder sechs Monaten Gefängnis führen.

Wenn die Impfungen voraussichtlich Mitte Februar beginnen, stehen die Beschäftigten im Gesundheitswesen an erster Stelle, gefolgt von denjenigen, die als am stärksten von schwerer Krankheit bedroht gelten.

Für Herrn Matsena, den Supermarktmitarbeiter, der 31 Jahre alt und gesund ist, könnte es eine lange Wartezeit sein.

“Es wäre besser, wenn es früher ankommen würde, denn jetzt haben die Menschen Angst vor dieser Pandemie”, sagte er. “Es ist schlimmer, viel schlimmer.”

Categories
Health

Learn how to Have A Secure Tremendous Bowl Sunday

Now ignore the left row and the top column and fill in the remaining 100 fields with the names (or initials) of the party attendees. There are several ways to assign and swap squares. However, we recommend keeping this simple by randomly assigning an equal number of squares to each participant. Remember, you can zoom in on the people watching the game.

Now go back to the squares you left blank in the top column and left row. Randomly write a number from zero to nine in each square, using each number only once, and leaving the top left square blank. Now each square has a corresponding number for Tampa Bay and Kansas City. (You can use the order in the template, but participants may intentionally choose certain numbers like 7 and 4. It’s fairer to do this step after players have been assigned the assigned spaces.)

The game starts when the game starts. At the end of the first quarter, first half, third quarter, and the entire game, use the last digit to check which square corresponds to the current score. For example, if the buccaneers are active between 14 and 7 after the first quarter, look for the box where the corresponding row is 4 for the buccaneers and the corresponding column is 7 for the chiefs. The person whose name or initials are in this field wins this round.

Repeat the process at the end of each quarter so that there are four winners at the end of the game. Prizes after each quarter include a hug, choosing a dessert or the next movie for the movie night, completing someone else’s daily chores, or whatever makes the game competitive. Children could help choose the categories.

Create a Super Bowl bingo board with terms or landmarks waiting for you on the big day. But instead of making one bingo board, create three for each part of the day.

First, focus on the soccer field. What do you expect when the buccaneers go up against the chiefs? Entries can be as simple as “a touchdown dance” or as specific as “a Tom Brady interception”.

Here are a few suggestions that span the spectrum: a sacked quarterback, a flag on a game, a 30 yards touchdown pass, a fumble, a coach yelling at a referee, a game review, or one Attitude of the player crowd goes wild after an unexpected game.

Categories
Politics

We’ve Reached ‘Secure Harbor’ – The New York Occasions

  • With a flick of the wrist the Supreme Court reduce a Republican attempt to reverse the loss of President Trump in Pennsylvania. In a one-sentence ruling yesterday, the court declined to hear a challenge to the use of postal ballot papers in Pennsylvania without public opposition from the judges.

  • It was a clear rejection of Trump’s attempts to contest the election by a court that includes three judges he appointed and which he had hoped for after the election.

  • The country yesterday hit what electoral officials call the “safe harbor,” which is widely viewed as the date by which all state-level electoral challenges, such as recounts and audits, must be completed. State courts will likely commence a new lawsuit against the election after this period. Whether he openly admits it or not, Trump’s attempt to overturn the election seems nearing the inevitable end.

  • The White House submerged again Stimulus negotiations with Congressional Democrats yesterday with a $ 916 billion proposal that Treasury Secretary Steven Mnuchin shared with House Speaker Nancy Pelosi and Senate Majority Leader Mitch McConnell. The deal would include one-time cash payments to Americans and aid to state, local, and tribal governments.

  • The proposal also includes a provision that gives employers who have employed workers during the pandemic full immunity. This is an important Republican request, but Democratic leaders have said they are unwilling to cross that line.

  • McConnell announced early yesterday that if the Democrats gave up seeking billions of dollars for state and local governments, he would be dropping his demand for full liability coverage. But democratic leaders were quick to reject the idea.

  • Now that it’s in a lame duck sessionCongress seems unusually busy. The House yesterday passed a military spending bill that includes the removal of Confederate names from American military bases, which President Trump has vetoed.

