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Business

The enterprise case for sustainable investing is rising

Nestle continues to grow despite billions of dollars spent improving the company’s environmental footprint, CEO Mark Schneider told CNBC on Thursday.

“Today’s consumer demands sustainability even more than before. They want to know that we treat the planet well, they want to know that we take care of the next generation,” he said in an interview with Jim Cramer about “Mad Money” . “

“I think there is a good business case emerging, and that is exactly what we are pursuing,” said Schneider, whose interview landed on Earth Day.

As stated in its sustainability strategy, Nestle plans to reduce emissions in its business and supply chains and reduce its carbon footprint by 2050.

In the short term, the Switzerland-based food and beverage manufacturer, whose portfolio includes Gerber, KitKat and Nespresso, announced that it would end its dependency on deforestation by next year and switch operations entirely to renewable electricity by 2025 in 187 countries.

Meanwhile, according to its website, Nestle is committed to regenerative agriculture and is committed to planting 20 million trees each year for this decade. KitKat also promised on Thursday that the chocolate brand will achieve carbon neutrality by 2025: a balance between the emission and absorption of carbon in the atmosphere.

“The younger, better educated and the richer the consumers are, the more interested they are in environmentally friendly products and practices,” said Schneider. “Digital these days means your supply chain is completely transparent so that people understand what you are doing for the planet and reward the companies that are leading this trend.”

The comments come after the consumer goods company reported first quarter results that far exceeded Wall Street expectations. Switzerland-based Nestle posted organic growth of 7.7% year-on-year, more than double the expected growth rate of 3.3%.

Compared to pre-pandemic sales, Nestle’s total sales for the first three months were nearly $ 23 billion in the first three months, up 5% on 2019.

Nestle’s shares rose 2.38% on Thursday to end the session at $ 119.71.

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Health

Rising From the Pandemic With Pimples, Facial Hair and Physique Odor

Some children will be bigger, some will be more developed, some boys will have changing voices while others will not. “This is all a normal part of puberty, but it might appear a little more suddenly,” said Dr. Josefson.

Updated

April 19, 2021, 5:23 p.m. ET

Families should talk to children about how these changes are normal, how every body changes, but not in harmony. Dr. Coble suggested, “Start with the basics, how do you eat, how do you sleep?”

If your children have been truly isolated, remember to help them recover – perhaps by encouraging them to spend socially distant time outside with a good friend. Pandemic or no pandemic, children and families need reliable information about puberty. Dr. Adiaha Spinks-Franklin, Developmental Behavioral Pediatrician at Texas Children’s Hospital and Associate Professor at Baylor College of Medicine, sends families to Amaze.org with videos for children and the Healthy Bodies Toolkit website developed by Vanderbilt University.

Even in times without a pandemic, life is often more difficult for early developers, who remain emotionally and intellectually the same age as their peers, but who may look significantly older. Dr. Carol Ford, professor of pediatrics and director of adolescent medicine at Philadelphia Children’s Hospital, said the children who develop early need more and more support, and that may be especially true now when the changes could be more pronounced after a year interval away. Parents need to be ready to have concrete and detailed discussions on topics such as personal hygiene (yes, your sweat smells different) and the developments ahead (menstruation, wet dreams).

Some adolescent specialists have raised questions about whether the emotional intensity of the lockdown and the pandemic year might actually have contributed to early puberty. Dr. Spinks-Franklin said, “I had some of my girls who started their periods during the pandemic.” She wondered if stress had anything to do with it or if it was just a regular development.

A preliminary analysis from Italy published in March found that referrals for early puberty among girls increased significantly in the first six months of the pandemic compared to the same half of 2019. From March to September 2020, 246 children, almost all girls, were referred to the Bambino Gesù children’s hospital in Rome to investigate suspected precocious puberty, compared with 118 in the same months of 2019. The authors asked questions about possible links with Use stress, higher caloric intake, and increased screening to be addressed with further research.

If you think your child may be developing prematurely, make an appointment for a personal exam and ask the pediatrician to discuss issues related to puberty and body image. After the 10-year-old’s mother raised the issue, Dr. McFadden with her patient and reiterated the message that the changes in the body during puberty are normal and healthy. She talked to the mother about talking to the child’s teachers. “So there will be a group of people looking for her when she comes back to personal school.” And she and the mother discussed the risks that can be associated with early development in girls who may be older than them or to whom they may be victims.

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Business

Superior Cancers Are Rising, Medical doctors Warn, Citing Pandemic Drop in Screenings

Yvette Lowery usually gets her annual mammogram in March. But last year when the pandemic took hold and medical facilities closed, the center she goes to canceled her appointment. Nobody could tell her when to set a new appointment.

“They just said keep calling back, keep calling back,” said Ms. Lowery, 59, who lives in Rock Hill, SC

Ms. Lowery felt a lump under her arm in August but was not able to make an appointment until October.

Eventually she was diagnosed with stage 2 breast cancer, started chemotherapy in November, and had a double mastectomy that month.

“I’ve seen a lot of patients at an advanced stage,” said Dr. Kashyap B. Patel, one of Ms. Lowery’s physicians and executive director of Carolina Blood and Cancer Care Associates. If her cancer had been discovered last May or June, it would likely have been caught before it spread, said Dr. Patel.

According to experts, months of bans and waves of Covid cases closed clinics and testing laboratories or cut working hours in other locations over the past year, leading to a sharp decline in the number of screenings, including breast and colon cancers.

Numerous studies have shown that the number of patients screened or diagnosed decreased in the first few months of the pandemic. By mid-June, the rate of screenings for breast, colon and cervical cancer was still 29 to 36 percent below their prepandemic levels, according to a data analysis by the Epic Health Research Network. According to network data, hundreds of thousands fewer screenings were done in the past year than in 2019.

“We still haven’t caught up,” said Dr. Chris Mast, vice president of clinical informatics at Epic, who develops electronic health records for hospitals and clinics.

Another analysis of the Medicare data found that cancer screenings declined as Covid cases rose over certain periods in 2020. Analysis, conducted by Avalere Health, a consulting firm for the Community Oncology Alliance, which represents independent cancer specialists, found test scores in November were about 25 percent lower than in 2019. The number of biopsies used to diagnose used by cancer decreased by about a third.

While it is too early to fully appreciate the full impact of the delays in screenings, many cancer specialists are concerned about the emergence of patients with more severe disease.

“In practice, there is no question that we see patients with advanced breast cancer and colon cancer,” said Dr. Lucio N. Gordan, President of the Florida Cancer Specialists & Research Institute, one of the largest independent oncology groups in the country. He is working on a study to see if these lack of screenings have resulted in more patients with later-stage cancer overall.

And although the number of mammograms and colonoscopies has risen again in recent months, many people with cancer go undetected, doctors report.

Some patients, like Ms. Lowery, were unable to make an appointment after the clinics reopened due to pent-up demand. Others skipped regular tests or ignored worrying symptoms because they were afraid of getting infected or because they couldn’t afford a test after losing their job.

Updated

March 17, 2021, 8:59 p.m. ET

“The fear of Covid was more tangible than the fear of missing a screen that detected cancer,” said Dr. Patrick I. Borgen, the chairman of surgery at Maimonides Medical Center in Brooklyn, who also directs the breast center. His hospital treated so many coronavirus patients early on that “we are now called a Covid hospital,” he said, and healthy people stayed away to avoid contagion.

Even patients at high risk due to their genetic makeup or because they had cancer before have missed critical screenings. Dr. Ritu Salani, director of gynecological oncology at UCLA Health Jonsson Comprehensive Cancer Center, said a woman at risk for colon cancer had a negative test in 2019 but did not go to her usual screening last year because of the pandemic.

When she went to see her doctor, she had advanced cancer. “It’s just a devastating story,” said Dr. Salani. “Screening tests are really designed for when patients are not feeling bad.”

Ryan Bellamy was in no hurry to postpone an aborted colonoscopy last spring, despite the presence of blood in his stool prompting him to check for symptoms. “I really didn’t want to go to the hospital,” said Mr Bellamy. He decided he was unlikely to have cancer. “They’re not following me, so I’m okay with Googling,” he told himself.

Mr Bellamy, a Palm Coast, Florida resident, said that after his symptoms worsened, his wife insisted that he go for a test in December and have a colonoscopy in late January. With a new diagnosis of stage 3 rectal cancer, 38-year-old Bellamy is undergoing radiation and chemotherapy.

Colon screening stayed significantly lower in 2020, declining about 15 percent from 2019, according to data from the Epic network, although overall screening was down 6 percent. The analysis looked at screenings for more than 600 hospitals in 41 states.