  • This creates the potential for the first veto suspension of Trump’s presidency. The law was passed with a veto-proof bipartisan majority of 335 to 78 and is now going to the Senate, where overwhelming support is expected.

  • Congress has passed a successful law on military spending for the past 60 years. But the president remains against it. “I hope the Republicans of the House will vote against the very weak National Defense Authorization Act (NDAA) that I will VETO,” Trump wrote on Twitter.

  • Joe Biden will elect Marcia Fudge to represent herThe Ohio Democrat is slated to serve as secretary for housing and urban development, bringing Tom Vilsack back to his old job as secretary of agriculture, according to people familiar with the president’s transition process.

  • Meanwhile, retired General Lloyd Austin, whom Biden wants to appoint as Secretary of Defense, encounters bipartisan opposition over concerns about choosing another former commander to run the Pentagon. The recent trend has defied the longstanding tradition of civilian control over the military.

  • Austin, who would become the country’s first black Secretary of Defense, would face a waiver from Congress because he left the service less than seven years ago. Congress granted Jim Mattis a waiver four years ago to serve as Trump’s first secretary of defense.

  • Adding to concerns about Austin, however, are its ties to Raytheon, a defense company that makes billions of dollars selling weapons and military equipment to the US and other countries, creates what critics have termed a conflict of interest.

  • Biden officially introduced the core team of health officials This will guide his response to the Wilmington, Delaware pandemic to announce an ambitious plan to “get at least 100 million Covid vaccine shots into the arms of the American people” in his first 100 days as president.

  • The promise poses at least some risk to Biden, as fulfilling the promise does not require any problems in making or distributing the vaccine and the willingness of Americans to be vaccinated.

  • As he spoke, Biden was flanked by members of his team, some of whom joined by video. These included Dr. Anthony Fauci, who will serve as Biden’s premier medical advisor while continuing to serve as the country’s foremost infectious disease expert, and Dr. Rochelle Walensky, who will be director of the Centers for Disease Control and Prevention.

  • Both made speeches, as did Xavier Becerra, Biden’s candidate for the Ministry of Health and Human Services, and Dr. Marcella Nunez-Smith from Yale University Medical School, who will lead a new Covid-19 Equity Task Force. The virus’s impact has been disproportionately focused on color communities, and Nunez-Smith spoke of “centering equity in our response to this pandemic rather than a secondary concern, not a checkbox, but a shared value.”

  • Britain became the first yesterday Land to begin administering the Pfizer BioNTech coronavirus vaccine to civilians, the start of a mass vaccination campaign unlike anything seen in recent times. (And trust the UK was very British indeed: the second person to receive the vaccine was none other than William Shakespeare, 81), a Warwickshire man who had been hospitalized for several weeks after having had a stroke was.)

  • The FDA is expected to approve the vaccine this week, and Trump celebrated the milestone at a “vaccine summit” near the White House. He spoke to a fully occupied, mostly masked crowd of industry representatives and members of his administration and declared the development of the vaccine a “monumental national achievement”.

  • When asked why he hadn’t invited Biden’s transition team to the summit, Trump reiterated his baseless claims that the election had been stolen and said he was still expecting another term.

  • Categories
    Health

    Oxford-AstraZeneca vaccine is protected and efficient, researchers

    In this September 9, 2020 image, a vaccine marked with a test tube can be seen in front of the AstraZeneca logo.

    Given Ruvic | Reuters

    LONDON – Developed by UK pharmaceutical company AstraZeneca in partnership with Oxford University, the coronavirus vaccine is the first whose late-stage study results have been independently reviewed and published in a medical journal.

    The interim results from the Phase 3 studies with the Oxford-AstraZeneca vaccine were published in the Lancet on Tuesday. Peer review means that articles or studies are reviewed by other experts in the field before they are published and serve as an additional quality control measure on the results.

    The study replicated the vaccine study results published a few weeks ago, which showed an average of 70% effectiveness in protecting against the coronavirus.

    The two dosage regimens used were also repeated, with the two full doses showing 62% effectiveness and 90% effectiveness shown with the half-full dosage regimen.

    This is breaking news. Please try again later.