Lung cancer patients have also been delayed in seeking appropriate treatment, said Dr. Michael J. Liptay, chairman of cardiovascular and thoracic surgery at Rush University Medical Center in Chicago. One patient had an imaging that showed a spot in their lungs and they should follow up just like the pandemic. “Additional workup and maintenance has been postponed,” said Dr. Liptay. By the time the patient was fully examined, the cancer had grown in size. “It wasn’t good waiting 10 months,” said Dr. Liptay, although he wasn’t sure if previous treatment would have changed the patient’s prognosis.

Just as previous economic recessions resulted in people foregoing medical care, the economic downturn during the pandemic also prevented many people from seeking help or treatment.

“We know there is cancer,” said Dr. Barbara L. McAneny, the executive director of New Mexico Oncology Hematology Consultants. Many of their patients stay away, even if they are insured, because they cannot afford the deductibles or co-payments. “We see this, especially with our poorer people who are marginalized anyway and live from paycheck to paycheck,” she said.

Some patients ignored their symptoms for as long as they could. Last March, Sandy Prieto, a school librarian who lived in Fowler, California, had a stomach ache. But she refused to go to the doctor because she didn’t want Covid. After a telemedicine visit to her family doctor, she tried over-the-counter medication, which did not help with pain and nausea. She continued to refuse.

“It got to a point where we had no choice,” said her husband Eric, who had repeatedly urged her to see a doctor. Jaundice and severe discomfort, she went to the emergency room in late May and was diagnosed with stage 4 pancreatic cancer. She died in September.

“If it hadn’t been for Covid and we’d taken her somewhere sooner, she would still be with us today,” said her sister Carolann Meme, who had tried to convince Ms. Prieto to go to an academic medical center where she could go a clinical trial may be advisable.

When patients like Ms. Prieto are treated virtually instead of being seen in person, doctors can easily overlook important symptoms or recommend medication instead of telling them to come in, said Dr. Ravi D. Rao, the oncologist who treated Ms. Prieto. Patients could downplay how sick they feel or fail to mention the pain in their hip, he said.

“In my opinion, telemedicine and cancer don’t travel together,” said Dr. Rao. He also used telemedicine during the pandemic but said he had worked to keep his offices open.

Other doctors defended the use of virtual visits as a critical tool when office visits were too dangerous for most patients and staff. “We were grateful for robust telemedicine when people just couldn’t come to the center,” said Dr. Borrowing from Maimonides. However, he acknowledged that patients were often reluctant to discuss their symptoms during a telemedicine session, especially a mother whose young children could hear what they were saying. “It’s not private,” he remarked.

Some health networks say they have taken aggressive steps to counter the effects of the pandemic. Kaiser Permanente, the major California managed care company, saw a decline in breast cancer screenings and diagnoses on their first home order last year in the north of the state. “Doctors immediately teamed up” to get in touch with patients, said Dr. Tatjana Kolevska, Medical Director of the Kaiser Permanente National Cancer Excellence Program.

Kaiser also relies on its electronic health records to make appointments for women who are overdue for their mammograms, when they want to book an appointment with their GP, or even get a prescription for new glasses.

While Dr. Kolevska says waiting to see data for the entire system, she was encouraged by the number of patients in her practice who are now up to date with their mammograms.

“All of these things helped tremendously,” she said.

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Health

Rising Coronavirus Variants Might Pose Challenges to Vaccines

Der stetige Drumbeat von Berichten über neue Varianten des Coronavirus – zuerst in Großbritannien, dann in Südafrika, Brasilien und den Vereinigten Staaten – hat eine neue Sorge aufgeworfen: Werden Impfstoffe vor diesen veränderten Versionen des Virus schützen?

Die Antwort lautet bisher Ja, sagten mehrere Experten in Interviews. Zwei kleine neue Studien, die am Dienstagabend online gestellt wurden, deuten jedoch darauf hin, dass einige Varianten das Immunsystem unerwartet herausfordern können, selbst bei denen, die geimpft wurden – eine Entwicklung, mit der die meisten Wissenschaftler seit Monaten oder Jahren nicht gerechnet hatten.

Die Ergebnisse stammen aus Laborexperimenten mit Blutproben von Patientengruppen und nicht aus Beobachtungen der Ausbreitung des Virus in der realen Welt. Die Studien wurden noch nicht von Experten begutachtet.

Experten, die die Papiere überprüften, waren sich jedoch einig, dass die Ergebnisse zwei störende Möglichkeiten aufwerfen. Menschen, die leichte Infektionen mit dem Coronavirus überlebt haben, sind möglicherweise immer noch anfällig für Infektionen mit einer neuen Variante. und besorgniserregender ist, dass die Impfstoffe gegen die Varianten möglicherweise weniger wirksam sind.

Bestehende Impfstoffe verhindern weiterhin schwere Krankheiten, und die Menschen sollten sie weiterhin erhalten, sagte Dr. Michel Nussenzweig, Immunologe an der Rockefeller University in New York, der eine der Studien leitete: „Wenn es Ihr Ziel ist, Menschen aus dem Krankenhaus herauszuhalten, dann wird das gut funktionieren. “

Aber die Impfstoffe dürfen nicht verhindern, dass Menschen leicht oder asymptomatisch mit den Varianten infiziert werden, sagte er. “Sie wissen möglicherweise nicht einmal, dass sie infiziert waren”, fügte Dr. Nussenzweig hinzu. Wenn der Infizierte das Virus weiterhin auf andere übertragen kann, die nicht immunisiert sind, fordert er weiterhin Leben.

Die Impfstoffe stimulieren den Körper, um Antikörper gegen das Coronavirus zu produzieren. Wissenschaftler hatten erwartet, dass das Virus im Laufe der Zeit Mutationen erhalten könnte, die es ihm ermöglichen, diesen Antikörpern auszuweichen – sogenannte Fluchtmutationen. Einige Studien hatten sogar vorhergesagt, welche Mutationen für das Virus am vorteilhaftesten wären.

Die Wissenschaftler hatten jedoch gehofft, dass die neuen Impfstoffe jahrelang wirksam bleiben würden, da das Coronavirus nur langsam neue Abwehrkräfte gegen sie entwickeln würde. Jetzt befürchten einige Forscher, dass die unkontrollierte Ausbreitung dem Virus nahezu uneingeschränkte Möglichkeiten gegeben hat, sich neu zu erfinden, und möglicherweise das Auftreten von Fluchtmutationen beschleunigt hat.

Die am Dienstagabend veröffentlichten Studien zeigen, dass die in Südafrika identifizierte Variante weniger anfällig für Antikörper ist, die durch natürliche Infektionen und durch Impfstoffe von Pfizer-BioNTech und Moderna erzeugt werden.

Weder die südafrikanische Variante noch ein ähnliches mutiertes Virus in Brasilien wurden in den USA bisher nachgewiesen. (Die ansteckendere Variante, die in Großbritannien aufgetaucht ist, enthält diese Mutationen nicht und scheint anfällig für Impfstoffe zu sein.)

Die Befürchtungen, dass die Impfstoffe gegen neue Varianten machtlos sein könnten, verstärkten sich auf einer wissenschaftlichen Konferenz, die am Samstag online stattfand, als südafrikanische Wissenschaftler berichteten, dass in Labortests Serumproben von 21 einer Gruppe von 44 Covid-19-Überlebenden die darin zirkulierende Variante nicht zerstörten dieses Land.

Die gegen die Variante erfolgreichen Proben wurden Patienten entnommen, die ins Krankenhaus eingeliefert worden waren. Diese Patienten hatten höhere Blutspiegel an sogenannten neutralisierenden Antikörpern – die Untergruppe der Antikörper, die zur Entwaffnung des Virus und zur Verhinderung einer Infektion benötigt werden – als diejenigen, die nur leicht krank waren.

Die Ergebnisse “deuten stark darauf hin, dass mehrere Mutationen, die wir in der südafrikanischen Variante sehen, einen signifikanten Einfluss auf die Neutralisationsempfindlichkeit dieses Virus haben werden”, sagte Penny Moore, Virologin am Nationalen Institut für übertragbare Krankheiten im Süden Afrika, das die Studie leitete.

Die zweite Studie brachte bessere Nachrichten, zumindest über Impfstoffe.

In dieser Studie testeten Dr. Nussenzweig und seine Kollegen Proben von 14 Personen, die den Moderna-Impfstoff erhalten hatten, und sechs Personen, die den Pfizer-BioNTech-Impfstoff erhalten hatten.

Covid19 Impfungen >

Antworten auf Ihre Impfstofffragen

Wenn ich in den USA lebe, wann kann ich den Impfstoff bekommen?

Während die genaue Reihenfolge der Impfstoffempfänger von Staat zu Staat unterschiedlich sein kann, werden die meisten Ärzte und Bewohner von Langzeitpflegeeinrichtungen an erster Stelle stehen. Wenn Sie verstehen möchten, wie diese Entscheidung getroffen wird, hilft dieser Artikel.

Wann kann ich nach der Impfung wieder zum normalen Leben zurückkehren?

Das Leben wird erst wieder normal, wenn die Gesellschaft als Ganzes ausreichend Schutz gegen das Coronavirus erhält. Sobald die Länder einen Impfstoff zugelassen haben, können sie in den ersten Monaten höchstens einige Prozent ihrer Bürger impfen. Die nicht geimpfte Mehrheit bleibt weiterhin anfällig für Infektionen. Eine wachsende Anzahl von Coronavirus-Impfstoffen zeigt einen robusten Schutz vor Krankheit. Es ist aber auch möglich, dass Menschen das Virus verbreiten, ohne zu wissen, dass sie infiziert sind, weil sie nur leichte oder gar keine Symptome haben. Wissenschaftler wissen noch nicht, ob die Impfstoffe auch die Übertragung des Coronavirus blockieren. Selbst geimpfte Menschen müssen vorerst Masken tragen, Menschenmassen in Innenräumen meiden und so weiter. Sobald genügend Menschen geimpft sind, wird es für das Coronavirus sehr schwierig, gefährdete Personen zu finden, die infiziert werden können. Je nachdem, wie schnell wir als Gesellschaft dieses Ziel erreichen, könnte sich das Leben im Herbst 2021 einem normalen Zustand nähern.

Muss ich nach der Impfung noch eine Maske tragen?

Ja, aber nicht für immer. Die beiden Impfstoffe, die möglicherweise in diesem Monat zugelassen werden, schützen die Menschen eindeutig vor einer Krankheit mit Covid-19. Die klinischen Studien, die diese Ergebnisse lieferten, waren jedoch nicht darauf ausgelegt, festzustellen, ob geimpfte Personen das Coronavirus noch verbreiten können, ohne Symptome zu entwickeln. Das bleibt eine Möglichkeit. Wir wissen, dass Menschen, die von Natur aus mit dem Coronavirus infiziert sind, es verbreiten können, ohne Husten oder andere Symptome zu haben. Die Forscher werden diese Frage bei der Einführung der Impfstoffe intensiv untersuchen. In der Zwischenzeit müssen sich selbst geimpfte Menschen als mögliche Spreizer vorstellen.

Wird es wehtun? Was sind die Nebenwirkungen?

Der Impfstoff gegen Pfizer und BioNTech wird wie andere typische Impfstoffe als Schuss in den Arm abgegeben. Die Injektion unterscheidet sich nicht von denen, die Sie zuvor erhalten haben. Zehntausende Menschen haben die Impfstoffe bereits erhalten, und keiner von ihnen hat ernsthafte gesundheitliche Probleme gemeldet. Einige von ihnen haben jedoch kurzlebige Beschwerden verspürt, darunter Schmerzen und grippeähnliche Symptome, die normalerweise einen Tag anhalten. Es ist möglich, dass die Leute planen müssen, nach dem zweiten Schuss einen Tag frei zu nehmen oder zur Schule zu gehen. Obwohl diese Erfahrungen nicht angenehm sind, sind sie ein gutes Zeichen: Sie sind das Ergebnis der Begegnung Ihres eigenen Immunsystems mit dem Impfstoff und einer starken Reaktion, die eine dauerhafte Immunität gewährleistet.

Werden mRNA-Impfstoffe meine Gene verändern?

Nein. Die Impfstoffe von Moderna und Pfizer verwenden ein genetisches Molekül, um das Immunsystem zu stärken. Dieses als mRNA bekannte Molekül wird schließlich vom Körper zerstört. Die mRNA ist in einer öligen Blase verpackt, die mit einer Zelle verschmelzen kann, so dass das Molekül hineinrutschen kann. Die Zelle verwendet die mRNA, um Proteine ​​aus dem Coronavirus herzustellen, die das Immunsystem stimulieren können. Zu jedem Zeitpunkt kann jede unserer Zellen Hunderttausende von mRNA-Molekülen enthalten, die sie produzieren, um eigene Proteine ​​herzustellen. Sobald diese Proteine ​​hergestellt sind, zerkleinern unsere Zellen die mRNA mit speziellen Enzymen. Die mRNA-Moleküle, die unsere Zellen herstellen, können nur wenige Minuten überleben. Die mRNA in Impfstoffen ist so konstruiert, dass sie den Enzymen der Zelle etwas länger standhält, sodass die Zellen zusätzliche Virusproteine ​​bilden und eine stärkere Immunantwort auslösen können. Die mRNA kann jedoch höchstens einige Tage halten, bevor sie zerstört wird.

Die Forscher sahen eine leichte Abnahme der Antikörperaktivität gegen manipulierte Viren mit drei der Schlüsselmutationen in der in Südafrika identifizierten Variante. Dieses Ergebnis war signifikant, “weil es bei nahezu jedem getesteten Individuum zu sehen ist”, sagte Dr. Nussenzweig. Trotzdem ist es “nicht etwas, worüber wir schrecklich ausgeflippt sein sollten.”

Bei den meisten Menschen führt eine Infektion mit dem Coronavirus zu einer starken Immunantwort; Die Impfstoffe scheinen eine noch stärkere Reaktion hervorzurufen. Zumindest zwei Dosen der Impfstoffe von Pfizer und Moderna produzieren neutralisierende Antikörper in Mengen, die höher sind als diejenigen, die durch natürliche Infektion erworben wurden.

Selbst wenn die Wirksamkeit der Antikörper verzehnfacht würde, wären die Impfstoffe gegen das Virus immer noch recht wirksam, sagte Jesse Bloom, Evolutionsbiologe am Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle.

Während neutralisierende Antikörper für die Verhinderung einer Infektion unerlässlich sind, führen die Impfstoffe – und die natürliche Infektion – auch zur Produktion von Tausenden anderer Arten von Antikörpern, ganz zu schweigen von verschiedenen Immunzellen, die ein Gedächtnis des Virus behalten und zum Handeln angeregt werden können, wenn die Körper trifft es wieder.

Selbst wenn sie mit Varianten konfrontiert werden, können diese anderen Komponenten des Immunsystems ausreichen, um schwere Krankheiten zu verhindern, sagte Florian Krammer, Immunologe an der Icahn School of Medicine am Mount Sinai in New York. In klinischen Studien schützten die Impfstoffe Menschen bereits nach einer Dosis vor Krankheiten, wenn der Gehalt an neutralisierenden Antikörpern niedrig oder nicht nachweisbar war.

Impfstoffversuche, die in Südafrika von Novavax und Johnson & Johnson durchgeführt werden, werden realistischere Daten darüber liefern, wie sich die Impfstoffe gegen die dortige neue Variante verhalten. Diese Ergebnisse werden in den nächsten Wochen erwartet.

Alle Viren mutieren, und es ist keine Überraschung, dass einige dieser Mutationen die körpereigene Immunabwehr umgehen, sagten Experten. Jeder neue Wirt bietet einem Virus neue Möglichkeiten, Mutationen anzuhäufen und zu testen, indem die Sequenz der RNA-Buchstaben in seinem genetischen Code leicht durcheinander gebracht wird.

“Die Schönheit, die Eleganz, die Entwicklung und die Pracht eines Virus besteht darin, dass es jedes Mal, wenn es eine Person infiziert, diesen Sequenzraum erforscht”, sagte Paul Duprex, Direktor des Zentrums für Impfstoffforschung an der Universität von Pittsburgh.

Einige Mutationen verbessern das Original nicht und verschwinden. Andere erhöhen die Kraft des Erregers, indem sie ihn – wie die erstmals in Großbritannien identifizierte Variante – ansteckender oder weniger anfällig für Immunität machen.

Die Mutationen in der in Südafrika zirkulierenden Variante B.1.351 sind unabhängig voneinander mehr als einmal und insgesamt aufgetreten, was darauf hindeutet, dass sie gemeinsam zum Nutzen des Virus wirken.

Die Schlüsselmutation namens E484K, und zwei seiner Begleiter verändern die Form eines Teils des Virus, der für die Immunerkennung entscheidend ist, was es für Antikörper schwierig macht, sich an das Virus zu binden. Das Trio tauchte in mehreren Laborstudien auf, in denen versucht wurde, vorherzusagen, welche Mutationen für das Virus vorteilhaft sein würden.

“Ich denke, wir müssen Mutationen genau überwachen und nach solchen Dingen Ausschau halten, die in bestimmten Teilen der Welt dominant werden könnten”, sagte Akiko Iwasaki, Immunologe an der Yale University.

Großbritannien entdeckte die ansteckendere Variante, die dort zirkuliert, weil es mehr Virusproben sequenziert als jede andere Nation. Die Vereinigten Staaten bleiben weit zurück: Sie haben bisher etwa 71.000 Proben sequenziert, ein winziger Teil der Millionen, die im Land infiziert sind. Die Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten planen jedoch, mit staatlichen und lokalen Gesundheitslabors zusammenzuarbeiten, um bis zu 6.000 Proben pro Woche zu sequenzieren, sagten Wissenschaftler der Agentur am Freitag.

Es wird wichtig sein, Reisen – und den Import von Varianten – aus anderen Ländern zu begrenzen, bis ein Großteil der Bevölkerung geimpft ist, sagte John Moore, Virologe bei Weill Cornell Medicine in New York.

“Selbst wenn sie bereits hier sind, ist es umso wahrscheinlicher, dass es zu einem Super-Spreader-Ereignis kommt, je öfter sie wieder eingeführt werden”, sagte Dr. Moore. (Präsident Joseph R. Biden Jr. plant, die bestehenden Reisebeschränkungen für alle beizubehalten, die kürzlich nach Europa und Brasilien gereist sind.)

Die mRNA-Technologie, auf die sich die Impfstoffe von Pfizer und Moderna stützen, kann innerhalb weniger Wochen geändert werden und ist weitaus einfacher als das Verfahren zur Herstellung von Grippeimpfstoffen. Es wäre jedoch ratsam, sich jetzt auf diese Möglichkeit vorzubereiten und nicht nur die technischen Aspekte der Aktualisierung der Impfstoffe, sondern auch die Prüfung, Zulassung und Einführung dieser Impfstoffe zu überdenken, so Experten.

Der beste Weg sei jedoch, die Entstehung neuer Mutationen und Varianten insgesamt zu verhindern.

“Stellen Sie sich vor, Sie müssen die ganze Zeit so aufholen – das ist nicht wünschenswert”, sagte Dr. Iwasaki. “Wenn wir die Ausbreitung so schnell wie möglich stoppen können, während der Impfstoff sehr effektiv ist, ist das der beste Weg.”

Categories
Business

JC Penney CEO Jill Soltau to depart retailer after rising from chapter

The signage will be displayed outside a JC Penney Co. store in Chicago, Illinois.

Christopher Dilts | Bloomberg | Getty Images

Jill Soltau, CEO of JC Penney, who wanted to flip the contested department store, will leave the company on Thursday.

The company’s new owners, Simon Property Group and Brookfield Asset Management, said Wednesday that they are looking for a new leader “focused on modern retail, the customer experience and the goal of creating a sustainable and lasting JCPenney.”

The Plano, Texas-based retailer filed for bankruptcy in May. It was bought by the two US mall owners in the fall and showed up earlier this month. It joined a growing list of retailers marginalized by the coronavirus pandemic. However, the old retailer’s problems began before the global health crisis. Sales have decreased annually since 2016. At the time of filing for bankruptcy, the sales area of ​​around 860 stores in 2001 was less than a quarter of the store base.

About two years ago, the company hired Soltau to advance its turnaround efforts after its former CEO Marvin Ellison left to run Lowe’s. Before that she was CEO of the fabric and handicraft retailer Joann Stores. She also worked for Sears, Kohl’s and Shopko stores. At the time, news of her hiring sent stocks up as investors hoped she would bring fresh ideas and fuel growth in the department store.

This year, however, the company’s efforts were scaled back as its stores were temporarily closed during the pandemic and its already tight finances were hit.

According to a press release, Simon and Brookfield have selected Simon’s chief investment officer Stanley Shashoua as interim CEO. You have started an executive search with the strategic partner Authentic Brands Group. The licensing firm owns interests in other retailers that have emerged from bankruptcy, including Brooks Brothers and Forever 21.